Nederlandse/belgische gerechten maken met Turkse producten

Meiden, ik heb al veel vragen over eten langs zien komen van meiden die in Turkije gerechten willen maken maar daar producten voor nodig hebben die in Turkije niet te krijgen zijn, of onder een andere naam of vorm. Misschien kunnen we elkaar helpen.

Bijv. wie weet een goeie Turkse vervanger voor Creme fresh?

Ze doen hier wel heel veel met yogurt dus zal dat niet een optie zijn??? Lastig hoor wij gebruiken heel veel room en creme fresh in onze gerechten en is idd hier niet zo kant en klaar te krijgen de opklopslagroom smaakt ook net weer even anders…

Semra, dank je wel voor de tip…! ik ga het eens proberen, yoghurt ipv creme fresh…

Ik heb het volgens mij al eens gezegt ergens, maar Mon Chou kan prima vervangen worden door Cream Cheese uit de Turkse supermarkt. Ik gebruik het zelfs liever, omdat het beter te verwerken is, voor cheesecake bijv. Waar je dan wel op moet letten, is dat je volvette roomkaas neemt, liefst 70% of meer. De Turkse naam voor wat ik meestal gebruik, is Taze Sürme Peynir (van SütdiyarI) Die kan je kopen in bijna elke turkse wat grotere supermarkt in NL. Ik weet natuurlijk niet of ze die ook verkopen in TR…

xxx Ansje