Heb net dit forum een beetje doorgelezen, en krijg er erg veel zin van om te gaan reizen!! Kan in december een maand vrij regelen met m´n studie, en heb bedacht dat ik dan wel graag naar Bali zou willen, in mn eentje. Juist omdat ik nog totaal geen ervaring met reizen heb, lijkt dit me wel een vrij overzichtelijk eiland… En de mooie natuur en het golfsurfen spreken me erg aan!
ik wil de eerste twee weken door Bali reizen, waarschijnlijk aan de hand van deze ´bouwstenen´ (http://www.balionline.nl/bali-reizen.htm). Dan is het van te voren al een beetje georganiseerd, maar kan ik wel zelf de dingen uitzoeken die mij interessant lijken… Iemand tips? (de meeste topics die ik hier las waren toch vaak voor gezinnen en volwassenen zegmaar).
en de laatste twee weken wil ik graag leren golfsurfen. Wie heeft daar ervaring mee, en wat is daar een mooie plaats voor? Heb al veel over Kuta gehoord, maar vraag me af hoe het daar met de drukte zit. Want de laatste twee weken van december is het natuurlijk ook kerstvakantie, dus dan zullen er wel veel toeristen zijn denk? En begreep ook dat de golven daar best heftig zijn… is het dan wel een goede optie om daar als beginner te gaan surfen, of is een andere plaats beter??
haha, heb gelijk al heel wat vragen… hopelijk kan iemand me helpen!
Hou je ook van een beetje avontuur? Nauwelijks toeristen. Dan is misschiendit eilandjewel wat, het ligt net onder Bali. Hier vind je nog het oorspronkelijke Bali.Dit eilandje is eigenlijk een provincie van Bali, het is ook hindoeistisch.
Hans
Ik zou niet met bouwstenen werken die je vanuit Nederland boekt, maar ik zou ter plekke een aantal tourtjes regelen als je rond wilt reizen. Kost minder, en de kans is groter dat je bij andere mensen in een groepje komt (of samen boekt met nieuwe vrienden), wat alleen maar leuk is. Op elke straathoek kun je boeken, zelf heb ik heel goede ervaringen met Bali Happy Tours (http://www.balihappytours.com).
Kuta rond kerst is poppulair onder Australiers, maar het is mogelijk om een guesthouse te vinden waar het redelijk rustig is. Golven in Kuta KUNNEN heftig zijn, maar als je een goede surfschool neemt dan zullen ze naar een plekje gaan waar beginners prima kunnen leren surfen. Ik heb het zelf ooit geprobeerd, het was niet mijn ding, maar Made van bovengenoemd bureau kan je ook hiermee helpen.
@ Hans
Wauw, bedankt voor de tip! Wat een mooie site trouwens. De foto’s van Nusa Penida zien er ook erg mooi uit! Is het een idee om m’n reis op dit eiland te beginnen? Dus na aankomst bijvoorbeeld eerst een nachtje in Sanur te overnachten, om daarna direct naar Nusa Penida te gaan? En hoelang is het leuk om er te verblijven? een halve week tot een week? of heb je dan nog lang niet alle mooie dingen gezien?
@ jenny
Ik twijfel nog om m’n reis (deels) van te voren vast te leggen. Snap inderdaad wat je bedoelt, dat het fijner is om ter plekke te bedenken waar je naartoe wilt enzo. Maar juist omdat ik nog nooit eerder gereisd heb, is het misschien wel handig om het vooraf te plannen. Heb nog totaal geen ervaring, en geen idee hoe makkelijk het is om ter plekke dingen te regelen. En ben ergens ook bang dat het me dan niet lukt en ik bijvoorbeeld geen slaapplek heb…
Maar als ik je goed begrijp is Kuta prima te doen in de kerstvakantie, ondanks de drukte? en die Australiers zijn dus goed te ‘ontwijken’? en in Kuta vind je waarschijnlijk ook wel weer andere jongeren die daar vooral zijn om te surfen…
Micha, als je toch begint in Sanur, ga dan zeker een paar dagen naar Nusa Penida, daar zul je geen spijt van hebben. En vanuit Sanur is het gemakkelijk om met een lokale boot naar Nusa Penida te gaan. ik kan je een bijlage sturen met wat meer informatie, maar ik heb je email adres niet. Als je via mijn sitecontact met me legt dan stuur ik je de bijlage op en je email adres is dan niet openbaar.
Verder zou ik niets vastleggen van tevoren, er is altijd wel plaats. Bovendien je hebt dan alle vrijheid. Je kunt langer of korter blijven op een plek, je zit nergens aan vast. Leg alleen de eerst(e) nacht(en) vast. Dit is gewoon prettig als je aankomt.