Euro in rupiahs opnemen in bandung

Hallo,weet iemand mij te vertellen waarom ik al meer als een week geen geld kan pinnen bij wat voor pin automaat maar ook in bandung met mijn ING.pas.Het is om gek van te worden.Ik dank jullie allen.G.M.Schonhage

Er zullen weer problemen zijn in Nederland, als je een andere pas hebt probeer die dan, of credit card

Heb je cash mee , dan omwisselen bij een moneychanger.
Tip neem altijd een ATM waar een bank bij is en die nog open is , ik heb een Indonesische rekening en wilde flappen tappen , maar mijn card werd ingeslikt ,kon gelijk blokkeren maar toch

Ik had afgelopen zondag hetzelfde bij diverse pinautomaten op de vliegvelden van Denpasar en Makassar. Heel vreemd, want een paar dagen eerder kon ik gewoon pinnen.

De Rabobankpas van m’n vriend werkt wel.

Ik zit nu in een afgelegen gebied in Papua zonder ATM, maar ik hoop dat ik volgende week weer bij mijn geld kan.

Paulana: cash meenemen voor meer dan een maand inclusief duiken is niet te doen!

Jenny ik bedoel Travelerchecks in USD. Zonder geld is ook niet te doen, lijkt mij.

ING Twitter gaat uit van een tijdelijke storing (in mijn geval). De klantenservice per mail zal hoop ik vandaag of morgen reageren.

Heb je zelf al contact opgenomen met de bank?

Hallo Johnli,

Heb de buitenlandcode geactiveerd in Internet Bankieren?

Ik pinde bij Mandiri ,ATM slikte mijn pasje, belde mijn bank CimbNiaga, en had na 2 dagen een nieuw pasje, nadat de oude meteen werd geblokkeerd. Die pas werkte perfect bij CimbNiaga , morgen maar hier even proberen…

we zijn al 2mnd.in bandung.Altijd geld kunnen pinnen.Alles correct.Sinds vorige week geen geld meer kunnen pinnen met ons ing.pasje.vreemd.Daarom wil ik het van anderen horen of dit euvel bekend is.Dank jullie vriendelijk.

Ja dit euvel is bekend .Niet alleen in Bandung!!!

En er komt altijd wel een discussie op gang, over andere plaatsen en gebeurtenissen met een pinpas, die ook leerzaam zijn.
Als je dat niet wilt , er wonen in Bandung genoeg medelanders aan wie je kan vragen.

:muziek:

Bij ING Twitter is het niet bekend, ik wacht nog op mail. Heb je zelf contact met de ING gehad?

Antwoord ING:

Geachte mevrouw,

In uw e-mail geeft u aan dat u geen geld op kunt nemen met uw Betaalpas. U verblijft op dit moment in het buitenland en vraagt ons of hier een sotring over bekend is.

U kunt uw Betaalpas gebruiken op betaalpunten met het Maestro-logo. In bepaalde landen hebben banken tijdelijke maatregelen genomen om fraude te voorkomen. Hierdoor kan uw geldopname geweigerd worden, ook als u het gebruik van uw pas correct heeft ingesteld. Dat is dan meestal ook het geval als u een betaalpas heeft van een andere bank. Nederlandse banken hebben hier helaas geen invloed op. Wij adviseren u altijd een alternatief betaalmiddel mee te nemen naast uw Betaalpas. Bijvoorbeeld een creditcard. Via deze link kunt u hier meer informatie over terugvinden.

Alternatieven
Op ING.nl kunt u nagaan of er bijzonderheden zijn voor het gebruik van uw Betaalpas in een bepaald land. In noodgevallen kunt u gebruikmaken van alternatieven, zoals een creditcard en Emergency Cash. Ook hierover leest u alles op ING.nl.

We vertrouwen erop dat we u goed hebben geholpen met dit antwoord. Heeft u nog vragen? U kunt meer informatie vinden op onze website.

Met vriendelijke groet,
P.F. Oudekerk
Medewerker Klantenservice
ING Bank N.V.

Aanvulling van mij: de rabobankpas van m’n vriend werkte wel.

Maandag ben ik terug in de iets meer bewoonde wereld (Sorong), dan hoop ik meer te weten.

Net gelezen op Facebook dat je ipv checkking account -saving account button moet nemen ivm veiligheid !!

Ook als er geen spaar tegoed op je rekening is.

Volgens ING Twitter moet je juist Checking nemen :wink:

Mijn ervaring is dat het qua geld opnemen niet uitmaakt.

Nederlandse vriend met ING-pas kan pinnen (Kuta). Probleem is blijkbaar opgelost.

Hopelijk Jenny, lijkt me vreselijk in het buitenland niet kunnen pinnen

Met drie soorten creditcards, twee soorten pinpassen en een hoop cash is er voor mij en m’n vriend geen directe reden voor paniek.

Ik vind het alleen raar dat de topic starter blijkbaar niet zelf bij zijn bank heeft geïnformeerd en niet terugkoppelt.

Hij vraagt informatie, maar geeft niets terug.

Hoi! Dat maakt niets uit, in Nederland werken we met twee verschillende bankrekeningen die niet aan elkaar ‘gekoppeld’ zijn. Op welke van de twee je ook drukt, het gaat altijd van de rekening af die bij je pasje hoort. Je spaarrekening heeft een ander ‘nummer’ en daar zal dus nooit geld vanaf gehaald worden, zelfs al zit de spaarrekening in hetzelfde pakket.
In veel landen hebben ze één rekeningnummer met daarop een spaar en een betaal gedeelte, vandaar dat wordt gevraagd om checking (betaal) of saving (spaar).

Bovendien zijn de meeste Nederlandse spaarrekeningen beschermd tegen geld opnames, je moet dan eerst zelf geld overboeken naar een betaalrekening voordat je het kunt opnemen. Het kan niet direct vanaf de spaarrekening.

Dat zal wel zo zijn , maar ik heb al meer als 10 jaar een Indonesische bankrekening.
Schreef alleen wat ik op Facebook las.

Groetjes

Het is ook niet naar jou bedoeld Paulana! Ik bedoel het meer in het algemeen voor Nederlanders die in Bali gaan pinnen. :slight_smile: