Nieuwjaar en vooraf boeken

Hoi wereldwijzers,

Ik heb een beetje rondgesurft op internet en vind maar weinig reacties (of tegensprekende meningen) dus post even mijn vraag hier.

Mijn vriend en ik gaan in december naar Indonesië en zullen Java en Bali aandoen. We zitten rond de kerst in Java, hopelijk in het oosten tegen die tijd (waarschijnlijk in de omgeving van Malang/Surabaya/Semarang, afhankelijk van de reisroute die we nog aan het plannen zijn). Met nieuwjaar zitten we op Bali, waarschijnlijk Sanur, Kuta of Ubud, maar dat kan nog veranderen.

Ik vroeg me af of het nodig is vooraf slaapplekken te boeken voor kerst en nieuw (zeker voor nieuwjaar), bv in een leuk, comfortabel hotel, een 3 sterren zeg maar, geen over the top luxe. Ik las namelijk ergens dat iemand op het strand heeft moeten slapen wegens de drukte in die periode.

Zijn er overigens aan te raden plekken voor de feestdagen (stadjes, hotels, uitgaangsbuurten, …)? We hoeven niet uitbundig te vieren, maar een leuk café met sfeer is welkom.

Als op andere websites mensen verschillende ervaringen hebben, dan is de kans groot dat dat hier ook het geval is lol2

Ik ben slechts een keer met kerst op Bali geweest. Toen heb ik niks geboekt, en dat ging prima. Maar als je langere tijd in Indonesie bent, dan raad ik je aan om een Indonesische SIM-kaart te boeken. Je kan dan een paar dagen voor aankomst een hotel bellen en zo reserveren. Dan weet je zeker dat het goed zit…

Slapen op het strand lijkt me overdreven. Bali heeft zoveel accommodatie! Maar wellicht waren de goedkopere plekken vol, en wilde men niet meer betalen :vak02:

Rond de kerstdagen is het hoogseizoen, sinds 2 jaar gaan de Indonesieres zelf ook op vakantie gedurende deze periode waardoor het nog drukker wordt. Ik zou zeker voor deze periode wat boeken.

Thx!

Ik denk dat ik voor die dagen toch iets ga boeken (24-25 dec en 31 dec - 1 jan) voor de zekerheid dan maar. Nu nog plannen waar we precies zullen zitten, maar dat is moeilijk aangezien we ter plekke ook nog een beetje ruimte willen hebben… We hebben gelukkig nog even de tijd :slight_smile: