Zijn er mensen met ervaringen in Gambia en of zuid thailand in het regenseizoen, Juli-Aug regent het onophoudelijk of zijn het af en toe flinke buien?? Graag horen we van jullie alvast bedankt en groetjes!!:wereld:
Hallo Mirjam12,
Ik ben 2 maal in Thailand geweest, beide keren ongeveer omstreeks 1 februari. Ik weet niet of dat het regenseizoen is, maar beide keren was het warm en regende het niet.
Het regenseizoen in Gambia is inderdaad tijdens onze zomer. Het regent natuurlijk niet onophoudelijk, maar er zijn 1 of 2 stortbuien per dag, met als gevolg een heel hoge luchtvochtigheid. Als je dan 200 meter loopt ben de drijfnat van de luchtvochtigheid. Dat is echt niet prettig. Dat is ook de reden dat veel hotels tijdens de zomer in Gambia zeer low profile geopend zijn.
Ik ben 2x in augustus in Thailand geweest en heb beide keren misschien wel geluk gehad, of ik stoor me niet zo aan de enkele bui die dan dagelijks, vaak aan het einde van de middag valt. Het gaat dan even flink tekeer maar meestal is dat met een uurtje ook weer over…
Ik ben vorig jaar 3 weken in Gambia geweest in aug/sept. De eerste en derde week inderdaad aantal buien, meestal in de avond/nacht
Maar tweede week bijna alleen maar regen. Ook kun je dan verder geen toertjes doen want de wegen worden onbegaanbaar. Wij hebben ons toch wel vermaakt, maar gaan geen tweede keer in de zomerperiode. Ook erg vochtige warmte…