Hebben jullie al eens ruzie gehad over culturele verschillen?

De titel zegt het natuurlijk al. Hebben jullie al eens ruzie gehad door cultuurverschillen,zo ja waar ging die over… zijn jullie er uit gekomen of snap je het nog steeds niet?

Amai Mutlu wat een verhaal :slight_smile: zo zie je maar, wat hier vanzelfsprekend is kan daar helemaal not done zijn… Aangezien K heel erg weinig geld heeft betaal ik vaak het eten als ik daar ben dus als wij ooit de discussie hebben zal het eerder omgekeerd zijn :slight_smile:

Voorlopig hebben wij nog geen ‘culturele’ discussies gehad, maar zoals gezegd is bij best heel Westers, het enige dat laatst ter sprake kwam is zijn opvatting dat een vrouw ervoor moet zorgen dat het eten klaar staat als de man thuis komt… Maar ik denk dat er hier ook nog wel heel wat mannen zo denken! En ik hoop dat hij kan begrijpen dat je dergelijke situatie moet organiseren vanuit praktisch oogpunt (bv. tot hoe laat werkt welke partner) ipv vanuit principieel oogpunt.

Maar dat zien we dan wel weer :wink:

Net niet eigenlijk, ik verbaas me er telkens weer over hoe hard ik en men askim op elkaar lijken :smiley: haha !

Gisteren ook, om 8 uur 's avonds hadden we elkaar laatst gehoord, en normaal laten we erna rinkelen, maar ik had hem al 2uur niet meer gehoord, en zelf ook niet meer gebeld :smiley: rond 10uur bellen we elkaar op exact dezelfde moment!! En willen we allebei zeggen : hééé waarom bel je me niet :smiley: haha, was zijn uitleg : ik was aan het wachten tot jij me zou rinkelen … zeg ik : hééé nee, IK was aan het wachten tot jij me zou rinkelen! :smiley: haha, waren we beiden aan het wachten op elkaar!

En toen we gingen afsluiten met bellen viel er een stilte, ik was namelijk aan het wachten tot hij zei ’ I love you’, maar hij was net om dezelfde reden stil :smiley: hij wachtte tot ik het zei :smiley: haha

zo zie je maar :wink: 2 handen op 1 buik :D, of hoe zeg je dat '2 bodies, 1 mind :wink:

Al heeft dat misschien niet echt met een cultuur te maken, maar vond het wel een leuke anekdote :smiley: !

Geinig Fieeh 2 zielen 1 gedachte.
Wij waren een keer turkse film aan het kijken en daar kreeg een kind er flink van langs. Daar had ik het over hij zei dat het gewoon was bij hun. Begreep dat hij ook zo opgevoed is. Had het ook al een keer gezien bij een schoonzusje daar. Heb hem meteen duidelijk gemaakt dat ik dat dus niet wil hebben en ook nooit wil zien.
En hij kent me goed genoeg dat ik dat ook meen.