Help mij: op zoek naar een plek om te verblijven

Hallo allemaal,

Ik ben Suzanne en 24 jaar en ben op zoek naar een plek om te verblijven. Ik heb niet zo zeer een voorkeur voor een land of plaats. Het gaat wel om een wat bijzondere situatie.

Ik ben 4,5 jaar geleden ziek geworden, door de ziekte van Lyme. Dit heeft geresulteerd dat ik ruim anderhalf jaar geleden in een rolstoel ben beland. Ik ben druk aan het behandelen en er is een lichte hoop ontstaan op genezing! Maar… alle druk die ik op dit moment ervaar, door studie, woonomgeving, financiën, enz. helpt niet echt mee met het genezingsproces. Het studeren kost me veel energie, die ik eigenlijk nodig heb om beter te worden. Ik zou heel graag willen werken, maar wat eigenlijk niet gaat, tenminste geen volle dagen. Finacieel heb ik het niet breed, omdat ik niet kan werken, maar ook geen recht heb op een uitkering. Nu zou ik heel graag een jaar weg willen. Mijn vraag: Kan iemand mij helpen aan een adresje waar ik kan verblijven tegen kost en inwoning in de ruil voor klusjes. Ik kan geen acht uur per dag werken, maar heb nog altijd wel twee handen om mee te werken. In dat jaar hoop ik ook verder te genezen en uiteindelijk uit de rolstoel te komen. En dat kan natuurlijk betekenen, dat ik meer werk kan gaan doen!

Wat ik al schreef, het maakt mij niet zoveel uit waar ik heen ga, het belangrijkste is voor mij een liefdevolle omgeving waar respect is voor mij en dat wat ik kan.

Ik hoop van een van jullie te horen!

Groetjes Suzanne

Bijzonder verhaal. Ga je dan alleen of gaan er mensen met je mee?

Hoi Jeroen,

In principe zoek een plek om alleen naar toe te gaan. Het kan natuurlijk wel zijn dat er ook anderen al zijn, maar dat zijn geen bekenden van mij. Dat vind ik dan niet erg. Ik ga niet met vrienden of familie. Als je dat bedoelt.

Je zegt dat je nu wordt behandeld. Kun je dan wel zomaar naar het buitenland vertrekken? Een buitenlands ziekenhuis kan toch niet zomaar een behandeling overnemen? Elk ziekenhuis heeft zijn eigen procedures en invulling van een behandeling. Zeker als het over de grens gaat.

Dit gaat in overleg met mijn arts. En is wel degelijk mogelijk met wat aanpassingen. Ook kan soms verandering van omgeving juist het herstel voorspoedigen. Als ik een plek op het oog heb, zullen hierover ook afspraken gemaakt gaan worden.

Hoi Suzanne,
Wat een triest verhaal,normaal zou ik zeggen seizoensarbeid ergens in het zuiden van Frankrijk,maar dat is ook geen optie vermits je spijtig genoeg afhankelijk bent van een rolstoel.
Ik zal het internet eens afschuimen,en eens kijken ofdat er iets voor jou te vinden is.
In iedergeval veel sterkte Suzanne !!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam

Hoi georgessiam,

Klopt, het is erg lastig. En over het algemeen zijn veel mensen toch gericht op geld verdienen… En alles wat ik kan doen, wil ook doen. Maar er zal wel begrip moeten zijn naar mijn situatie toe. En dat maakt het lastig om iets te vinden.
Dank je wel voor je berichtje! En ik hoop dat ik uiteindelijk iets ga vinden.

Groetjes Suzanne