help help help????

mijn naam is barry
22 jaar/…

wij hebben een budget van 4000,- voor 2 personen incl. ticket… we willen graag in de maand juli of augustus. 4 of 5 weken backpacken (zon, strand cultuur) backpackers sfeer!!!
nu zijn we al in Indonesië, Thailand en Canada geweest. we lezen zo veel op internet dat we door de bomen het bus niet meer zien…

wat is een goed land om naar toe te gaan in 1 van deze 2 maanden? qua weer? qua zon?

India lijkt ons heel leuk! maar ik lees alleen maar slechte berichten qua weer in de maand juli en augustus

sri lanka idem dito
Filippijnen ook zo

hoop dat jullie me kunnen helpen
iemand suggesties ???

dankjullie wel
barry de gooijer

Voor dat budget moet Peru wel lukken maar dan is het daar winter en hoogseizoen (dus wat drukker), en veel van de highlights liggen op grote hoogte (dus ook niet warm). De stranden zijn niet echt warm en schoon voor zover ik weet. Wel een fantastisch land, met prachtige bergen, veel Inca- en andere ruïnes, Spaans koloniale steden, drijvende rieten eilanden waar mensen op wonen, zeeleeuwen, condors, lama’s, hot springs, vulkanen etc.
Als je 5 weken de tijd hebt, kun je het ook combineren met Bolivia dat een van de mooiste landschappen ter aarde heeft (Salar de Uyuni, Laguna Colorada, Laguna Verde en nog veel meer, allemaal te bezoeken met een meerdaagse jeeptour… zoek die namen maar eens op met Google Images).

Ook Nicaragua is haalbaar, maar check even hoe het zit met orkaanseizoen. Dat heeft ook veel vulkanen, bergen, regenwoud en mistbossen, warme stranden, koloniale steden, muziek, lekker eten.

Of anders toch Azië, misschien Maleisië? Ik weet alleen niet hoe het zit met de regenseizoenen…

Of misschien Oost-Europa, bijvoorbeeld Kroatië.