Verhuizen naar Londen in September 2013

Hi Sophie,

Aha dat kan natuurlijk ook! Ik had een andere associatie bij jouw verhaal ;). Leuk dat je die stap gaat maken!
Ik stuur je nog even een persoonlijk bericht.
Ik hoop inderdaad ook dat de mensen die dit topic in 2011 geopend hebben, nog een keer laten weten hoe het ze vergaan is.

Groetjes Floor

Sorry voor mijn late reactie! Ik ben vorige week naar Londen verhuisd en was dus druk met het regelen van mijn woning en de start van mijn baan natuurlijk :slight_smile: .

Ik heb het zelfstandig voor elkaar gekregen - gesolliciteerd en baan gevonden, en ben daarna naar een woning gaan zoeken. Dit lijkt me altijd de handigste volgorde, aangezien Londen ontzettend duur is en je nooit zeker bent een baan te vinden binnen een paar weken. Al ligt het er natuurlijk wel aan wat voor een baan je zoekt en ik welke sector (ik werk zelf in de financiële sector, daar wordt veel international gesolliciteerd), en hetzelfde geldt voor het inschakelen van bemiddelingsbureaus (die er vaak niet om bekend staan je in de beste functies en bedrijven te plaatsen). Waar ben je naar op zoek Floor?

Een woning vinden in Londen is weer een ander verhaal, maar dat zou voor mij dus sowieso pas in stap 2 komen. Duur is een understatement om de woningmarkt hier te beschrijven, en de kwaliteit van de woningen is ook bepaald niet om over naar huis te schrijven. Als je niet samen woont (en dus 2 inkomens hebt) of een ontzettend goede baan, is het bijna onmogelijk om een woning (laat staan huis!) voor jezelf te huren. Ik ben een starter en woon nu in een kamer die kleiner is dan mijn studentenkamer in Nederland waar ik een prijs voor betaal waar ik in Nederland een compleet huis voor zou kunnen huren (ik woon wel in zone 1 trouwens, maar toch!). Hier moet iedereen zich echt heel bewust over zijn voordat hij/zij naar Londen vertrekt.

Hallo Dames,

Ik lees jullie verhalen hier allemaal en zie dus dat er meerdere mensen zijn die, zoals ik, naar Londen willen verhuizen. Mijn plannen beginnen net een beetje vorm te krijgen en ik moet me nog orienteren op alles wat ik moet regelen en wat er op me af gaat komen. Het lijkt me leuk om jullie verhalen te horen en misschien al tips te kunnen krijgen.

Ik ben afgestuurd als social worker en werk sinds 5 jaar als ‘probation officer’. Heeft een van jullie een idee of er in deze sector in Londen makkelijk werk te vinden is?

Zou het leuk vinden om met jullie, als ervaringsdeskundigen, in contact te komen!

Groetjes Marielle

Lieve mensen,

ik ben Marianne, 23 jaar oud. Ik heb al enige tijd plannen om te gaan verhuizen naar de geweldige stad, Londen.
Ik ben er nu een aantal maal geweest en ik kan niks anders zeggen dan dat ik verliefd ben geworden! Ik heb inmiddels al een aantal sollicitatie brieven gestuurd naar vastgoed (mijn studierichting) bedrijven in Londen. Ik heb gemerkt dat ze in Engeland heel enthousiast reageren op Nederlandse sollicitatie kandidaten. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen op dit forum zijn met dezelfde plannen? Graag zou ik hiermee in contact komen!

Groetjes,

Marianne

Hoi Marianne,

Zoals je leest heb ik precies dezelfde plannen! Heb net 4 sollicitaties de deur uit gedaan en hoop op korte termijn antwoord te krijgen… Heb nog niks gehoord, dus of ze in mijn branche (social work) ook zo enthousiast zijn over Nederlandse sollicitanten weet ik nog niet. Via welke sites (of op welke andere manier) ben jij aan vacatures gekomen?
Heb jij verder al zaken geregeld? Of ben je al ergens mee bezig?
Ik merk dat ik erg zin heb om alles te regelen, maar nog niet goed durf omdat ik nog geen baan heb. Vind het toch belangrijk om die zekerheid te hebben.
Nou, ik heb er in ieder geval erg veel zin in en hoop dat ik binnenkort verder kan. Misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden?

Groetjes Marielle

Hoi Mariel!

Ik heb de vacatues gevonden via ‘reed’ en gewoon gezocht op verschillende makelaarskantoren en heel brutaal bij contactformulier aangegeven dat ik op zoek ben naar een baantje! Ik zou het heel leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden!!! Heb je al een beetje gekeken naar woonruimte, wijk etc? Het is moeilijk he om in te schatten. Overal waar ik op heb gezocht, heeft als criteria dat het in ieder geval dicht bij de metro zit.

Groetjes

Hoi!

