Graag wil ik dit jaar weer gaan backpacken in Azië. In 2012 heb ik rondgereisd door Sri Lanka en in 2013 door Vietnam. Ik zou het erg leuk vinden om dit jaar met een reisgenootje (m/v) op reis te gaan. Ik hou van cultuur, natuur, wandelingen, excursies, maar ook lekker relaxen aan het strand.
De landen die ik graag nog wil zien zijn Indonesië of Maleisië. Maar exacte bestemming als ook reisperiode staan nog open.
Lijkt het je leuk om ook te gaan backpacken in apr/mei/jun, en zoek je een reismaatje dan hoor ik het graag.
Ik had als bestemming Japan in de gedachte, ik zou daar graag de natuur willen zien, tempels en parken.
Grote steden als Tokyo lijken me ook leuk maar niet te lang. Andere bestemmingen sta ik natuurlijk open voor, zoals Indonesië lijkt me ook interessant.
Ik zag dat juni goedkoop is om te vliegen naar Japan, april en mei zijn heel druk.
Bedankt voor je reactie. Sorry voor de wat late reactie. Japan lijkt mij ook leuk, alleen is dit wel wat duurder (toch meer westers) dan bijv. Indonesië/Maleisië, of heb ik het mis? Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een land wat iets meer toegankelijker is om te backpacken. De vakantieperiode heb ik overigens nog niet geblocked op mijn werk. Hoop ik wel binnenkort af te tikken. Waarschijnlijk kan ik vrij krijgen in de maand mei/juni voor een periode van 4 weken. Zit jij toevallig vast aan een periode?
Weet niet of je ondertussen al een reisgenootje gevonden hebt?
Ik ben hoogstwaarschijnlijk in juni 4 weken vrij (kan er max 4 vanwege andere verplichtingen in NL in die periode, dus qua data niet heel flexibel) en wil dan richting Indonesie gaan… in 2010, 2013/2014 ook in o.a. Azie geweest, (thailand, maleisie, singapore en Birma) maar indonesie kwam er nooit van en lijkt me een prachtig land!
Ja, Indonesië lijkt mij ook erg gaaf! Nu is het natuurlijk een groot land. Heb jij misschien al enige reisplannen gemaakt? Bepaalde eilanden die je graag wilt zien? Mij lijken de eilanden Java en Bali heel mooi, maar ook Sulawesi vanwege de natuur en berglandschappen. Ik ga binnenkort proberen op mijn werk mijn vakantie vast te leggen. Wellicht leuk om verdere ideeën uit te wisselen?