Help Help - West Amerika

Ik heb een reis geboekt. In eerste instantie wist ik precies wat ik wou, na het lezen van vele topics hier… niet meer.

Dit was het plan:

Dag 1: Vliegen naar LA - Overnachting Santa Monica
Dag 2: Hollywood/Universal Studios - Overnachting Santa Monica
Dag 3: Uitstap Sea World in San Diego en San Diego bezoeken - Overnachting Santa Monica
Dag 4: Highway 1 - Overnachting Santa Barbara
Dag 5: Highway 1 - Overnachting Carmel
Dag 6: Highway 1 - Overnachting Monterrey
Dag 7: Bakersfield - Seqouia Bezoeken
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag10: San Francisco
Dag11: San Francisco - vlucht hawaii

Daarna vliegen we door naar Hawaii voor de afsluitende week.

Overigens: Het enige wat geboekt is zijn de vluchten, de hotels hebben we bewust niet geboekt om flexibel te zijn.

Nu ben ik bezig om een andere route te plannen en wil daar het meeste uit kunnen halen(ik weet dat ik een reis van 3 weken in 11 dagen probeer te stoppen).

Dag 2: Hollywood/Universal Studios - Overnachting Santa Monica
Dag 3: Uitstap Sea World in San Diego en San Diego bezoeken - Overnachting Santa Monica
Dag 4: LA - Las Vegas
Dag 5: Las Vegas - Heli vlucht grand canyon - bezoek hoover dam
Dag 6:
Dag 7:
Dag 8:
Dag 9:
Dag11: San Francisco

Hier ben ik een beetje de weg kwijt :slight_smile:
Graag wat advies, alvast bedankt!

Mike

Ik weet niet wanneer je gaat, maar je zou via Death Valley naar Yosemite kunnen reizen en vandaar naar San Francisco

Dank je! Ik ga direct op zoek naar hotels, volgens mij moet je wel boeken als je naar yosemite/death valley gaat.
Ik ga trouwens in de maand augustus.

Yosemite is het leukst als je in het park kan zitten. Het scheelt in ieder geval veel reistijd. Twee nachten Yosemite is eigenlijk wel minimaal.
Dit kun je eventueel doen:
dag 6 Las Vegas - Death Valley
dag 7 Death Valley - Lee Vining (of daar ergens onderweg)
dag 8 Lee vining - Yosemite
dag 9 Yosemite
dag 10 Yosemite - San Francisco

Bij Lee vining heb je ook nog Mono lake om te bezoeken en Bodie.
Wij hebben zelf de route Death Valley - Lee Vining - Yosemite nog niet gereden, dat hopen we dit jaar te doen.
Maar er schijnt veel moois te zien te zijn onderweg. Ook de Tiogapas in Yosemite schijnt erg mooi te zijn.

Hi
Om te beginnen zou ik die dagtrip naar San Diego maar vergeten. Van Santa Monica naar SD en terug met het drukke verkeer kan al gemakkelijk 6 uur en dan heb je maar weinig tijd voor Seaworld.
In augustus heb je zeker een reservering voor Yosemite nodig en waarschijnlijk is het al te laat om nog een hotelkamer te vinden.
Er gaan geen Helivluchten naar Grand Canyon National Park. (te ver) Ze vliegen wel over Lake Mead en naar Grand Canyon West maar dat is iets heel anders. Niet te vergelijken met het NP. Je kan wel fixed wings flights naar GC a/p in Tusayan maken met een bezoek aan south rim. Deze duren ca 8 uur.
Death Valley in augustus is 120F + Je moet dus goed tegen de hitte kunnen. Las Vegas is trouwens ook erg warm. In DV heb je vermoedelijk ook een reservering nodig.
De route van Marenko na Las Vegas is prima.
Yeehaw

Yeehaw, je hebt gelijk hotels in zowel death valley als yosemite zijn al vol. ik ben nu aan het kijken of er “kleine” dorpen/steden in de buurt zijn met beschikbare hotels.

ik wil toch graag naar San diego, ik wil dit oplossen door daar te overnachten ipv Santa Monica.

Marenko en Yeehaw, bedankt voor jullie advies! :chin:

Even een update:

Dag 2: Santa Monica
Dag 3: Santa Monica - San Diego
Dag 4: San Diego - Las Vegas
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: Las Vegas - Beatty
Dag 7: Beatty - Lee Vining
Dag 8: Yosemite (nog geen slaapplaats gevonden)
Dag 9:

Ja, dat zou goed kunnen. Als je vroeg uit Las Vegas vertrekt en via 160 naar Pahrump rijdt, dan naar Death Valley junction en DV in kan je nog heel wat van DV zien. Neem dan Stovepipe Wells dunes als verste punt en rijd terug naar Beatty. (Spreek uit BAYdee). Wel wat heen en weer rijden dus. Dan zou ik de volgende dag naar Lee Vining rijden via een andere route. (vul je tank in Beatty…). Us95 north tot de afslag naar weg 266. Links af naar de Ca stateline waar de weg het nummer 168 krijgt. 168 gaat over de bergen naar Big Pine (er is ook nog een weg naar de oude Bristlecones). Je komt dan op 395 en kan north naar Bishop, Mammoth Lakes en Lee Vining rijden. Koop broodjes bij de ““Bossche”” bakker Erik Schat in Bishop (naast de Best Western) en bezoek wellicht Laws museum (openlucht) net buiten Bishop langs us6. Tussen haakjes, us6 is de langste us highway in de USA van Bishop naar Provincetown MA. 3200 miles…)
Bij Mammoth Lakes kan je June Lake loop rijden en bij Lee Vining is Mono Lake. Je zou ook nog naar Bodie ghosttown kunnen gaan maar dan moet je nog ca 3 uur extra tellen. In Lee Vining kan je prima eten bij Whoa Nellie Deli bij het gasstation langs 120. Benzine is er peperduur dus beter tanken in Bishop.
Lijkt me ook een goed idee om in San Diego te overnachten.
Zorg ervoor dat je altijd water in de auto hebt en mocht er iets met de auto gebeuren (niet aannemelijk) blijf dan bij de auto en zet de motorkap open. Ga niet wandelen dus… Je cell zal niet overal werken.
Yeehaw

ik denk dat ik er helemaal uit ben.

Dag 1: Aankomst LA - Overnachting Santa Monica
Dag 2: Santa Monica - Universal Studios
Dag 3: Santa Monica - Sunset boulevard / Hollywood / Beverly Hills
Dag 4: Santa Monica -> San Diego - Sea world
Dag 5: San Diego -> Las Vegas - Strip
Dag 6: Las Vegas - Heli vlucht Grand Canyon
Dag 7: Las Vegas -> Lee Vining - Dag rijden en af en toe uit stappen DV
Dag 8: Lee Vining -> Sequoia NP
Dag 9: Sequoia NP -> via Santa Maria -> Cambria - Schijnt een mooie route te zijn
Dag10: Cambria -> San Francisco

Dit heb ik zo bedacht omdat Yosemite helemaal vol zit.

Sequoia NP is geen goed idee. Dat is een grote omweg en je hebt dan maar heel weinig tijd voor Tioga Pass en Yosemite. Probeer eens of je nog een overnachtingsplaats in Oakhurst of Mariposa kan krijgen. Liggen ook niet echt gunstig maar wel meer en route. Of probeer eens Yosemite Bug bij Yosemite http://www.yosemitebug.com/

Ik heb nog een nachtje in mariposa kunnen boeken. Dus dat wordt de route.
Bedankt voor jullie adviezen Yeehaw en Marenko. :chin:

Graag gedaan en een fijne reis toegewenst,