geld opnemen ing betaalpassen werkt niet meer

Sinds jaar en dag nemen wij geld op met een betaalpas van de ing. Wij hebben twee passen en sinds een maand werken zij niet meer. Passen staan op wereldwijd, verschillende banken en steden geprobeerd. Ing schrijft het lig niet aan ons. De banken in Indonesia ( Java) het ligt niet aan ons. Een oplossing biedt de ING niet. Uit frustratie maar 2 nieuwe passen aangevraagd en ja hoor die werken ook niet. ING schrijft dat er niet meer mensen met klachten zijn. Wie heeft ervaring met dit onderwerp en weet eventueel een oplossing?
Geld overmaken via Western Union is een kostbare aangelegenheid.

Dit is een antwoord wat ik net van de ING via facebook heb ontvangen.
http://mastercard.pressdoc.com/52457-tijdelijke-geldopname-beperkingen-bij-bankautomaten-in-indonesie

Helaas is dat ook geen oplossing, het geboden alternatief werkt niet.

Misschien heb je HIER wat aan…

Hoi,
Dank je voor het meedenken. Dat is uiteindelijk ook de reactie van de ING geweest. En Mastercard verwijst weer naar de banken in Indonesie en komen alleen met een noodoplossing. Aan deze oplossing heb ik echter niets. De familie in Indonesie is niet de kaarthouder, dus ik denk niet dat de ING deze oplossing maandelijks accepteert voor een niet cardhouder.

Ik heb wel eens het gevoel dat het niet kunnen pinnen volledige willekeur is. Geld opnemen bij BCA lukt al een maand of 3 niet. Pinnen bij de BNI was geen probleem tot een maand geleden. Momenteel heb ik goede ervaringen bij Bank Mandiri (Let op: ATM zonder Maestro-logo maar met opschrift Bank Bersama).

Een aantal Indonesische banken hebben een conflict met Mastercard en hebben daarom de verbinding uitgezet met als gevolg dat je bij die banken niet meer kunt pinnen. Bij BNI en BCA lukt pinnen inderdaad niet (meer).
Bij o.a. de Mandiri Bank, BRI en nog wat andere banken kun je wel gewoon pinnen. Het ligt dus niet aan de pas van ING want ook met pinpassen van andere banken hadden wij problemen (behalve dus bij de eerder genoemde banken).

Hoi,
Dank voor jullie reactie. Bank Mandiri werkt helaas ook niet. Ik ga nog wel proberen een ATMM van Mandiri te vinden zonder het logo van Mastercard. Voorals nog heb ik maar geld overgemaakt van een Nederlandse bankrekening naar een Indonesische bankrekening. Kost alleen wel 30 euro. En maar afwachten of ik het goed heb ingevuld.

Merkwaardig dat Bank Mandiri bij jou niet werkt. We zijn net terug uit Indonesie en konden met onze ING pas bij elke bank Mandiri pinnen (zowel op Java als Bali). Het lijkt er dus op dat er bij jou iets anders aan de hand is.

Wij hadden hetzelfde probleem.
Op 17 juli hebben wij 1x kunnen pinnen op het vliegveld in Medan.
Daarna is het niet meer gelukt in Sumatra, Java en Bali.
Per email heb ik contact gehad met de ING.
Daar werd verteld dat er “ruzie” was tussen de banken in Indonesie en de banken in NL over het verdelen van de kosten.

Wij hebben het opgelost door met een creditcard geld uit de automaat te halen.
dat is echter wel een stukje duurder (€ 4.50 per keer)

Bij ons met abn amro werkte ook op java en bali bij mandiri bank,dit was de enigste bank

Wow goed dat ik dit nu lees! Ga volgende wk naar Indonesie. Contant roepies meenemen dus.

Ik zou ter plekke wisselen.

Bovendien kun je volgens bovenstaande berichten gewoon pinnen bij Bank Mandiri. Dat is één van de grotere ketens in Indonesie met héél veel pinautomaten.

Bij ING is €1 nu 14.141 IDR. €6 kosten komen erbij. Zelfs met die kosten is het gunstiger dan GWK kantoren. Maar raad jij aan juist Euro’s mee te nemen en te wisselen? Pinnen brengt ook kosten met zich mee dus dat willen we pas op t einde doen…

Contant geld meenemen en wisselen zou ik niet doen.
Je weet niet goed hoe het geld eruit ziet en bij een geldwisselkantoor kunnen ze je zo maar wat verkeerde briefjes meegeven.
Ook bij de koersen ben je dan aan de goden overgeleverd. Ik heb daarin grote schommelingen gezien.
Zo zag ik 12.900 tot 13.300 bij de geldwisselkantoren voor 1 euro. Via de creditcard kreeg ik 13.500
Theoretisch schijn je ook een bank te kunnen binnengaan met je pasje en dan binnen geld te kunnen ophalen.
Daarvoor zullen ze ook wel wisselkosten rekenen en ik ben bang dat je aardig in de rij zult staan te wachten.

Zodra je kunt pinnen, zou ik grotere bedragen pinnen, dan heb je maar 1x de kosten.
Waarom bel je je bank niet even om te vragen of het probleem nog bestaat?

Roepi in NL kopen lijkt me een dure oplossing. En dan zou je ook heel veel geld moeten meenemen.
Dat lijkt me een te groot risico.

Op veel plekken werden overigens ook € en $ geeaccepteerd

Ik heb een ING-betaalpakket dus ik betaal niet per transactie…

Mandiri, BII en BNI geven op Sumatra sinds een tijdje weer geld. Alleen BCA doet het (nog) niet… Om niet zonder geld te zitten als een ATM het niet doet pin dan niet pas als je portemonnee de bodem laat zien, dus hou steeds een buffer aan voor een week.
Neem ook contant geld in eurobiljetten van 50 mee (voor 4 weken neem ik altijd €500 mee).