Verhuizen naar Londen in September 2013

Hallo ,

Ik ben een meisje van 20 jaar en ben aan het plannen om te verhuizen naar Londen in September 2013.
Nog lang wachten maar wil eerst wat sparen en alles in orde brengen voor ik verhuis naar het buitenland.

Nu zit het zo ; Misschien zijn er hier nog mensen die van plan zijn om rond die periode naar Engeland te verhuizen. Met die mensen kan ik misschien afspreken om een flat of huis te delen? Dat we de kosten kunnen bedrukken.

Of als hier mensen zijn die in Londen al wonen en nog een kamer vrij hebben…

Hoop dat iemand hier misschien dezelfde plannen heeft als mij.

:wereld:

Hoi, mijn naam is Kim en ik ben 30 jaar (pffft, wat voel ik me oud als ik dat zo opschrijf haha). Ik wil ook over een tijdje naar Londen verhuizen en als je nog steeds graag in contact wilt komen met mensen die jouw plannen delen, stuur me dan maar eens een berichtje :slight_smile:

Hey Ruth!

We zijn niet oud hoor! Life has only just begun :wink:
leuk om van je te horen, lijkt me leuk om eens af te spreken :smiley:

Hallo Ladies,

Ook ik heb plannen rond die tijd, eerst voor studie en daarna permanent.

Hoe ver gevorderd zijn jullie plannen, je kunt me altijd mailen.

Liefs,
Anna.

Hi girls,

Ik verhuis eind volgend jaar naar Londen (2012), en ben ook opzoek naar iemand om een appartement mee te delen. Lijkt me leuk om jullie al te ontmoeten om ideeën op te doen. Ik woon in Rotterdam momenteel en werk in Amsterdam. Ik ben 27, en hoop een leuke baan te vinden in de UK

Hebben jullie zin om in september een drankje te doen?

Groetjes,
Anne

Hi Ruth,

Leuk! Helaas kan ik zelf alleen niet op 30-9. Ik ben dan een weekendje in Londen…toevallig!

Hopelijk kunnen jullie/ kun je een week later, op 2 oktober?

Greetz,
Anne

:uk:

Dag dames, ik kan doordeweeks overdags alleen op woensdag. alle andere dagen werk ik en vrij nemen zit er niet in, helaas. 's avonds zou eventueel wel kunnen, maar ik heb geen auto, dus dan wordt het treinen. Kunnen we eruit komen? :slight_smile:

Hi girls,

2 oktober in de avond afspreken? Amsterdam of Utrecht maakt me niet uit, maar mijn voorkeur gaat naar Ams.

Gr.
Anne

Ik moet helaas overslaan 2 oktober kan ik niet!

Misschien een andere keer voor mij?

Liefs, Anna.

Ps: Veel plezier alvast!!!

Jahoor still on! Maar ander keertje doen dan, voor Anna? Zaterdagmiddag 8 of zondagavond 16 oktober bijvoorbeeld?

Dat is heel lief, maar ik zit erg krap momenteel i.v.m. studie. Mochten jullie vaker afspreken ga ik graag een keer mee. Is dat goed?

Veel plezier alvast.

Ok!

Hallo dames,

Ik ben beslist geen meisje of volwassen vrouw.
Mijn leeftijd is op het ogenblik 67 jaar, een beetje ouder dan jullie.
Mijn bedoeling is niet om permanent in Londen te wonen, maar Londen en ook
Berlijn zijn mijn favoriete steden.
Ik bezit in Den Haag een 3 kamer appartement, die is helemaal leeg.
Ik woon in Groningen en ga in het weekend naar Den Haag.
De bedoeling is om aan kamer uitwisseling en/of appartement uitwisseling
te doen, want om permanent in Londen te verblijven lijkt mij een beetje te veel van het goede. Jullie weten dat de hotelprijzen niet alleen in Londen maar ook in de randstad behoorlijk hoog zijn. Zijn jullie geïntereseerd?
Laat het me weten, tot ziens

Ralph

Hey, ik ben ook een meisje van 20 en ik wil ook naar Londen in september dit jaar!
Ik woon nu in Brighton (vlakbij londen) ik ben al aan het kijken voor kamers.
Als je nog steeds van plan bent om te gaan laat het me dan weten! Ik zou het ook wel fijn vinden om met iemand die Nederlands praat te wonen. Ik kijk er naar uit iets van je (jullie) te horen.
Liefs, Melanie

Hi!

