Heerlijke yoghurtdrank Ayran

Deze heerlijke yogurtdrank op warme dagen(als we die hier hebben)is verkwikkend en simpel te bereiden;

Beker Turkse yogurt
Water;zoveel dat het drinkbaar is
Zout naar smaak

Meng alles met de klopper,en voeg een ijsklontje toe…heerlijke dorstlesser en nog gezond toe ook…houdbaarheid is wel 1 dag,maar dan heb je het wel op

Kan het ook gewone yoghurt zijn ?

Beste Macy,

Nee,kan niet;turkse yogurt is in elke turkse winkel wel te koop

Nou, hier in Limburg zijn dus geen turkse winkeltjes, vandaar mijn vraag :wink:

Ik heb juist begrepen dat ook in Limburg Turkse winkeltjes te vinden zijn, weet alleen niet waar.

Bij de supermarkten hier heb je Bulgaarse yoghurt (gewoon Nederlands volgens mij), Turkse en Griekse yoghurt, het zijn allemaal yoghurts die dikker zijn dan de Nederlandse.

Vraag me trouwens af of je niet gewoon Nederlandse kan gebruiken, al is het dunner, probeer het eens:zon02:

Ja, in de supermarkt heb ik het nog niet echt opgelet maar echte winkels van turks hebben we niet.

Je kunt ayran ook kant en klaar kopen, als je het nog nooit op hebt misschien het proberen waard!
ik vind het namelijk niet te drinken!

proost!

in limburg zijn wel deglijk tukse supermarkten…:wink:
miss in landgraaf niet :slight_smile:

Nee, niks te vinden ! maarja heb ook nog niet inde supermarkt ervoor gekeke :stuck_out_tongue:

Ik vind Ayran zoooo vies!!! Mijn moeder drinkt het altijd op vakantie… ik vind het vooral vies door het zout!!!

ik vind het ook niet te drinken…

Binnenkort zal ik het wel eens proberen :wink:

Anders gooi je er toch nog een beetje suiker bij, haha

Je kan ook Griekse yoghurt kopen in de supermarkt, is bijna hetzelfde.

In Hasselt is een turkse winkel ook in Genk.

Nou in Heerlen zitten verschillende Turkse winkels, daar kun je ook yoghurt kopen. Dr.Nolensplein op Molenberg, akerstraat in centrum heerlen en nog veel meer

:dag:

Bij onder andere de Jumbo en bas van der Heijden verkopen ze Ciftik (turkse Yoghurt) deze kan je er ook voor gebruiken als je het zelf wil maken

groetjes Kim

Dat er zout in zit is logisch en lekker als je in een warm land als Turkijke bent waar je ook veel zout verliest met zweten. In nederland kan het er voor zorgen dat je veel te veel zout binnen krijgt. Lijkt me niet echt gezond!

je moet wennen aan de smaak en dan ------heerlijk om de drinken vooral op warme dagen

heerlijk. Hier bijna overal te koop