Advies gevraagd voor backpack reis in sept / okt

Ik ben op zoek naar een toffe reisbestemming voor onze (huwelijks)reis, kunnen jullie soms helpen?

Criteria:

• rondtrekking met partner (25j)
  • goed seizoen met mooi weer voor de periode sept / oktober.
  • moet relatief makkelijk zijn om rond te trekken met de rugzak + reisgids
  • moet veel te bieden hebben op vlak van natuur (bergen, watervallen, evt grotten, dieren), cultuur, toffe steden
  • we hebben jammer genoeg maar 3 weken tijd, maar zouden toch graag een verre bestemming kiezen
  • liefst een land dat niet te duur is en anders is dan de bestemmingen die we al gedaan hebben.
  • Budget = max +/-1400 euro/pers

Volgende bestemmingen hebben we al gedaan:

• Egypte langs de Nijl
  • 4 x Turkije (Zuid Turkije, Capadoccia, citytrip Istambul)
  • Kreta
  • Sri-Lanka
  • Citytrip Stockholm
  • Frankrijk: Normandië (rondreis met auto)
  • Slovenië: Julische Alpen (trekking met de tent)
  • Marokko (rondreis met openbaar vervoer)
  • Thailand (rondreis met openbaar vervoer)
  • Gran Canaria + La Palma (trekking met de tent langs de vulcanen)

Enkele ideeën die we al bekeken hebben:

• Nicaragua + Costa Rica: jammer dat sept / okt het orkanenseizoen is, anders zouden we dit wel kiezen.
  • Peru: vrij duur vliegtuigticket, en ook wel veel toerisme. Is dit de moeite voor 3 weken?
  • Zuid-China (regio Kunming, Chengdu)
  • Japan
  • Zuid Indië

Er is zoveel te zien, en op de duur kunnen we niet meer kiezen. Hebben jullie tips die ons zou kunnen helpen?

Indonesie?
Laos en Cambodja?
Vietnam?
Syrië en jordanië

enneh, Costa Rica. Goedkoop is het niet maar laat je niet tegenhouden door een “mogelijke” orkaan!

Zuid India is heel mooi!
Ik ben vorig jaar juli/augustus(regentijd, maar we hebben amper regen gezien) in noord en zuid India geweest. Zuid India vond ik het mooist, veel mooiere natuur, iets relextere mensen.

Wij zijn ong. 2 weken in zuid india geweest en ik heb voor mijn gevoel heel veel gezien, dus als je drie weken hebt kan je echt veel zien!

Onze rondreis in zuid india begon in Fort Cochin, een eiland verbonden met een brug, dus afgescheiden van de drukke stad. Hierdoor leek het meer op een gezellig dorp. Aan zee staan hier prachtige chinese visnetten en 's avonds als de vissersbootjes van zee komen worden ze meteeen op de kade geveild, dit was een mooi gebeuren om te zien!

na cochin zijn we naar de backwaters gagaan. We hebben daar een house boot gehuurt waarmee we een dag hebben gevaren. Mooie tropische omgeving met palmbomen, reistvelden en veel water. Langs de oevers zie je overal mensen wassen, koken e.d.

Na de backwaters zijn we met de trein naar de nilgiri hills gegaan, hier heb je weet een totaal andere natuur. De heuverls zijn vol theeplantages en je hebt een aantal watervallen (1 hele mooie, die wij vannuit de verte gezien hebben, maar je schijnt er ook naar toe te kunnen wandelen in ong 1 uur)

Na de milgiri hills zijn we met een taxi over een mooie pas en dwars door een natuurrestervaat naar mysore gereden. Dit is stad met een aantal leuke bezienswaarigheden zoals het paleis van de vroegere sultan(heel kitscherig) en een lokale kleurijke markt
Bij mysore hebben wij ook nog een dagtocht met een taxi gemaakt om wat van de omgeving te zien. Het is hier een beetje heuvelachtig en erg landelijk(er word vooral rietsuiker en rijst verbouwd)

Voor India heb je allen de Loneley planet (het was onze eerste verre reis, maar nooit moeilijkheden gehad om overnachting/reismogelijkheden te vinden) nodig en het is 1 van de goedkoopste backpack landen.
Verder hebben we op onze reis heel weinig toeristen gezien, waardoor je echt weg was van Nederland!

Yoow Lieke5, het is uiteindelijk Zuid India geworden…
We hebben een goedkope vlucht gevonden en het ziet er daar echt wel prachtig uit, volledig naar ons goesting!
We vliegen naar Mumbai, blijven daar een dag of 3. Dan nemen we een binnenlandse vlucht naar Cochin en trekken dan richting Chennai waar we terug naar huis vliegen. We zien het al volledig zitten!
Grtz Paenen

Vietnam, Laos en Cambodja…helemaal geweldig!! Goed weer en erg veel te zien. Makkelijk te bereizen en very cheap.

Ik zie dat ik te laat ben! Veel plezier in India!

Leuk dat jullie naar India gaan, Heel veel plezier daar!

Ik heb enkel goeie verhalen gehoord over india, dus jullie zullen er zeker van genieten! Kies wel een bepaalde regio uit, want het is groot en er is enorm veel te zien!

Veel plezier!!