Hoi, volgend jaar juli gaan wij met onze dochter van dan 5,5 ruim drie weken naar Thailand. We willen vooral naar het zuiden.
Nu zag ik bij thailandkids.nl hele leuke bouwstenen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zowieso alle tips zijn welkom, vooral vwb een wat kindvriendelijke accomodatie, waar onze dochter wellicht wat leeftijdgenootjes tegen kan komen…
Hee Ingrid,
Houd in de gaten dat Thaise kinderen worden opgevoed met de gedachte: Iedereen hoort erbij.
In de praktijk betekent dit dat als meisjes aan het spelen zijn, je dochter “automatisch” kan meedoen.
Een bezoek van jullie aan een school vinden de Thaise kinderen sowieso interressant.
Jongens en meisjes spelen vaak gescheiden, dus bij jongens is het wat minder vanzelfsprekend.
Het is sowieso leerzaam en leuk voor je kind om te zien hoe het er in een Thaise familie aan toegaat, dus wanneer ze wordt uitgenodigd,
zeker niet afslaan, ga natuurlijk zelf ook even mee.
Hans.
Hoi Hans,
Dank je voor re reactie!
Zijn een paar jaar geleden met thailandkids (riksja)naar thailand geweest. Zeer tevreden en kan je het absoluut aanraden. Leuke kindvriendelijke accomodaties, leuke plekken die niet al te toeristisch zijn. Kids ( toen 11 jaar) vonden activiteiten geweldig. Kortom een aanrader.
Hoi,
Bedankt voor je reactie! Wij vinden de bouwstenen van riksja ook wel heel aantrekkelijk klinken.
Weet jij misschien nog de namen van de accomodaties waar jullie verbleven?
Hoi Ingrid, weet niet de namen meer van alle accomodaties. We zijn begonnen in Bangkok (zaten in riverside hotel), vervolgens river kwai waar we in het hotel wat bij de bouwsteen waterval en rivierpret wordt genoemd. Heel leuk, vaar je met een boot naar toe en heel geschikt voor kinderen. daarna naar chang mai, waar we in het special stay hotel (karinthip village) zaten. prima ligging en wederom zeer geschikt voor kids. Vandaar naar kao sok (bouwsteen avontuur in regenwoud). Door naar Khoh Panang, het genoemde basis hotel, prima! vervolgens naar Koh Samui, waar we de special stay hadden van de thailand on line bouwsteen (souzen op samui) hadden. dit omdat we de ligging erg leuk vonden( aan het strand maar in een stadje) Prachtig hotel!. (dacht dat het Jasmine Beach heette)
Sorry dat ik niet alle namen meer weet maar volgens mij moet je zo een eind komen.
Hoi Maddeleen,
Wat een leuke reis hebben jullie gemaakt! Bedankt voor de uitgebreide info, hier kan ik idd wel wat mee!
Hoi Ingrid,
Ik heb geen ervaring met Thailandkids. Ik heb in 2013 een offerte bij ze opgevraagd voor Marokko. Ik vond ze erg prijzig… Resultaat was dat ik toen alles zelf via internet ben gaan regelen en dat is prima bevallen. Zo goed zelfs dat ik het dit jaar weer heb gedaan maar dan voor Turkije. Ook in Thailand schijn je prima zelf zaken als hotel, vervoer e.d. te kunnen regelen. Ik heb daar ook geen ervaring mee, maar wel met Vieng Travel (www.viengtravel.com). Een Thais reisburo met NL management. Zij kunnen je (na overleg) vrijwel hetzelfde bieden als Thailandkids of nog beter, maar voor een veel lagere prijs. Nadeel is dat ze in Thailand gevestigd zijn en dus geen ANVR/SGR. Zelf heb ik in 2012 helaas moeten annuleren nadat alles geboekt was en gedeeltelijk betaald. Na één mail werd direct de aanbetaling teruggestort!
Voor 2015 of 2016 staat Thailand weer op het progamma en ik weet nu al dat ik dan een leuk progamma ga maken en dat voorleg aan Vieng Travel. Zeker weten dat ze met aanvullingen en/of tips gaan komen en dat het wederom een fantastisch reis gaat worden.
Succes met de voorbereidingen.
Nadeel is dat ze in Thailand gevestigd zijn en dus geen ANVR/SGR.
Maar wel TAT inschrijving en borg ipv SGR.