Aankomst Bali en dan?

Hallo,

Ik ga eind augustus voor drie weken in mijn eentje naar Bali! Heb er heel veel zin in maar heb nog niets vast staan. Nu wil ik voordat ik vertrek de eerste twee overnachtingen vast hebben staan en ben ik op zoek naar tips.

Ik wil op zich wel naar het zuiden om te beginnen maar niet naar die overtoeristische gebieden. Ik wil me graag veilig voelen!

Wie weet een fijne leuke plek om te beginnen aan mijn avontuur?
Leuk guesthouse?

Ik hoor het wel!

Deze opmerking snap ik geloof ik niet… Ik ken Bali toch wel redelijk goed -al zeg ik het zelf- en ik ben nog geen onveilige plek tegen gekomen.

Hier op het forum zijn al verschillende topics gewijd aan het touristische zuiden, en waar je al dan niet moet verblijven. Het zuidelijke deel (Kuta, Sanur, Legian, Nusa Dua) is erg druk, maar zelfs in deze drukke delen van Bali zijn ook oasis van rust te vinden. Dus welke plek geniet je voorkeur? Als je af en toe eens een keertje uit wilt gaan, of surfen, dan is Kuta aan te bevelen. Hier bevinden zich ook de meeste jongeren. Nusa Dua heeft een luxere uitstraling, met rustigere stranden en grote resorts. Legian vind ik persoonlijk nogal saai en overpriced, maar hier zijn absoluut hippe tentjes (voor juppen) te vinden. Over Sanur ben ik niet zo te spreken, komt op mij over als net-niet, maar onze Harry vindt het geweldig.

Succes met kiezen.

Hello

Alles hangt er wat van af wat je zoekt.
Ik was verschillende malen in Bali als start voor mijn rondreizen in Indonesie. Heb mij nooit ergens onveilig gevoeld.
Ik verblijf de eerste dagen altijd in Seminyak, dat is niet te ver van de luchthaven en er zijn verschillende goede kleine hotels dicht bij het strand en het centrum. Ik ken wel zeer rustig gelegen hotelletjes die verder van het centrum liggen maar dan ben je voor je verplaatsingen altijd aangewezen op taxi’s. Ik gebruik die alleen wanneer ik met mijn vriend daar ben, die een moto heeft zodat wij het vervoer zelf kunnen regelen. Je hebt er ook niet de drukte van Kuta dat langs het strand toch op wandelafstand ligt.

dank voor de reacties!!

Hebben jullie ook specifieke tips voor een losmen die vanuit hier te reserveren is voor twee nachten? Niet ver van het vliegveld en lekker aan zee :vak02::slapen:

Ik ben ook niet bang dat Bali onveilig is, maar aangezien ik voor de eerste keer alleen deze trip onderneem wil ik me graag op mijn gemak voelen. Kan me voorstellen dat juist in die hele toeristische stukken je minder de kans krijgt om tot jezelf te komen. Misschien was veilig niet de handigste woordkeus.

Ik weet niet wanneer je wil vertrekken, maar in juli en augustus zijn de prijzen lichtjes hoger.

Zelf ga ik bij aamkomst geregeld naar Puri Cendana, een klein lokaal hotelletje met ruime kamers in een kleine mooie tuin met zwembad in een rustigere buurt en op slechts 300 m van het stand. De beste prijs, 45 $us, vond ik vandaag op www.indo.com maar je kan best via google gaan met trefwoord Puri Cendana.

In Ubud ga ik steeds naar Bunga Permai, eigendom van een Indonesier die lang in Nederland woonde. Mooie kamers met terras. Zwembad met mooi uitzicht op de vallei. Zeer rustig gelegen maar wel op een uurtje wandelen van het centrum. Prachtige wandeling te maken via de rijstvelden naar het centrum. Zij hebben ook een hotel in Kuta, Flamboyan. Daar verbleef ik nooit. Als je boekt in Kuta en Ubud voor een zevental nachten kan je je transport tussen de luchthaven en Kuta, en daarna tussen Kuta en Ubud gratis bedingen.
Neem niet te veel bagage mee, wassen en strijken doen ze in de lokale wasserijtjes voor bijna niets. Wat je 's morgens afgeeft, kan je 's avonds ophalen.
Het je nog vragen, laat maat komen.