Geld pinnen op java en bali

Nog 1,5 week en dan vertrekken wij met 6 personen naar java en bali. ,als ik de berichten lees is er nog steeds een probleem met het pinnen aldaar en vooral met ing passen. Nu hebben wij gelukkig de beschikking over meedere passen van verschillende banken. Moeten wij er nog steeds rekening mee houden dat pinnen op java en bali een probleem kan zijn.
Wie heeft er recente ervaringen met pinnen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels zijn jullie er, ik ben benieuwd naar de ervaringen met het pinnen aldaar!

Pinnen is in Indonesie geen enkel probleem

Vraagje: is het normaal dat als je je pincode hebt ingetoetst en je het op te nemen bedrag hebt gekozen, je zonder enige waarschuwing je pinpas terug krijgt zónder geld? Is er iets mis gegaan of was de automaat leeg?

Via Wereldwijzer app

Kan inderdaad gebeuren… Eventueel via online banking even controleren of er geen geld verdwenen is.

Altijd blijven opletten, in Nederland komt eerst je pas uit de automaat en dan het geld, in Indonesie is het anders om.

1 like

We hebben online gecheckt maar het is nog niet afgeschreven bij de rabobank (van eergisteren ook nog niet). De pinpas kwam direct na alle handelingen terug wat ik inderdaad al vreemd vond aangezien ik wist (via dit forum) dat eerst het geld moest komen.
Je hebt ons denk ik toch voldoende gerustgesteld Jenny, bedankt.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app