Helemaal in mijn uppie naar Bali: waar begin ik?

Hoi allemaal,

Ik (23) ben bezig met de voorbereidingen van mijn eerste grote backpackreis ooit. Het plan is om na Aussie en N-Z richting Bali te gaan.

Nou is backpacken voor dummies in Australie en Nieuw-Zeeland goed te doen, aangezien je op elk forum/website wordt dood gegooid met trips, backpack-buspassen, plaatselijke touroperators etc. En, omdat ik een groepsmens ben en er niet van houd altijd alleen te moeten reizen, mijn ervaringen niet te kunnen delen, alles elke dag opnieuw te moeten uitvinden, wordt van die tours en buspassen dankbaar gebruik gemaakt.

Nu hoeft echt niet alles voor me te zijn bedacht, maar ik ben op zoek naar een ’ beginnetje’ op Bali. Een leuk hostel waar veel alleen backpackende mensen komen, een plaatselijke touroperator of busmaatschappij waarmee veel backpackers reizen, een leuk guesthouse of surfclub waar je snel nieuwe mensen leert kennen… Iets of iemand waar ik mijn periode op Bali kan beginnen.

Wie heeft er concrete tips, of is zelf alleen door Bali gaan reizen en wil wat ervaringen delen?

Alvast super bedankt!

Anna

Als je in het zuiden van Bali een ho(s)tel boekt, kom je werkelijk OVERAL backpackers tegen. Je kan ze echt niet ontlopen! Kuta, Legian, Sanur… Lees maar eens wat berichten op dit forum en kies wat het beste bij je past. Als je wilt surfen kan ik je Kuta aanraden, daar komen heel veel surfers. Boards zijn te huur op het strand of in een shop. Je kan ook op elke straathoek een cursus boeken.

Reizen tussen steden doen de meeste mensen met Perama Tours. Maar er zijn veel vergelijkbare bedrijven, en die busjes zitten altijd wel vol. Ook daar kan je mensen ontmoeten.

Zelf heb ik de afgelopen jaren in Kuta meestal in AP inn gezeten op Jl Poppies I, dit jaar voor het eerst in Pesona Beach inn in dezelfde straat. AP inn heeft een groter zwembad, Pesona is iets goedkoper. Mijn favo bar in Kuta is Diva’s op Poppies I. Klein, soms backpackers, soms expats. Leuk personeel. Tours en auto’s regel ik altijd bij een vriend van me, via http://www.balihappytour.com. Goede kwaliteit voor een goede prijs.

Ik heb vaak alleen gereisd op Bali, soms ook met andere mensen. En echt, het is zeer goed te doen!