Help: Ik wil wonen en werken in Thailand

Landbouw is niet toegestaan voor non-Thais.

****Wil er ook geen en dacht eerst een bezoek te brengen op vrijwilligers bazis voor hulp derde,of gewoon een vakatie …ben vrijgezel en heb dus ruimte in men hart…wie weet.
Als er iemand daarheen gaat en er mij wil over informeren duizendxdank
grt jl anjema@live.be

Hey,

Kan je dit naar mij ook een keer doorsturen? Ik heb ook interesse.
Alles kan helpen bij het afzoeken van de mogelijkheden.

Stuur mr naar bjorn.jaques@gmail.com

Alvast bedankt
Groetjes Bjorn

beste,
ik zou graag voor een aantal jaren naar bangkok gaan, liefst zou ik daar willen werken kwestie van toch te kunnen overleven, ik heb gehoord dat werken als buitenlander niet zo evident is tenzij een job dat door de gemiddelde thai niet gedaan kan worden, ik dacht vb aan engelse les geven…heeft er iemand een site/adres/gegevens contactpersoon, ivm werken in thailand en wat je hiervoor in belgie allemaal in orde moet maken of waar je terecht kan?
vriendelijke groetjes,
fabie

een tefl certificaat wordt toch meestal als minimum gevraagd als je dat nog niet hebt kun je die in bkk halen en sommige scholen kunnen ook nog een baan regelen.

en zorg dat de scholl waar je uiteindelijk gaat lesgeven een werkvergunning regelt.

uit mijn nuchter verstand dnek ik je papieren diploma s laten legaliseren
visum halenn ed visa geloof ik en de rest moet je maar vragen hiero.
uitschrijven uit belgie kan hoop gevolg hebben voor je oude dag voorziening

Kijk uit met Engelse les geven, veel scholen (ook de bekende uni’s) maken er een potje van. Slecht salaris, geen werkvergunning etc.

Als je geen native speaker van een bepaalde taal bent zou ik het afraden om daar les in te gaan geven. De Thai spreken al slecht genoeg Engels.

Als je geen leraar bent of daar ervaring mee hebt zou ik het afraden om les te gaan geven. De Thai hebben al genoeg slechte leraren.

Als je niet vak-deskundig bent in iets zit hier in Thailand echt niemand op je te wachten.

Chang Noi

hoi Blacky , what do you expect to do in Thailand? the job I mean, as it is difficult to be able to do anything over there. mail me for more details to theascman@hotmail.com I by the way lived in several places in Thailand for over 6 years. my advice is to go and live in Thailand as a tourist … for as long as your pocket money go’s… and go always in area’s with as less possible tourists and as less possible people speaking English, learn the Language FOR SURE that’s a must, learn about the way of living and culture, because only in the countryside (can be a desolate Island or just the farming countryside) wherever it is, it does not matter, after a year or more … you will be able to decide if you still want to live over there.

My Embassy said, the first day upon my arrival, ''we hope that you are not one of the 99% of the foreigners whom is going back home within the first 6 months of their stay in Thailand.

the Law is very very strict about foreigners, willing to work in Thailand, but thinking that they can do whatever they like.

to get a visa is difficult, 2e not many jobs can be done by foreigners and 3e don’t do any illegally jobs or any promised Co Joint-Venture Idea , I can guaranty that it will be a scam and could cause you a lot of trouble, I hope I did not shocked you by this reply, that’s just how it is, jsut let me know if you want to know more, as there are alternatives.
Sincerely yours, Mr.Nam.

Wij zoeken voor januari en februari een leraard pabo die ons zoontje dan in Thailand les kan geven. Moet wel professioneel zijn, want hij moet ook toetsen enz doen, zodat hij bij terugkomst niet achter is.

Ik hoor graag. puckal@hotmail.com

A: kopen van een huis in Thailand is niet mogelijk als buitenlander , onmogelijk, wees voorzichtig voor dubieuze mensen met soms heel slechte bedoelingen …DIE WERKEN OOK IN THAILAND , en hun inkomen komt meestal van mensen die er ingetuind worden met veel beloftes , die jammer genoeg nooit nagekomen (KUNNEN) worden daar de wet dit niet voorziet, huren op lange termijn kan wel , hoe werkt zoiets … je huurd een stuk grond , op termijn van 20 / 30/ 60 / 90 jaar … wat Uzelf wil … en / of kan bekomen zelfs overdraagbaar aan derden/ kinderen of andere familie, U betaald best de volledige termijn op voorhand… kan best duur zijn…

waar moet U op letten !!! in de eerste plaats de land papieren , als de eigenaar de originelen kan laten zien , (deze hebben allerlei rode stempels) laat u niet misleiden door Copyshop toestanden … dit document heet de TABIANNBAN (huis/land papier) met alleen de eigenaars naam op de achterzijde … want vele eigendommen zijn al jaren inbeslag genomen door de BANKEN … of andere schuldeisers… je vraagd best een copy en kan dan informeren op het registratie kantoor in de dichts bijzijnde stad of gemeente aldaar… neem ook een goede advocaat onder de arm en spreek het te betalen bedrag af voor je iets tekent … neem ook contact met je eigen Ambassade in BKK en vertel hen over je plannen … en vraag hen naar een betrouwbare Advocaat in Internationaal recht… dan ben je goed bezig …

