De ultieme backpack vakantie!

Hallo backpackers,

Ik zit met een enorme dilemma! (Voor zover je het een dilemma kunt noemen…)

Ik weet nl. niet waar ik naar toe wil dit jaar…!?
Wie heeft er voor mij de ultieme backpack vakantie tip! Een land waar ik lekker veel backpackers kan ontmoeten en waar ook veel te doen en te zien is!
Mijn situatie: ik ben alleen, leeftijd: 30, heb maar 4 weken en wil niet naar de geëikte backpacklanden als Australië, NZ, Vietnam en Thailand, simpelweg omdat ik daar al geweest ben…:wink:
Verder wil ik Low-Budget en hou ik van een combinatie van stad, strand, natuur, uitgaan, cultuur en mensen ontmoeten!!

Wie helpt mij op weg met dé bestemming voor mij dit jaar!?

Ps: ik heb dit bericht hier gepost omdat ik denk dat hier de mensen zitten met de beste ervaringen (ze hebben immers in de meeste gevallen de wereld helemaal rondgereisd) :slight_smile:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties…

Grt, Stefan

Heb je al eens een Indonesie gedacht? Veel natuur en cultuur (de precieze hoeveelhied wisselt van eiland tot eiland), op Bali kun je goed uitgaan (schijnt) en als je er eenmaal bent kost het allemaal niet al te veel. 't Is in ieder geval MIJN favoriete bestemming.

Ook Laos behoort wellicht tot de mogelijkheden, al kun je in Laos niet echt goed uitgaan. In het dorpje Vang Vieng zijn wel volop bars en restaurantjes om te loungen en mensen te ontmoeten, en de omgeving is werkelijk prachtig. Laos heeft echter geen echt strand (op de 4000 eilanden in het zuiden, in de Mekong na). Wellicht kun je voor strand naar Cambodja of toch naar Thailand gaan?

Of dichter bij huis (maar in de zomer wel eg warm): Egypte? Maak een mooie tocht langs de piramides, de tempels en de Nijl, en sluit je vakantie of in een van de badplaatsen. Egypte is overigens niet echt een land waar je (langs de Nijl) superveel backpackers zult ontmoeten, maar er zijn genoeg mensen om gezellig mee op te trekken. En het is allemaal best betaalbaar.

Een aantal zuid Europese (en oost Europese!) landen voldoen ook aan je criteria, je zou bv Bulgarije of Kroatie kunnen proberen (al is die laatste niet echt goedkoop meer), maar ik heb het idee dat je verder weg wilt :slight_smile:

Succes met kiezen.

je zei er dus niet bij voor welke tijd je je vakantie hebt-schooltijd gebonden? dat kan qua weer nog al wat uitmaken.
Mijn voorstellen:
1.CHINA-heeft alles en is steeds makkelijker zeflstandig te bereizen-en heeft nog wat uitdaging in zich.
2. Zuid-Amerika-maar in onze zomer is het daar winter-benden de tropen uiteraard. landen als Chili en Argentinie bieden veel meer als mensen onwetend hier erover denken.
3.De kavkas-Georgie, Armenija, eventueel (moeilijk visum) Azeri, en eventueel-als je veel tijd hebt en ergens snel bent uitgekeken-Iran. Maar nogal weinig bekpekkertjes om te ontmoeten.

Bolivia is goedkoop, niet al te groot en er is veel cultuur en prachtige natuur. Het strandleven zal lastig worden. Het stappen zal ook niet echt als in amsterdam zijn.
Azie heb je al beleefd dus dit is iets heel anders.
De vlucht zal wel duurder zijn.

Ik zou zeggen Goa- India. Veeeeel backpackers, cultuur en strand. En uitgaansmogelijkheden zijn er ook.

Argentinië is het eerste wat in me opkomt. Het is wel duur om daar heen te vliegen, maar het leven daar is wel heel veel goedkoper. Er zijn teveel te gekke landschappen, woestijnen,zoutvlaktes, jungle en natuurlijk patagonië.
Ook aan jouw andere eisen lijkt het wel te voldoen.

Tijdtechnisch moet je natuurlijk kijken wat er mogelijk is, maar als je de kans hebt zou ik Paraguay ook aanraden (i.c.m. Argentinië).

En in het geval dat je hier al geweest bent of het niets vind; Zanzibar archipel. Wederom duur ticket, maar daar kun je zeker wel goedkoop leven, zeker als je wat langer blijft.

Paraguay?? Wat is daar nou te beleven. Hier heb ik vrijwel niets interessants gezien als de Dam.

Thx allen voor jullie reacties!
Er zit wel een aantal interessante opties tussen: Argentinie en Bolivia spreekt mij wel aan, als ook Laos en Cambodja.
China, Indonesie en heel de Balkan heb ik ook al bezocht…:wink:

Iemand ervaring met Malaysia (Borneo) ?

Goh, Indonesië is een land wat groter is dan Europa, dus dat is geen optie meer omdat je er al geweest bent??? Apart.

Maleisisch Borneo is erg mooi, rijk aan natuur, en de Iban cultuur is erg fascinerend. Zeker in combinatie met het Maleise schiereiland heb je mogelijkheden voor een afwisselende vakantie.

Ik ga er ook niet vanuit dat hij heel Australie heeft gezien maar kan me inderdaad best voorstellen dat hij weer wat anders wil zien;)

India en/of Nepal misschien?? Ik zit hier zelf ook aan te denken. De cultuur is voor ons westerlingen volgens mij ontzettend interessant als je ervoor open staat. Daarnaast denk ik dat de natuur ook zeker niet tegen zal vallen!

Ook heb ik gelezen over specifieke (bad)plaatsen waar veel toeristen/backpackers komen en je dus nieuwe contacten ook maken. Het is natuurlijk ook zeker budget;)

Maar ik ben hier nog niet geweest!:vak01:

Wat ik wil zeggen:

De verschillen tussen de verschillende Indonesische eilanden zijn groter dan de verschillen tussen bv Cambodja en Thailand, of de karstbergen in China, Laos en Vietnam. Vandaar dat ik JUIST wanneer je iets anders wilt zien, ik eerder aan zou raden om naar een ander deel van Indonesie te gaan, dan naar Cambodja :zon02:

En dan nu maar afwachten waar hij allemaal al geweest is;)

Via Istanbul naar Iran,Pakistan,India,Nepal.

Peru!

Zoveel te zien en te doen dat 4 weken krap zal blijken. Voldoende andere backpackers (zeker in Cusco) en een topper qua natuur, cultuur en mensen!

Gr. Donny
Proyecto Peru