Heeft er iemand tips over emigreren naar Hazelwood (BC)?

Goed,

Ik ben benieuwd hoe jullie het daar gaan aanpakken/aangepakt hebben in het begin.

Je hebt een verblijfplaats en inkomen nodig, oftewel een huis en een baan. In welke volgorde? Hoe veel ga je uitgeven aan een appartement of kamer? Voordat je een baan hebt en weet hoe veel je gaat verdienen lijkt me dat moeilijk te bepalen. Je kan een paar dagen in een hostel of hotel gaan zitten, maar hoe meer dagen dat worden hoe duurder het wordt. Dus je hebt haast. Ga je dan met minder genoegen nemen? Een mindere baan, een minder appartement. Als je eenmaal een appartement gekozen hebt, dan zit je er voor een bepaalde tijd aan vast. Ik begrijp ook wel dat je niet te kieskeurig moet zijn, maar om een jaar ergens te wonen waar je liever niet woont is ook niet alles.

Mijn idee is hetvolgende:
Voor de eerste maand http://www.hazelwoodhotel.net/. Daar kan je een kamer huren voor ongeveer 265 euro per maand. Het is ook niet veel meer dan een kamer (met gedeelde keuken). Let wel op de voorwaarden, je moet geloof ik een maand van tevoren je huurovereenkomst opzeggen. Doe dat dus als je er komt!

Dan heb je een maand de tijd om te zoeken naar eerst werk en dan een appartement. Als je eerder iets vindt dan ga je eerder weg uit hazelwood. Je geld krijg je niet terug, maar dat bedrag lijkt me wel te overzien (zeker als je er van aftrekt wat je anders had betaald aan een hotel/hostel). Het verzorgt in ieder geval enige zekerheid en rust. Je zit tenslotte in een volledig nieuwe omgeving.

Hoe kom je aan werk en een appartement? Ik ben hier op het forum de volgende sites tegengekomen:

Maar ze zullen er ook wel uitzendbureau’s hebben, toch? En makelaars?

Goed, wat zijn jullie dus van plan, hoe veel geld nemen jullie mee en als je er al geweest bent, hoeveel geld heb je meegenomen en wat heb je betaald aan huur per maand.

Groet,

Daan

Was de post te lang, of weten jullie het gewoon nog niet?

Daan

Ik zou je graag helpen, maar ben bang dat mijn situatie dusdanig anders is dat je er niet veel aan hebt.
Ik verhuis 15 mei samen met mijn Canadese verloofde naar Calgary, Alberta, Canada. Hij sponsort mij dus de vergunning was geen probleem. Daarbij gaan we in het 2e huis van zijn ouders wonen, dat ze per 15 mei aan ons verhuren.
Als je denkt dat ik je toch ergens mee kan helpen laat het maar weten.
Groetjes Romy

Ik vraag me af wie er in staat is om de titel van mijn ‘onderwerp’ dusdanig te veranderen. Het was: ‘Dan kom je daar aan…’ en nu is het: ‘Heeft er iemand tips over emigreren naar Hazelwood, Canada’. Misschien dat bij mijn titel een locatie ontbrak, maar dan had daar Vancouver aan toegevoegd moeten worden en niet Hazelwood. Hazelwood is een hotel. Nou ja, denk Vancouver bij mijn eerste post en als je dan iets te melden hebt, graag.

Daan

ps Romy, bedankt. Ik hoop dat je kan schaatsen :slight_smile:

Haha thx :slight_smile:
En ja ik kan wel schaatsen, ik ben - op aandringen van mijn vriend - samen met hem gaan ijshockeyen in Geleen. Niet dat ik al kan hockeyen :stuck_out_tongue:
Maar schaatsen lukt wel.
Wanneer ga jij naar Canada?

Ergens begin oktober denk ik. Moet nog mijn scriptie afmaken en dan kan ik gaan.

Daan

Kijk. Ik zit dus precies met dezelfde vraag. Ben me ook beetje aan het orienteren om misschien voor een tijdje naar Canada te gaan.

Maar heb exact dezelfde vragen. Hoe krijg je die ‘zekerheid’ dat je werk / onderdak vind. Jouw idee, Daan, klinkt wel heel logisch. Gewoon ergens eenvoudig als onderdak en dan daar goed verder zoeken.

