Welk backpack land?

Hallo allemaal,

Mijn vriend (31) en ik (26) willen in de zomerperiode (jul/aug) van 2017 vijf weken gaan backpacken. We twijfelen over een volgende bestemming.

Zoals velen zijn we ooit begonnen in Thailand. Daarna een groot deel van Zuid-Amerika gezien en volgende reizen gingen naar Vietnam en Maleisië. We zoeken een bestemming met:

• goede mix tussen cultuur en natuur
  • goede reisperiode voor jul/aug
    **- het allerleukst vinden wij touren met een scooter over een eilandje. **
    En weer wat nieuws :slight_smile:

Ik hoop dat jullie leuke ideeën hebben. Ben je zelf enthousiast over een bestemming laat het dan weten!

Groeten,
Anne

Nicaragua meer zeg ik niet [emoji6]

Als je een land zoekt met uitdaging en veel bezienswaardigheden zou ik zeker Nicaragua aanbevelen, het land heeft alles, prachtige natuur, tropisch veel aparte mooie dieren, ik raad jullie dan ook zeker aan om de de bezienswaardigheden op te zoeken, ik verwacht dat het jullie zeker niet zal tegenvallen!

Nicaragua was onze eerste backpackreis en het was voor ons een geweldige ervaring en het was echt prachtig!

Het is 1 van de armste landen van midden/zuid Amerika en dit is ook te zien, maar als je geen domme dingen doet en gewoon je gezonde verstand gebruikt zal er niets gebeuren! In elk land heb je wel criminaliteit en toeristenjagers maar wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld!

Groeten Johan en Else

Beste Johan en Else,
Bedankt voor jullie reactie. Leuk om te lezen dat Nicaragua zo goed beviel. Precies wat je zegt: we zoeken een land met een beetje uitdaging.
We gaan ons eens even inlezen over de opties daar.

Groeten,
Anne