Goed,
Ik ben benieuwd hoe jullie het daar gaan aanpakken/aangepakt hebben in het begin.
Je hebt een verblijfplaats en inkomen nodig, oftewel een huis en een baan. In welke volgorde? Hoe veel ga je uitgeven aan een appartement of kamer? Voordat je een baan hebt en weet hoe veel je gaat verdienen lijkt me dat moeilijk te bepalen. Je kan een paar dagen in een hostel of hotel gaan zitten, maar hoe meer dagen dat worden hoe duurder het wordt. Dus je hebt haast. Ga je dan met minder genoegen nemen? Een mindere baan, een minder appartement. Als je eenmaal een appartement gekozen hebt, dan zit je er voor een bepaalde tijd aan vast. Ik begrijp ook wel dat je niet te kieskeurig moet zijn, maar om een jaar ergens te wonen waar je liever niet woont is ook niet alles.
Mijn idee is hetvolgende:
Voor de eerste maand http://www.hazelwoodhotel.net/. Daar kan je een kamer huren voor ongeveer 265 euro per maand. Het is ook niet veel meer dan een kamer (met gedeelde keuken). Let wel op de voorwaarden, je moet geloof ik een maand van tevoren je huurovereenkomst opzeggen. Doe dat dus als je er komt!
Dan heb je een maand de tijd om te zoeken naar eerst werk en dan een appartement. Als je eerder iets vindt dan ga je eerder weg uit hazelwood. Je geld krijg je niet terug, maar dat bedrag lijkt me wel te overzien (zeker als je er van aftrekt wat je anders had betaald aan een hotel/hostel). Het verzorgt in ieder geval enige zekerheid en rust. Je zit tenslotte in een volledig nieuwe omgeving.
Hoe kom je aan werk en een appartement? Ik ben hier op het forum de volgende sites tegengekomen:
Maar ze zullen er ook wel uitzendbureau’s hebben, toch? En makelaars?
Goed, wat zijn jullie dus van plan, hoe veel geld nemen jullie mee en als je er al geweest bent, hoeveel geld heb je meegenomen en wat heb je betaald aan huur per maand.
Groet,
Daan