Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een goedkope bestemming om met z’n tweeën te gaan backpacken in juli voor 3 weken.
Rekening houdende met het hoogseizoen en het klimaat van bepaalde landen, kan ik precies al heel wat bestemmingen van mijn lijstje schrappen. Zo wilde ik bijvoorbeeld erg graag naar Vietnam, maar dit lijkt me in het regenseizoen niet zo interessant. Ik had eigenlijk al bijna een reis naar Colombia geboekt, maar vliegtickets van €1000 zijn me toch niet iets te duur. Afrika is een twijfelgeval omdat ik nog niet zo lang terug ben van Ethiopië. Dit is het enige land buiten Europa waar ik al geweest ben, en zou dus graag eens naar een helemaal andere omgeving gaan.
We houden van actieve hikes door mooie natuur en culturele/historische bezienswaardigheden, afgewisseld met lekker eten en een gezellig drankje. Een hele dag luieren aan het strand is niets voor ons, maar we zijn nu ook weer net niet sportief genoeg om extreme bergtochten van een week aan een stuk te ondernemen. Ons budget is ongeveer €1500 per persoon (en willen zeker onder de €2000 blijven).
Hebben jullie toevallig ideeën of voorstellen? Zijn er bijvoorbeeld mooie landen in Azië waar het wel droog is in juli? Zouden er misschien wel goedkope vliegtickets te vinden zijn naar Zuid-Amerika? En moest ik toch voor Afrika kiezen, welk land heeft jullie hart gestolen en is zeker aan te raden?
Alvast bedankt, en mijn excuses voor de vele vragen! De wereld is zo ontzettend groot en er zijn zo énorm veel mogelijkheden (en tegelijkertijd ook redenen om niet voor een bepaalde bestemming te kiezen)