Bali waar te beginnen?

Haaii allemaal, ik ben 18 jaar en zit in een tussenjaar met school en ik heb al een tijdje het idee om een maand naar Bali te gaan om er even tussenuit te gaan. Ik heb veel mooie verhalen over Bali gehoord en van veel foto’s gezien. Ik zou zo graag zelf willen ervaren hoe het daar is. Alleen het probleem is; ik weet naar waar ik moet beginnen? Wanneer is de beste periode om te gaan? Hoe zijn de verblijven daar? Is het sowieso mogelijk om daar heen te gaan? Is het een veilig land? Ik ben al boeken erover aan het lezen, maar mij lijkt het het beste om echt aan personen te vragen die er dan ook daadwerkelijk zijn geweest. Ik wil alleen gaan om even tot mezelf te kunnen komen, maar ik kom al snel bij een reisorganisatie uit, wat mij eigenlijk niks lijkt. Ik zoek eigenlijk iemand die mijn kan vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken en waar ik op moet letten. Zou heel fijn zijn als iemand zijn/haar ervaringen zou willen delen!

Hey mas04,

Beginnen doe je met een vliegreis.

Goed idee om naar Bali te komen. Het is veilig maar oppassen moet je overal.
Beste periode eind april begin mei
Slaapplekken van zeer luxe tot gewoon en eenvoudig maw vanaf ca 8 euro per nacht met ontbijt, tot the sky is the limit
Een reis organisatie is niet noodzakelijk ,dat ligt aan jezelf
Wil je natuur en rust of hele nachten uitgaan ? Kan hier allebei.
Voor het 1ste moet je het Zuiden vermijden , voor het 2de kan je naar het Noorden Lovina bv ,of naar het Oosten Candidasa eo bv. Als je daar uit bent lezen we het wel en kunnen je verder helpen.

Groet Paulana

Inderdaad sluit me bij Paulana aan begin met de vlucht! Ik vind zelf beste reistijd eind mei en juni.
Maar eind april begin mei ook zeker goed.
Je kunt inderdaad goedkope hotelletjes vinden en hele luxe maar goedkoop in het zuiden is ook al erg moeilijk door de drukte.
Er zijn op bali zoveel mooie plekken en het is er erg veilig voor een vrouw. En natuurlijk op drukke plaatsen markten enz is het altijd opletten overal op de wereld.
Als je meer info wil hoor het graag ga zelf elk jaar en heb er mijn hart verloren! vr groeten Yolanda

Wij vertrekken eind mei naar Bali,

Heb ook nog een vraag in verband met het visum,
kan men daar er gemakkelijk aan geraken of doet men dit beter van hieruit en op voorhand aanvragen dan ???

nog enkele tips in verband met goede gidsen en chauffeur zijn ook welkom
grts Martine en Eric

Hallo !

Visa voor 30 dagen bij aankomst , 25 USDollar …

Heb je al een route ?

Dank je wel ,

Wij hebben al een route opgemaakt ,
We zouden eerst richting Noorden en Noordwesten de belangrijkste dingen gaan bezichtigen , een dag of 4 verblijven we in Lovina
Daarna gaan we richting Canda Disa waar we ook 4 nachten gaan overnachten
Dan gaan we naau Ubed waar we 3 dagen blijven overnachten
dan hebben we nog 6 dagen over , daar zijn we eigenlijk nog niet aan uit waar we zouden gaan overnachten

Ondertussen zijn we al aan het uitkijken om afspraken te maken met een chauffeur die ons eventueel dan al komt oppikken aan de Luchthaven als we aan komen

als jij eventueel interessante tips hebt of dingen die je weet dat zeker de moeite zijn om te zien mag je het ons altijd doormailen hoor
alle informatie is zeker welkom , en hoe meer men weet …

groetjes Martine en Eric

Hallo martine en Eric,

een advies aam jullie ga ook even door naar pemuteran is erg rustig en ligt gunstig om naar manjagan eiland te gaan een prachtige snorkelplek.
Daarna naar Lovina erg rustig en heerlijk, dan amed daarna candi dasa super mooie route.
Advies blijf de laatste dagen lekker dicht bij het vliegveld bv jimbaran heerlijk vis eten op het strand.
Seminjak erg luxe en ja ik vind sanur ook erg leuk maar wel wat drukker.
Hoop dat je er iets aan hebt .

vr groeten Yolanda

Na de landing in Denpasar wil je gelijk naar Lovina ? Zou voor mij teveel van het goede zijn . Je bent gaar als je aankomt in de toch wel vochtige hitte ,en dan nog afhankelijk van de verkeerschaos, ca 4 uur in een auto kan ook langer zijn.

Candidasa is ca 1.5 uur rijden van de luchthaven -kan ook langer duren-
Ubud is ook ca 1.5 uur rijden.

Ik ,maar wie ben ik ,zou na de landing een paar nachten in Jimbaran- Bali home Bali -Bij Marcello doorbrengen, 15 min van vliegveld
Het hotel ligt iets hoger dus lekker koel, en je kunt behoorlijk acclimatiseren, en dat is beslist heel nodig na zo’n lange vlucht.

In Jimbaran kan je heerlijk vang-verse vis eten op het strand.

Groet Paulana en fijne vakantie

Zoals ik al elders schreef … het hotelletje Lakeview bij Kintamani heeft leuke kamers met een adembenemend uitzicht en de zonsopgang daar is een prachtig schouwspel … geef dit zo maar ff ter Info … http://lakeviewbali.com/en/rooms/ het Surya is wat goedkoper maar ligt ook mooi … http://www.suryahotel.com/index.html

Verder zeker niet te missen … Pura Ulun Danu Beratan : <div class=“lazyYT” data-youtube-id=“n5RLdSVUUrY” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Groetjes !

Henk

Made Catra is een Nederlandstalige gids die jullie ook kan rondrijden langs de mooiste plekken van Bali! Hij kent het eiland als geen ander en past tours aan aan de wensen van zijn gasten. Dit kunnen half daagse tours zijn tot een rondreis van 6 dagen. Ook voor Lombok en Java heeft hij mogelijkheden. Hotels, vliegtickets etc zijn ook te regelen via zijn website, erg handig en met de commissie die hij daarvoor krijgt van die maatschappijen ondersteun je zijn familie ook weer direct: www.bali-gids.webklik.nl