Thnx Peter! Als we een peperduur hotel hadden geboekt, dan had ik waarschijnlijk ook wel een galajurk gehad Het gaat om hotel Mirah
Via Wereldwijzer app
Thnx Peter! Als we een peperduur hotel hadden geboekt, dan had ik waarschijnlijk ook wel een galajurk gehad Het gaat om hotel Mirah
Via Wereldwijzer app
Ok Ken het hotel. We hebben daar ook gelogeerd in 2008. Redelijk goed hotel. Voorkant is nieuw en achterkant nog aan de oude kant…
Ik dacht dat we daar 2 nachten waren geweest… Heb nog wel een aantal pps-jes van 2008 wanneer je belangstelling hebt van Java.
Geef me dan even je emailadres. Zie ook onze website met reisverhalen van 2008. www.peterboom.nl
In bijvoorbeeld Surabaya vieren vele gezinnen gewoon de Kerst en zelfs met een Kerstboom in huis.
Stuur even een mailtje naar mijn emailadres voor de pps-jes: fotografie@peterboom.nl
Jaaaa ik was met oudejaar in Bukit Lawang! Super gezellig, een groot feest!
Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Wij waren in Bogor! Eerst een heel gezellige avond bij vrienden maar de daadwerkelijke jaarwisseling bij het hotel. Bizar feestje maar erg leuk om eens mee te maken.
Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Veel plezier op java en hopelijk niet te veel regen.
Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Dankje Peter, in Bogor regende het redelijk veel maar geen last van gehad en daardoor een aangenaam klimaat. Hier in Yogya was het vandaag bloedheet. Selamat tahun baru!
Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Nou ondanks dat Indonesie een moslimland is,was in Java erg gezellig met de kerstdagen.
Was bv bij de Mall een voorstelling geweest met een kerstman,er waren toch heel veel publiek met hoofddoeken.
Als ik eerlijk mag zeggen,vind ik in Indonesie met de kerstdagen en oud & nieuw veel gezelliger dan in Nederland.
Ook in Bali deden ze mee, in heel veel hotels stond er wel een kerstboom.
Zo gezellig vond ik dat ik dit jaar in de periode dec.-jan. weer in Indonesie ben.
Al vele jaren brengen wij de winter in Indonesie door, dus ook kerst en oud&nieuw. We plannen er niet speciaal op, maar kijken gewoon waar we toevallig zijn die dag. En we maken er gewoon een leuke dag van. Als het kan, proberen we extra lekker te eten, maar ook dat lukt niet altijd.
Dit jaar maakten we eerste kerstdag een jungletrip in Seram. Tweede kerstdag maakten we een trip naar de Alfoeren, een bergstam in Seram, waar we ook bleven slapen bij mensen thuis. Voor ons een superleuke kerst, maar niet bepaald iets met kerst te maken! Wel grappig, op de Molukken ontstak het naastgelegen Christelijke dorp op kerstavond ook vuurwerk.
Overigens hebben wij juist besloten met kerst naar een overwegend moslim gebied te gaan, omdat de meeste Christelijke mensen met kerst niet werken. Onze Christelijke jungle gids had inderdaad flink in het glaasje gekeken! Ook bleken de boten tussen de eilanden in de Molukken overvol te zijn, iedereen was op pad naar huis, het was dus moeilijk een plaatsje te bemachtigen.
Oud&Nieuw moesten we dit jaar toevallig een nachtje in Makassar doorbrengen en ons (grote) hotel had inderdaad ook ‘galadiner’, nu hebben we altijd 1 iets nettere outfit mee, en zelfs op onze slippers zagen we er nog best ok uit. De meeste mensen droegen normale vrijetijds kleren, enkele dames een mooi jurkje. Wat een leuke verandering was op al onze andere ervaringen van de afgelopen jaren, was dat we dit keer een heel uitgebreid buffet met super lekker eten hadden. En we konden vanaf de bar op de 11-de verdieping prachtig al het vuurwerk zien. Dat begon ver voor 12-en, met een enorme uitbarsting om 12 uur. Al snel bleek iedereen toen zo’n beetje zijn kruit verschoten te hebben en om half 1 lagen we op bed. (Vonden we prima, aangezien we heel vroeg op moesten om een vliegtuig te pakken.)
Vorig jaar zaten we in Solo waar het personeel ons uitnodigde om ons aan te sluiten bij hun Oudjaars feestje. Denk hierbij aan een hapje, een alcohol vrij drankje, een karaoke achtige toestand. Een feestje in indonesie lijkt toch niet echt op onze feestjes. We vonden het prima, we waren s middags lekker naar de film geweest en hadden lekker gegeten in de mall en zo hadden we een prima dag!
We hebben ook wel eens in een backpacker in Ambon gezeten. Omdat we nergens eten konden krijgen, mochten we met de familie mee-eten. Een grappige ervaring.
Tip: het is dus wel handig om van te voren te kijken of er iets van voorzieningen zijn, zodat je in ieder geval ergens te eten kunt krijgen. En indien een christelijk gebied, of de boel niet helemaal plat ligt met kerst, of veel te druk is.