wij gaan 26 dagen naar west canada maar heb toch enkele problemen met mijn route, heeft iemand hulp aub?
1: van cache creek naar Clearwater kan je via a: - KAMLOOPS
b:- 70 mile house en lone butte
wat is de mooiste route en waarom?
we willen van Tofino naar Campell river en daar Orca’s bekijken. de volgende dag zo naar COMOX - Powell river met veerboot en dan met de wagen naar Horse shoe bay en naar Whistler.
mijn vraag is of dit mogelijk is met de wagen en hoelang dit wel duurt, ik graak er echt niet aan uit. en is Campell river wel echt de moeite?
Ik ben ook al tijden aan het plannen en heb uiteindelijk Campbell River & The Sunshine Coast laten schieten omdat het voor ons toch ‘uit de route is’… en we relatief veel tijd/geld kwijt zijn met de ferries én omdat ik weinig things to do tegen kwam… pft dat zijn een boel redenen voor ons om linea recta vanaf Horseshoe bay naar Nanaimo (1 uur 40) te gaan en dan naar Tofino.
Van de week vond ik, volgens recensies, een leuk adresje in Ucluelet om orca’s etc te spotten.
Kijk eens hier
Misschien is dit een alternatieve route…
Over Kamloops… niet uit ervaring maar door internetinfo… ook Kamploops is geschrapt uit ons lijstje, ook omdat ik er niet veel bijzonders aan vond (behalve dan het Wild Park)… dus ik zou gaan voor 70 Mile House…
Ik had Circle Pac nog niet ontdekt… dus duik ik daar zo even zelf in maarrrrrrr
op deze pagina staat zowel Langedale als Horseshoe Bay genoemd voor het aanschaffen van Circle Pac Tickets.
"*Purchase CirclePac **tickets *at the following terminals: Tsawwassen, Horseshoe Bay, Langdale, Saltery Bay, Powell River, Comox, Swartz Bay, Departure Bay and Duke Point"
En als je hier kijkt vind je de vaartijden tussen deze 2 plaatsen & op dit plaatje zie je ook de route tussen Langdale en Horseshoe bay…dus het zal best goed komen
Ik vind die 174 dollar nogal meevallen eerlijk gezegd…
Hoi Dieter en Assi,
Volgens mij kan je in Langdale en Earls Cove geen CirclePac aanschaffen. Sterker nog alleen voetgangers tickets. Ook vrij logisch als je daar wil komen moet je toch eerst een ferryoversteek maken dus al er gebruik van gemaakt hebben. Als je een gewone ticket koopt bij Horseshoe Bay naar Langsdale is die gewoon geldig voor 2 oversteken, van Horeshoe Bay naar Saltery Bay of heen en terug van Horseshoe Bay en Langdale. Hopelijk leg ik het zo duidelijk uit.
Die prijs die je noemt is voor een personenauto tot 20 feet en 2 passengiers. Een waarschijnlijke fout die me nu opeens opvalt op die site is dat er geen melding gemaakt wordt voor voertuigen hoger dan 7 feet (dus campers) en dat scheelt een slok op een borrel. Daarom denk ik aan een fout: kijk de prijzen maar eens na voor april of erna. Voor personenauto maakt het niets uit.
Ik ben tijden terug ermee bezig geweest en toen heb ik alleen bij de regulieren diensten/prijzen bij BC Ferries gekeken… volgens mij kwam ik toen uit op een bedrag van rond de 80/100 dollar per oversteek bij 2 personen met camper…
Als je nu op Routes & Fares | BC Ferries kijkt kan je 2 mogelijkheden aanklikken n.l. laaste update januari 2010 en prijzen na april 2010.
Als je nu b.v. Tsawwassen - Swartz Bay neemt met een camper van 25 feet en 2 passagiers kom je in het eerste geval op $ 127,- en in het tweede geval op $ 101,- omdat je dan ineens geen bedrag meer betaalt voor voertuigen hoger dan 7 feet. Raar maar het staat er.
Ik zou er niet op rekenen, ik denk dat ze het nog aanpassen als ze te ontdekking komen dat ze de tarieven van hoge voertuigen zijn vergeten en anders is het meegenomen.
hallo, misschien best de overtochten laten vallen en van departure bay naar horseshoe bay en zo naar Whistler. als er niet echt veel te zien valt van POwell river tot horseshoe bay???
btw t’is met een huurwagen en starten in vancouver en eerst naar victoria en zo verder naar tofino en comox