hou alsnog een goeie leuze in het gedacht (altijd !!) BEWARE OF THE MONKEY … AND DON’T TRUST YOUR DOG …YOU DON’T HAVE … snap je t’plaatje… anders word je verbitterd en krijg je een afgunst van wat eens je droom was en gaan…en het paradijs … EN je lang gespaarde centjes in rook op of in anderman zakken … meer info of vragen … mail direct kan ook ...theascman@hotmail.com …bereid je goed voor of laat je begeleiden door mensen met ervaring … of kennis van zaken …na 10jaar Azië heb ik al veel gezien … en meegemaakt … tot dan en good luck …with any endeavours …, kind regards, Mr.nam

Toen ik las ‘je huurd een stuk grond voor 30/60/90 jaar’ ben ik afgehaakt.

Ten eerste zou ik zeggen, controleer de spelling, maar belangrijker: 30 jaar is het wettelijke maximum, langere leases zijn niet geldig. Dus iemand die met zo’n advies begint weet niet waarover hij praat.

Kopen van een huis kan trouwens wel zonder problemen, maar de grond kan een buitenlander niet kopen.

Toen ik las ‘je huurd een stuk grond voor 30/60/90 jaar’ ben ik afgehaakt.

Ten eerste zou ik zeggen, controleer de spelling, maar belangrijker: 30 jaar is het wettelijke maximum, langere leases zijn niet geldig. Dus iemand die met zo’n advies begint weet niet waarover hij praat.

Kopen van een huis kan trouwens wel zonder problemen, maar de grond kan een buitenlander niet kopen.

dit was Uw reactie … jammer … en sorry voor de ‘‘D’’ in huurt … maar zal dan ook niet meer de moeite doen om wat dan ook te reageren op wereldwijzer reacties, om reizigers te helpen na een zware dag werk, en ik zou tenminste mijn naam laten zien, da’s nou het verschil tussen een belg en een Nederlander, en …DE SLUIKRECLAME ONDERAAN UW REACTIE … of liever …
Uw advertentie op het forum over ‘‘UW’’ ??? duikcentrum, is ook niet echt de perfecte Engelse versie niet dat er taalfouten in stonden, maar de zinsbouw is geenszins perfect en vrij van het Nederlands vertaald … zo kan ik afleiden dat U ook een avonturier bent …die met wat fortuin ginder iets is begonnen …

dat de wetten alsmaar veranderen in Thailand is niet vreemd, ik weet voor een ding zeker dat het er niet makkelijker is geworden … sinds Taxsin aan de macht is geweest, en trouwens opnieuw is…(dit nu doet onder de rok van zijn zus)… is het dus uitkijken maar … en voor U mijn spelling controleert/bekritiseerd … leest U best tussen de regels, daar zit meer informatie achter dan je denkt …
Want mijn Ambassade te BKK zei me 12 jaar geleden toen ook ik het grote avontuur instapte … HOPELIJK BENT U NIET 1 VAN DE 99% VAN DE AVONTURIERS DIE HET NA 6 MAAND BEROOID …EN BEROOFT OPHEEFT EN TERUG IN EIGEN LAND ZIT MET EEN TOTAAL ANDER (SLECHT) BEELD VAN THAILAND ??? ongeacht de leeftijd of het doel …
maar uit Uw reactie moet ik wel afleiden dat U toch flink geschrokken bent … of niet soms … en Geachte, de dag dat U zoals ik ‘’ de ongeschoolde fouten schrijver’’ 6 talen vloeiend spreek waaronder Laotiaans en THAI … en U zoals ik, de meeste daarvan ook kunt lezen en schrijven … dan mag U verder praten…

Beste groet uit België (op dit moment), Mr.Nam

Na hier nu ruim 10 jaar te wonen: nee, ik ben niet na 6 maanden berooid naar Nederland teruggekeerd.

Natuurlijk, Mr.Nam.

MrNam waarom antwoord u eerst in het engels, wat trouwens ook niet geheel foutloos is, en daarna in het nederlands is dat om te showen dat u engels kunt is het volgende antwoord in het duits of thais?

Heb respect voor elkaar. we zijn allemaal mensen met onze eigen goede bedoelingen. in onze eigen wereld.
Let love be your energy!

Beste weet iemand hoe dat de regels nu zijn in Thailand als je daar na toe gaat voor te wonen en te werken ook voor een visum aanvraag moet je dan allerlei papieren hebben of is dat niet nodig wie weet dit

Een visum aanvraag om te wonen (non-immigrant visum) vergt wat papierwerk. Om te werken is meer papierwerk nodig.

Als je wat preciezer over je plannen bent kunnen we je misschien wat concretere informatie geven.

Met papierwerk bedoel je denk ik bankbiljetten, Stevenl ??

555

Ja, het kost geld, maar nee, dat is niet wat ik bedoelde.