19 november vertrek ik naar Indonesie voor een maand. Alvorens ik in jakarta start, maak ik eerst een tussenstop van 3 dagen in Hong Kong. Vervolgens vlieg ik door naar Jakarta. Het lijkt me leuk om mensen te spreken die in diezelfde periode daar zitten.
Leuk dat er meer mensen zijn die in dezelfde periode in indonesie zitten. Ik kom 23 november aan in Jakarta. Ik ben van plan om van Jakarta per trein Java te verkennen en via Bandung, Yoghyakarta, Surabaya. Steeds uitstappen en blijven zolang het bevalt. Afhankelijk van hoe Java bevalt resteert er tijd voor de andere eilanden. Bali wil ik zeker ook zien, en twijfel nog over enerzijds lombok en gili eilanden en anderzijds ambon. Ik heb bewust niets vastgelegd aangezien ik echt vakantie wil houden, wel veel wil zien, maar van dag tot dag wel wil bekijken wat er op het pad komt. Peet, Floris, wat zijn jullie plannen?
Indonesie wordt druk in november :), ik kom 9 november aan in Jakarta en wil rustig naar het noorden trekken naar Aceh waar een vriend van me werkt. Ik bekijk het allemaal zoals Jurgen zonder plannen en dag-tot-dag, maar aangezien ik 3 december weer terugvlieg vanaf Jakarta zal ik en de laatste week en begin december in Bali willen zitten. Ik hoor 19 en 23 november Jakarta, mochten jullie ook naar Bali willen kunnen we bv 23/24 vanaf Jakarta samen reizen die kant op ofzo… (is op mijn terugweg van Aceh naar Bali).
groet Floris
Mijn mail/msn is [EMAIL=“jukkierules@hotmail.com”]jukkierules@hotmail.com . Ik kom overigens uit Bergen op Zoom.
Ik heb nu de lonely planet van Indonesie. Heeft die van Bali/Lombok veel extra’s?
he, ik heb de LP van Indonesie en die is al best uitgebreid, rest kom je daar wel te weten in hostels en andere reizigers. Mijn adres is [EMAIL=“Floris_boogaard@hotmail.com”]Floris_boogaard@hotmail.com, we mailen!
Ik twijfel een beetje of ik een ticket moet kopen naar jakarta, mijn vrienden zijn er net op huwelijks reis geweest en die zeggen dat er niemand alleen reist…of dat ze 60+ zijn :-)…ik wil rond 4 december op jakarta vliegen…wie hangt er daar dan nog rond?
Wij gaan pas in het voorjaar, maar ik kan je verzekeren dat er zat mensen alleen reizen. En daar zitten genoeg “jonge volwassenen” tussen. Vaak zijn het dan wel backpackers. In Jakarta zijn er genoeg te vinden in Jalan Jaksa (backpackers straat).
Indonesië is een uitstekende backpackersbestemming, dus vindt je er ook alleenreizenden. Maar wanneer je georganiseerd reist, kan ik me voorstellen dat de indruk bestaat dat er niemand alleen reist…