Ik heb de vacatures ook via ‘reed’ gevonden. Erg fijne site he! Kreeg net een mail dat er alweer twee nieuwe vacatures zijn in mijn werkveld, dus daar ga ik maar weer op reageren!
Heb me inderdaad al georienteerd op de woningmarkt. Geloof dat alleen het noorden en oosten van Londen min of meer afgeraden worden omdat zich hier de ‘probleemwijken’ zouden bevinden. Vind het verder inderdaad wel lastig omdat ik Londen alleen toeristisch ken. Volgens mij ligt er ook zowat op iedere straathoek een metrostation, maar dat is ook wel handig. Ik ga qua woonruimte echt pas knopen doorhakken als ik ergens aangenomen ben. Heb op dit moment hier namelijk nog een baan en durf die niet op te zeggen in de hoop dat ik in Londen toch wel aangenomen word.

Hoop dat je snel wat hoort van een van je sollicitaties! Veel succes en hou me op de hoogte!

Groetjes

Hoi Mariel,

Ja klopt, ik had ook al gezien dat er wat wijken zijn waar je rekening mee moet houden. Ik vind het erg lastig, want over het algemeen betaal je verl geld voor een kleine woonruimte. Ik heb de hoop om eventueel samen met iemand wat te huren, dat maakt de woonkeus toch wat uitgebreider. Veelal zijn het de appartementen die binnen de prijsklasse vallen waar ik naar op zoek ben, maar dan heb je altijd de kans dat je in een appartement terecht komt wat alles gedeeld heeft. Ik heb op zich niks tegen samen wonen met mensen die ik niet ken of met andere culturen, maar als het niet klikt dan zit je toch maar in je uppie in Londen. Heb veel gelezen over mensen uit omg India, die er nachtelijke kooksessies op na houden, dat is iets waar ik niet echt op zit te wachten haha! Hoe zie jij het voor je? Qua tijdsbestek, wanneer wil je eventueel vertrekken?

Ja, van de prijzen van de woningen schrok ik ook! Ik denk dat een goede optie is om met iemand samen te huren, maar nachtelijke kooksessies?? Daar zou ik ook echt niet op zitten wachten! Haha!
In principe kan ik vertrekken wanneer ik wil… Heb een opzegtermijn van een maand op mijn werk, maar nog zoveel vakantie-uren dat ik bijna direct zou kunnen vertrekken. Denk dat het allemaal wel eens heel snel zou kunnen gaan als ik eenmaal ergens aangenomen word. Moet ook zeggen dat ik er erg veel zin in heb, nu ik ook echt besloten heb dat ik naar Londen wil! Denk dat het wel nog even veel geregel is, dus wil ook minimaal 2 weken voordat ik begin met werken in Londen zijn.
Hoe denk jij daarover? Kun je ook op korte termijn weg, of heb je meer verplichtingen hier?

Groetjes

Hoi Mariel,

Nee ik heb geen verplichtingen hier, heb geen baantje in mijn studierichting omdat ik net afgestudeerd ben. Werk nu in de horeca, kan vertrekken wanneer ik wil. Het lijkt me een goed idee eerder in Londen te zijn dan aanvang van je werk. Ook ivm huisvesting, kan je het nog een beetje eigen maken. Misschien kunnen we een keer skypen om het 1 en ander uit te wisselen qua informatie? Lijkt me leuk!

Groetjes

Hoi Marianne,

Eigenlijk is het wel fijn he om dan ook snel te kunnen vertrekken mocht het zover komen…
Heb jij enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat je iets hoort op een sollicitatie? Volgens mij gaat dat in Nederland altijd best snel, of krijg je in ieder geval snel een ontvangstbevestiging. Dat heb ik nu nog niet gehad!

Lijkt me leuk om een keer te skypen! Zal vanavond eens kijken of ik achter mijn skype-wachtwoord kan komen… Heb het al even niet gebruikt;)

Groetjes

Haaai

In Engeland zijn ze t.o.v. ‘buitenlanders’ vaak wat selectiever, maar uiteindelijk krijg je wel bijna altijd antwoord. Haha is goed, als je hem gevonden hebt kan je mij toevoegen op mariannevanheteren@gmail.com!! Leuk!

Groetjes

Hee Marianne,

Skype doet het ineens niet op mijn laptop. Als we
even een concrete afspraak maken om te skypen(misschien morhenavond ofzo), kan ik de laptop van mijn zusje lenen!

Ik hoor het wel he!

Groetjes!
ps fijn om te weten dat er uiteindelijk meestal toch antwoord komt vanuit Londen.

Hoi Mariel,

Voor mij helemaal prima! We kunnen ook skypen via facebook eventueel? Dat is in principe hetzelfde. Kijk maar of je me kan vinden: Marianne van Heteren uit Sliedrecht.

Hee Marianne,

Heb je net een vriendenverzoek verstuurd via facebook. Moeten we morgen maar ff kijken hoe we skypen… Zorg in ieder geval dat ik dan een werkende pc heb! Haha!
Zou het wel fijn vinden als je niks van Londen echt op mijn tijdlijn op fb zet… op mijn werk weten ze namelijk nog niks van mijn plannen om naar Londen te vertrekken, aangezien ik afhankelijk ben van mijn werk mocht het hele Londen-verhaal niet doorgaan!

Maar goed, spreek je morgen wel!

Groetjes

Hey marianne ik heb je net aangemeld op facebook. ik ben ook al tijden aan het twijfelen om naar engeland te verhuizen en vond eindelijk wat recente berichten op internet van jullie.

lijkt me leuk eens van gedachten te wisselen.

groetjes!