Heerlijke vakantie gehad dankzij dit forum, bedankt!

Ik wil iedereen danken voor het forum en de nuttige tips die erop staan die ons enorm hebben geholpen.
Net terug van een 22 daagse reis Sri Lanka met onze drie jongens van 2, 6 en 8 jaar.

Via dit forum hebben we ook de service van Suranga gevonden als goede tip en daarmee uiteindelijk de reis gemaakt, en met zijn chauffeur. Dit bleek een bijzonder goede keuze te zijn geweest, dus mocht je een prettige lokale reisbegeleider en of alleen een chauffeur zoeken kan ik dit van harte aanbevelen.

Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust dan kan ik wellicht nu toekomstige reizigers verder helpen. Het was een topvakantie!

Leuk dat je hier een berichtje plaatst.
Kun je misschien ook jullie reisschema plaatsen? Dat helpt wellicht anderen ook weer. ������
En kun je nog wat meer vertellen, joe jullie hebben gereisd, wat het extra leuk maakte, en wat je anderen af- en juist aan wil raden.
Ik ben nog maar pas gestart met het plannen, en zit ook uren hier rond te struinen, geweldig!������

Bovenstaande link rechtstreeks naar een particuliere reisaanbieder is pure commerciële reclame.
Volgens mij dient die link verwijderd te worden !!!

Beste Jolanda,

Natuurlijk, dit was ons reisschema:

• Negombo Relaxing …
  • Negombo Boat tour of Muthurajawela (moeras), Negombo City Tour & Rest @ Beach .
  • Anuradapura - Day program - Anuradapura ruins & Mihinthale rock temple .
  • Trincomale - Day program - Koneswaran Hindu temple & Rest @ Beach .
  • Trincomale - Day program - Pigeon Island, Snorkling Or Diving & Rest @ Beach .
  • Trincomale - Day program - Rest @ Beach .
  • Polonnaruwa - Day program - Minneriya NP safari tour by jeep.
  • Polonnaruwa - Day program - Visit Polannaruwa ruins
  • Dambulla - Day program - Climb Sigiriya rock & Village Safari tour .
  • Kandy - Day program - Dambulla Cave temple , Herbal Garden, Mathale Hindu temple .
  • Kandy - Day program - Pinnawela Elephant Orphanage , Kandy temple of the tooth & Traditional Dances .
  • Nuwara eliya - Day program - Peradeniya botanical garden, Ramboda Water fall, Tea Factory & Tea Plantation.
  • Ella - Day program - Hike Horton Plains & Nuwara eliya to Ella by train .
  • Yala - Day program - Climb Little Adam’s peak & Rawana water fall
  • Yala - Day program - Yala NP Safari tour by jeep
  • Yala - Day program - Bundala Bird watching by jeep
  • Unawatuna - Day Program - Blow hole, Wawurukannala Buddhist temple, Stick fisherman, & Rest @ Beach .
  • Unawatuna - Day Program - Whales & Dolphins watching & Rest Beach .
  • Unawatuna - Day Program - Visit Galle Dutch fort, Turtle farm, Rest @ Beach .
  • Colombo - Day Program - Drive to Colombo .

En wat zou ik achteraf anders hebben gedaan?

• 3 nachten Yala was wat veel, had prima 2 nachten mogen zijn. Unawatuna hebben we uiteindelijk geswitcht naar Mirissa en dat bleek een goede keuze. Whale watching hebben we hier weggehaald vanwege het off-season nu en de zeer wilde zee. Horton plains hebben we uiteindelijk met de kinderen niet gedaan (te gevaarlijk volgens onze driver met kids) Colombo zijn we maar een middag geweest, maar vond ik ook wel genoeg. Geen hele indrukwekkende stad met bezienswaardigheden vonden wij persoonlijk.

Excuses voor de link naar onze driver, begrijp ik goed dat dat niet mag? Ik heb geen enkele commerciële belangen maar ben wel erg blij dat ik onze driver via dit forum heb kunnen vinden.

Bedankt Annemarie. Mooie trip hoor.

Ook wij hebben een heerlijke reis achter de rug!
Wat we gedaan hebben en waar we geweest zijn is te volgen op www.ebeb2017.reiskrabbels.nl
gr. Enna

Dit lijkt op pure afgunst!!
Het is in mijn ogen niet meer als een tip voor mensen die een goede gids/reisbegeleider zoeken.

Hmm… dat was een discussie van augustus, en de link is door Georges na een klacht verwijderd.

Wat nu precies wel en niet mag zal schipperen blijven, ook omdat lastig te bepalen is

• Of de reiziger de tip geeft op eigen initiatief of na aandringen van de chauffeur
  • Of dit eenmalig is of dat reiziger, verspreid over langere tijd, op tientallen vragen reageert met ‘de oplossing voor alles is chauffeur x’. En dat tweede is natuurlijk pure spam
  • Of het een reiziger is danwel een aanbieder die de link plaatst
    En bovendien hindert het dat dit subforum officieel geen moderator heeft, er wordt alleen op klachten van andere WW’ers gereageerd door de global moderators (ad interim ikzeidegek).

Hopelijk helpt dit om uit te leggen waar de grenzen ongeveer liggen. En er zijn echt HONDERDEN gidsen/reisbegeleiders waarvan in ieder geval enkele toeristen vinden dat ze goed zijn, die allemaal alhier gaan plaatsen lijkt me inderdaad niet de bedoeling van een forum en daar zijn ook zat andere plekken voor…

Sukses en dank voor je begrip,

<Erik>

Tja Erik, we snuffelen niet alle landen af.
We zijn ons nu aan het oriënteren voor komende vakantie en deze felle reactie viel meteen op.
Wij vinden het prettig als mensen hier hun persoonlijke ervaringen delen en er tips op zetten.
Uiteindelijk beslissen we toch zelf waar we gebruik van maken.
We zien op het forum toch ook wel reacties voorbij komen waarvan wij denken “die praat wel heel erg in zijn eigen straatje”.

En dan staat het vrij om ze te rapporteren met het uitroepteken, met reden natuurlijk. De global moderator, dus ergens volgend jaar na herstel weer Georges en in de tussentijd deze interimmer, kijkt er dan naar en past zonodig de post aan of verwijdert zelfs.

Sukses,

<Erik>