helaas zit het er weer op

afgelopen maandag morgen helaas weer terug gekomen van een 3 weekse vakantie in Maleisie. maar tjonge jonge, wat hebben we genoten. helaas wel 4 uur vertraging gehad op Schiphol maar dat heeft de pret niet kunnen drukken

ondanks eerdere tips om wat dingen van te voren te regelen vanwege het einde van de Ramadan, hebben we toch de gok genomen en alles op de bonnefooi gedaan. tijdens onze reis hebben we geen enkel probleem gehad om vervoer of accommodatie te vinden.

gezien het onze 1e rugzak reis was en we niet zo goed wisten hoe of wat. Hebben we o.a. onze route niet helemaal logisch aangepakt, maar dit is dan weer een leerpuntje voor de volgende keer.

vrijdag 10 september
kwamen we aan in Kuala lumpur en zijn direct doorgereisd met de bus naar Singapore. gezien puduraya dicht zit moesten we naar Bukit toe. uiteraard zijn we flink opgelicht met de taxi want vanaf KL Sentral naar Bukit hebben we 35 ringgit betaald. maar ach we waren moe en wilden snel verder. wat een gekkenhuis was het op Bukit station hahaha. maar gelukkig snel een kaartje kunnen kopen naar Johor Baru.
de bus reis was ook erg memorabel. ik zat naast een moderne monnik. deze meneer liep in de traditionele monnik kledij maar had wel de beschikking over een blackberry, laptop, en MP3 speler. verder hebben we een mega foute japanse/chinese film gezien. iedereen lag helemaal dubbel maar wij snapte er niks van ondanks engelse ondertiteling.

singapore is echt een mooie stad. alles goed geregeld en heel netjes allemaal. hier hebben we een aantal dagen doorgebracht en hebben oa de Zoo, Sentosa (alleen om af te koelen) en de gebruikelijke routes gelopen.
verbleven in The InnCrowed.

maandag 13 september
op de nachttrein gestapt naar de Perhentians. wij zaten/lagen in een coupe met alleen maar locals en die mensen lagen helemaal dubbel om ons.

dinsdag 14
Perhentian Kecil, wat een paradijsje is dit toch. het heeft wel 1 klein nadeel. je kan goed merken dat dit steeds populairder aan het worden is. Long Beach is voor 75% vol gebouwd met accommodaties.
1e nacht in het Panorama verbleven. volgende dag direct vertrokken. geen aanrader dus. laatste dagen in het Matahari doorgebracht wat uitstekend is bevallen.

we hebben een snorkel tocht gedaan. man oh man, wat is het daar prachtig. uiteraard hebben we net als iedereen gezwommen met rifhaaien. maar wat voor mij het hoogte punt van de vakantie was. is het zwemmen met een grote schildpad.
het werd bekend dat er ergens een grote rond zwom dus alle bootjes vliegen er op af. ik doe daar niet aan mee!!! wil graag dieren zien in hun natuurlijke omgeving maar ga beesten niet opjagen of dwingen.

denk dat er wel 30 man achter de schildpad aan zaten. ik koos er voor om het dier dan maar met rust te laten en lekker dieper water op te zoeken.
tot mijn verbazing had het dier genoeg van alle aandacht en zwom ook naar dieper water. op een gegeven moment zwommen we zij aan zij richting open zee met nog geen meter afstand tussen ons beide. aangezien ik de vluchtroute van het dier niet afsneed bleef hij heel rustig naast me zwemmen. dat was een geweldige ervaring!!!

18 september
met de bus naar Taman Negara. ook ontzettend mooi. vanwege de grote groepen toeristen ben ik elke ochtend om 06.00 op gestaan en de jungle in gelopen. ik liep daar helemaal in mijn ééntje en kon het oerwoud horen ontwaken.

20 september
met de bus naar Cameron Highlands. wat een welkome verkoeling is dat zeg. we verbleven in het nieuwe gedeelte van fathers Guesthouse. we hadden een lounge bank en flatscreen (gedeelt met 4 andere kamers) voor 100 ringgit per nacht. echt een aanrader!!!
hier maar eeb tour gedaan vanwege het redelijk uit elkaar liggen van de locaties die wij wilde zien. we hebben Mossy Forrest, Gundung mountain, Boh thee plantage en zelf nog de strawberry farm aangedaan.

22 september
met de bus naar KL. omdat we de late bus hadde genomen kwamen we pas laat aan en hebben we maar even snel een hotel geboekt om gelijk te gaan slapen.

23 september
met de bus naar Melaka. we verbleven in het Apa Kaba Homestay. deze accomodatie wordt gerund door een kleine familie die er ook zelf woont. het was niet de mooiste locatie maar wel de meest aangename. het voelde als een thuis weg van huis. stad zelf was zeker leuk maar niet langer dan voor een dag. we hebben de gebruikelijke Chicken Rice balls en Capital satay gegeten. tevens de mega tourist uitgehangen en een rondrit in een trikshaw gedaan.

24 september
met de bus terug naar KL en daar de laatste paar dagen in een 5 sterren hotel door gevracht om een beetje uit te rusten. om eerlijk te zijn vond ik KL het minst leuke van de vakantie.

26 september
de vlucht naar huis helaas.

we hebben echt een geweldige vakantie gehad en willen graag nog een keer terug komen. denk alleen niet dat we dan veel vaste land zullen aandoen. het zal dan zeer waarschijnlijk Borneo worden.

hey hey leuke vakantie heb je gehad lees ik ,hoe was het om met een rugzak op vakantie te gaan ,viel het mee of heb je erlast van gehad ,souveniers gekocht? en paste dat alemaal
ik hoor het graag van je
groetjes

leuk verslag en fijn dat jullie het goed hebben gehad in Maleisië.

gr. Frank

Hoi,

Dank je voor de reactie. We hebben echt een super vakantie gehad.
Gezien het onze 1e rugzak vakantie werd en we niet wisten of we dit vaker zouden doen hebben we goedkope rugzakken gekocht. Dit was dus een grote fout. Na 1 week waren ze beide al kapot. Gelukkig hebben ze het nog redelijk vol gehouden.

Met de rugzak reizen is voor mij de nieuwe manier van vakantie. We gaan alleen wel direct goede aanschaffen.

De rugzak hadden we niet helemaal vol gedaan dus nog ruimte over. Op de terugweg zat de rugzak wel poepie vol hahaha.

Thanks,

Verhaaltje op de iPhone gemaakt en zie nu dat er veel spelfouten in staan haha.