Ik heb mij maar even geregistreerd hier, omdat ik met wat simpel googlewerk niet echt een antwoord op mijn vraag krijg. In september heb ik 3 weken vrij gevraagd omdat ik met mijn vriend graag ruim 3 weken wil backpacken. We zijn bezig met het kopen van een huis, dus het moet echt een budgetreisje worden. Automatisch dacht ik aan Azië, maar omdat ik de afgelopen paar jaar alleen maar in Azië ben geweest (Thailand, Singapore en Sumatra, Java, Bali, Flores in Indonesië) en mijn vriend nog vaker in Indonesië en daarbij ook Borneo is geweest: wil ik eigenlijk iets anders dit jaar. Ik vind Azië echt geweldig, maar er is nog zoveel meer te zien!
Waar moet de reis aan voldoen
het moet betaalbaar zijn. Budget nog niet echt bepaald maar zal rond 3000/4000? voor 2 personen worden
we zijn allebei erg actief en avontuurlijk, we willen dus niet 3 weken op een strand liggen. Combinatie van mooie natuur (jungle met wat speciale dieren), een paar dagen in een stad en eindigen op een mooi eilandje zou ideaal zijn! Maar niks moet, alles mag
we willen niet als een gek moeten racen omdat we teveel plekken willen bezoeken, een binnenlandse vlucht kan wel, maar niet te veel… Het moet dus een compacte route zijn
we houden niet van de mega toeristische plekken (Phuket/Kuta vonden we verschrikkelijk)
liever geen Europa; dat kan altijd nog in de toekomst… Nu we nog geen kids hebben willen we nu nog ver weg.
Wat bij mij nog heel erg op mijn wishlist staat qua bestemmingen:
rondje westkust USA; kamperen met een minivan (maar dit is te duur…)
Canada schijnt ook HEEL mooi te zijn (waarschijnlijk ook te duur)
Australie (maar te weinig tijd en te duur…:()
Costa Rica/Panama trekt ons ook wel
Als ik nu naar Azië kijk dan denk ik aan: Filipijnen/Laos/Cambodja… Maar ik ben bang dat het meer van hetzelfde is van wat we al gezien hebben… En de Filipijnen lijken mij ook lastig reizen voor maar 3 weken…
Ik ben benieuwd waar jullie mee komen! We staan eigenlijk vooral alles open. Lekker met een busje zelf touren en daarin slapen door een land lijkt ons ook supergaaf.
Eigenlijk valt dat tegenwoordig wel mee, dat vliegen op Zuid Amerika zo duur is. Als je bv op Lima vliegt, kun je voor onder de €750 vliegen. En vanuit daar ben je heel snel in Bolivia bv. Of ergens anders
Ben mijn reis naar sri lanka aan het plannen! Qua kosten valt dit lager uit dan verwacht en je hebt van alles wat in dit land! Ik ga zelf ook kleine 3 weken en ik kan alles zien wat ik wil!
Lima - La Paz is een paar honderd dolar, niet echt goedkoop. Of een paar dagen bussen Peru en Bolivia in drie weken is wat krap, maar met een binnenlandse vlucht en de juiste keuzes kom je een heel eind.
Zoals Kristelj al aangaf, vliegen op Latijns-Amerika valt tegenwoordig best mee.
Bijvoorbeeld : op Managua (via Panama) kan je in september vanuit Brussel voor minder dan 700 € vliegen.
Over Zuid-Amerika: Tickets 700,- is ok, ben ik met jullie eens! Maar omdat het dit keer echt cheap moet worden zien we nu aanbiedingen van 450,- naar Jakarta enzo. Dat is dan wel HEEL verleidelijk… Hoe is het leven in Zuid-Amerika zelf? Hostels/hotels, eten, activiteiten enzo?
@tanja1990; Sri Lanka klinkt ook nog wel leuk, vrienden van mij gaan ook dit jaar… Maar van anderen hoor ik dan weer dat ze Sri Lanka tegen vonden vallen. Ben benieuwd hoeveel jullie nu kwijt zijn aan alles?
Ik ga na de zomer naar Zuid Amerika, en van wat ik zie en lees, is Bolivia ont-zettend goedkoop. Peru ook, maar in Ecuador liggen de prijzen dan weer net ietsje hoger dan die twee andere landen. Mij verbaasde het in ieder geval hoe goedkoop het is.