Mocht je iets vinden of een idee hebben, hoor ik het graag :slight_smile:

If you haven’t already come to Canada, I wouldn’t recommend the Hazelwood Hotel in Vancouver, British Columbia.

There were some bad reviews at the Trip Advisor website.

Note the first three reviews: “Denied service - Never have I been treated so rudely” by gottakeepmoving, “They cheat customers” by TropicalPaprica, and “Too paranoid” by melanie1alison2. I get the impression that if you look like a backpacker travelling through Canada then they’ll cancel your reservation without giving a reason or if you so much as put a scratch on the walls then they’ll refuse to return your security deposit of half the monthly rent. Seems as if this place is run like a police state.

The Hazelwood Hotel also seem to have bedbugs. At a bedbug registry website I found a posting entitled “Bedbugs - The official mascot of the 2010 games” by nobugsonme. The photograph is by urban daydreamer and linked to the Flickr website.
http://bedbugger.com/2008/06/05/bedbugs-the-official-mascot-of-the-2010-games/

And at the Craig’s List website for Vancouver there’s the posting entitled “$450, rats, cockroaches, bedbugs, racial slurs, come stay at the Hazelwood! (not downtown, but East Hastings)” by someone with a Posting ID of 812066993.
http://vancouver.en.craigslist.ca/roo/812066993.html
There seems to be many people who have had bad incidents with the disreputable owners and staff from thievery to insulting comments.

Downtown Eastside (DTES) is skidrow. It’s sort of like parts of Detroit, Michigan, USA, with bars on the storefront windows and vacant stores boarded up. When you see pawn shop after pawn shop along the same street then you’ll know you’re in the poorer section of town. There are literally hundreds of homeless people sleeping on the streets, in “Pidgeon Park,” and in Oppenheimer Park. The stench of stale urine in the streets is overwhelming.

Drug dealing is done conspicuously at Main Street and East Hastings Street in front of the Carnegie Reading Room branch of the Vancouver Public Library just half a block away from the Vancouver Police Station on Main Street. This corner is called “pain and wasting” – in english it rhymes with Main and Hastings. Farther along on East Cordova Street is the low-end red light district with some really ugly, scarred, and broken-down prostitutes (some are transvestites) looking to make enough money for their next drug addiction.

This area abuts Chinatown, the Gastown tourist area, and the gentrified Strathcona area with its residential houses. Sorry I don’t have any alternatives to recommend. But if you’ve already come to Vancouver since your Wereldwijzer posting then you already know what it’s like here.

Hallo Daan,

Heb jij jouw plannen uiteindelijk nog uitgevoerd? Zo ja, misschien kun je dan jouw vragen voor mij beantwoorden, of heb je nog andere tips? Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik vertrek 28 december naar Vancouver voor een jaar met een WHP visum.

Cavok

Hoi!
Ik zie dat dit van origine een nogal oude post is, maar ik hoop dat ik enkelen van jullie toch nog kan dienen met informatie. Mijn vriendin en ik zitten in Canada op een WHP visum. Wij zijn bijna 3 maanden geleden verhuisd en hadden ook geen baan, geen onderkomen en geen auto. Ik kan je precies vertellen hoe we het aangepakt hebben,maar ik stel voor dat je even op onze website kijkt. We hebben foto’s, een blog en allerlei achtergrondinformatie geplaatst over emigreren, het WHP visum, regels en wetten en er staan massa’s tips op.

Mocht je na het rondneuzen op de site nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Succes!

Ivo
www.canadABC.nl

Hoi Ivo,

Bedankt voor je bericht. Heb jullie site in het verleden ook al eens bekeken en er staat inderdaad veel nuttige info op. Zal jullie blog de komende tijd ook zeker gaan volgen, leuk om de verhalen en ervaringen van jullie daar te volgen en nuttig voor mijn voorbereidingen!

Ik zal jullie vast nog wel eens wat wat te vragen hebben, dan weet ik jullie te vinden! :slight_smile:

Prima Cavok. En als je eenmaal hier bent en je wilt een biertje doen, laat het me maar weten. Vancouver is fantastisch. Ik weet zeker dat je het hier naar je zin zult hebben.

Groeten,

Ivo