Hallo, in juli en augustus willen ik en mijn vriendin een reis maken van 4 weken (west usa - thailand - canada waren onze vorige reizen). mijn keuze’s ziin:
peru en bolivie
Brazilie
costa rica
namibie
Maleisie en borneo
indonesie
zelf gaat onze keuze meest naar Namibie met camper of bolivie maar we zijn maar 27 jaar jong en willen ook s’avonds een wat wandelen met een beetje drukte zoals je dit wel hebt in Canada (banff en jasper, vancouver) en de Usa en thailand.
Zelf reizen we het liefst zelfstandig en moeten we rekening houden met het klimaat in deze maanden.
Kan iemand me raad geven aub.
Jeetje, wat een gave keuzes!! Heerlijk.
Ik ben in een aantal bestemmingen geweest, behalve Namibie, en Peru/ Bolivia, dus daar kan ik je niets over vertellen. Mijn reiservaring dateert wel van enige jaren geleden.
De andere 4 vond ik supergaaf, maar dat vind ik gauw, Brazilie, heel verrassend en veel minder “gevaarlijk” dan alle verhalen erover, maar dat ligt ook een beetje aan je houding. Op Costa rica ben ik verliefd geworden, door de overweldigende natuur en al die dieren, fantastisch, in je bed hoor je de brulapen, brullen, neusaapjes, prachtig! Maleisie makkelijk te bereizen, omdat er veel Engels gesproken wordt, goede infrastructuur. En Indonesie prachtig en ook makkelijk bereisbaar, maar dat is ook van vele jaren geleden.
Wat ik je aanraad, er zijn vaak speciale infodagen bij de avontuurlijke reisorganisaties, ik weet niet bij welke, maar check eens bij Djoser, Koning aap, Sindbad enz, natuurlijk willen ze je een reis verkopen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ga naar de speciale landenpresentaties. (ik heb tot 2001 bij een reisorganisatie gewerkt en dat waren altijd hele informatieve dagen…)
En natuurlijk de vakantiebeurs, al komt daar denk ik heel veel op je af.
Nou in elk geval, een fijne vakantie, dat zal best lukken!!
Sandra