Ik zie dat eerste berichten zijn geschreven in 2011. Ik ben zelf mij aan het oriënteren naar mijn mogelijkheden op z.s.m. in Londen te gaan wonen. Helaas heb ik geen gemakkelijke ingangen, welke de wat jongere mensen wel vaak hebben (omdat ze studeren, nog bij hun ouders wonen, kennissen in Londen hebben, etc.). Ik ben 26. Ik zie nu dat in 2011 er meerdere mensen voornemens hadden om zich te vestigen in Londen. Ik hoop dat zij dit forum nog volgen en ons kunnen vertellen of hun plannen/ dromen werkelijkheid zijn geworden. Dus meiden, hoe is het jullie vergaan? Wonen jullie nu in Londen?

Groetjes Floor

Ik ben zelf 23, heb een baan in Londen gevonden en verhuis zelf binnenkort die kant op! Wat soort informatie zoek je precies Floor? :slight_smile:

Hi Maria,

Bedankt voor je reactie, leuk!

Ik zou graag willen weten hoe je het aangepakt hebt; heb je het zelfstandig voor elkaar gekregen of met behulp van een bureau/ adviseur? En heb je eerst een woning gezocht en daarna een baan of andersom? Je kan me ook een persoonlijk bericht sturen i.v.m. privacy, volgens mij kan dat op dit forum. Zelf heb ik allerlei zaken afgerond hier in NL, dus ik zou bij wijze van spreken morgen weg kunnen, maar ik moet mijn woning in NL wel aanhouden. Nogal ingewikkeld dus om voor elkaar te krijgen. Ik zou daar graag over willen sparren met mensen met dezelfde ambitie.

Ik hoop van je te horen!

Groetjes Floor

Hoi,

ik ga ook naar Londen verhuizen ivm studie. Samen met mijn vriend. Mijn studie start in september en wil het liefste vanaf augustus, uiterlijk midden augustus daar wonen. Heb een woning in NL die ik aan in ieder geval voor een jaar aan wil houden. Moet nog veel uitzoeken en regelen en zou ook graag praten met mensen met dezelfde plannen :slight_smile:

Groetjes Sophie

Hallo,

Dat is nou juist het frustrerende; als je begin 20 bent en studeert is het nogal makkelijk om naar Londen te verhuizen: je hebt een makkelijke ingang (op school heb je toegang tot een ‘vraagbaak’ m.b.t. studeren in het buitenland) en vaak nog geen hoge vaste lasten in Nederland. Ik zou juist graag mensen willen ontmoeten die dergelijke mogelijkheden niet hebben, maar geheel op eigen kracht een manier gevonden hebben om het toch nog voor hun 30ste mogelijk te maken. Ik heb geen vraagbaak, ik studeer niet (meer), ik heb geen kennissen in Londen, ik heb geen vriend in Londen, etc. Dát is het probleem.

Ik hoop dus dat Maria nog reageert :).

Sophie, veel plezier in september!

Groetjes Floor

Hallo Floor,

Ik ben niet meer begin 20 (was dat maar waar), ik ben 31 en de studie betreft een postgraduate.
Wat inhoudt dat ik niet via een instituut oid daar naartoe ga. Ik zal alles zelf moeten regelen en bekostigen.
Ook laat ik behoorlijk wat achter in NL, zoals mijn huis (met ja, de nodige hoge vaste lasten).

Ik ben benieuwd naar hoe jij het toe nu toe aanpakt, zeker wat betreft het zoeken van woonruimte,
verzekering, belasting e.d.

Groetjes, Sophie