Geldautomaten, zijn er op dit moment problemen met geldautomaten in Bali?

Wij vertrekken volgende week naar Bali en nu hoorde ik dat er op dit moment problemen zijn met geld te pinnen op Bali, klopt dit?

Als je even de zoekfunctie op dit forum gebruikt kun je het een en ander lezen over pinnen in Indonesië.

Wanneer je zorgt dat je wereldwijd kan pinnen (even controleren bij je bank) is pinnen op Bali in ieder geval bij bank Mandiri geen probleem.

Nou Jenny ik help het je hopen…

Ik spreek alleen kennissen na die momenteel op Bali (of elders) in Indonesie zijn. Bij hen werkt het. Zelf ga ik pas volgende zomer weer naar Bali…

Hoi Paulana, kun je nu niet pinnen of wel dan want het antwoord is wat onduidelijk?

In de plaatselijke krant stond dat de problemen zijn opgelost,maar zelf heb ik CIMB-NIAGA en daar stonden de toeristen radeloos,
evenzo aande overkant bij Mandiri ,en dat in het drukke Sanur gisteren, ben ik blij met mijn CIMB bank (niks meer Holland)
Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te leggen. Moneychangers doen goede zaken en hebben een goede koers nu!!!
Tis wel opletten en goed natellen ,maar dat mag de pret niet drukken toch…

Er waren zeer zeker problemen met pinnen, bijgaand antwoord op mijn vraag hierover aan de ABN AMRO dit gold ook voor ING.

Hartelijk dank voor uw vraag over het gebruik van uw Betaalpas in Indonesië.

Het is bij ons bekend dat er problemen zijn bij het gebruik van de Betaalpas in Indonesië. Wij hebben omtrent deze problemen in de maand Juli een nieuwsbericht gepubliceerd op onze website.

Bij welke banken kan ik niet pinnen?
Momenteel kunt u met uw betaalpas (Maestro) of uw creditcard (MasterCard) in Indonesië geen geld opnemen bij de geldautomaten van:
•Bank Central Asia (BCA)
•Commonwealth Bank of Australia (CBA)
•Bank Permata.

U kunt bij deze banken wel geld opnemen bij het loket.

Waarom kan ik daar geen geld pinnen?
De chip op betaalpassen en creditcards is ingevoerd om betalingsverkeer te beveiligen. Geldautomaten in sommige niet-Europese landen ondersteunen deze technologie niet altijd en zijn daarom nog gevoelig voor frauduleuze transacties. Aanbieders van geldautomaten in Indonesië hebben extra maatregelen genomen tegen frauduleuze transacties. Daarom kunt u tijdelijk geen geld opnemen bij de drie genoemde banken.

Bij welke banken kan ik wel pinnen?
Bij deze banken kunt u, voor zover bij ons bekend, zowel bij geldautomaten als aan het loket geld opnemen:

• Bank Negara Indonesia
  • Bank Rakyat Indonesia
  • Bank Danamon
  • Bank Mandiri
  • Standard Chartered Bank
  • CIMB Niaga
  • Bank Internasional Indonesia.

Heeft u nog andere vragen? Stel deze dan eenvoudig via www.abnamro.nl
Typ uw vraag rechtsboven in het zoekvenster in en bekijk de gegeven resultaten. Vindt u uw antwoord hier niet? Neem dan telefonisch contact op met een van onze adviseurs op 0900 - 00 24 (EUR 0,10 per minuut). Vanuit het buitenland belt u: +31 10 241 17 20 (normaal tarief).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
Mw. S.L. Tjoa

Het bovenstaande is in mijn ervaring grote onzin. Bij BCA werkt Maestro (van ABN Amro) zeker wel, en bij Danamon en Mandiri juist niet. Van de grote banken in Indonesië werkt mijn pinpas altijd bij BCA en BNI, meestal bij BRI (soms niet in kleine dorpjes) en nooit bij Mandiri. In de grote steden kun je ook altijd wel pinnen bij internationale banken als HSBC en Citi.

Beste mensen,

Fijn dat iedereen reageert op mijn initiële vraag, inmiddels terug van 3 weken Bali (Fantastisch) en het geld opnemen is nergens een probleem geweest.
Verschillende gebruikt en overal werkte mijn ING Maestro pas. Dus er zal er wel een bij zijn die niet werkt maar ik ben hem niet tegen gekomen maar geld opnemen moet geen probleem zijn op Bali. iedereen nogmaals bedankt!

Fijn dat alles met pinnen zo goed verlopen is , je bent een uitzondering…

Dat valt toch ook wel weer mee…

Uitzonderingen bevestigen de regel, dat moet jij toch weten Zaan…,

:biggrin: