Heb je al een reis gepland?

Het plan: deze zomer vanuit Sevilla 3 weken met de camper door Schotland (via Spanje, Frankrijk en Engeland), met een stop in Engeland om Londen te bezoeken.

Vorig jaar lente is mijn eerste grote Europareis goed bevallen. Daarom heb voor komend voorjaar alvast twee vliegtickets geboekt voor een mogelijk vervolg. Dat wordt dan richting de Balkan met onder meer Tirana, Pristina, Podgorica, Dubrovnik, Split, Zagreb, Sarajevo en Belgrado.

Maar met mij weet je het nooit. De tickets waren absurd goedkoop dus ik kan ze rustig in de open haard mieteren. Misschien val ik nog terug op oude reisplannen. Met dit winterweer verlang ik bijvoorbeeld meer naar een route langs typische ‘bounty’ eilanden. Ook leuk toch :smile:

Na 2016 naar zuid-Afrika en afgelopen jaar met een huurcamper naar Noord-Spanje (allebei aanraders) nu voor het eerst met onze eigen camper (25 jaar oud) voor het eerst naar Schotland.
Kan niet wachten…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Schotland is HEERLIJK met de camper.
Toen ik nog in Europa woonde ook gedaan en ook nog bijzonder geluk gehad met aangename weersomstandigheden in augustus. Op 1 zaak moet je wel voorbereid zijn : neem een heel efficiente insekten reppellent mee. De muggen zijn soms heel vervelend maar die hele kleine (bijtende) vliegjes, de midges (Highland midge - Wikipedia) ze zijn extreem irritant, wind is het enige waardoor ze je minder lastig vallen.
Eigenlijk ben ik wel behoorlijk jaloers op de Highlands Camper travelers onder jullie :wink:
Tropische groet uit Salvador da Bahia.
BX

Dat klopt mbt de muggen en vliegen, dat had ik ook al van verscheidene mensen gehoord. Elk Schot die bij ons camperbedrijf langskomt hoor ik uit en ik heb zo al behoorlijk wat goeie tips gekregen.

De beste anti-insect die ik ooit gehad heb, heb ik destijds in Alaska gekocht… 92% Deet zat erin, daar durfden die beestjes hun tanden toch echt niet in te zetten :slight_smile:

Hier bij ons in de tropen (en dan vooral als ik ga trekken in het nationaal park (waar soms nogal wat muggen zitten in de vochtiger bossen) gebruik ik een efficient huismiddeltje tegen de muggen : kruidnagel die enkele maanden trekt in pure alcohol, waarna ik de alcohool aanleng met 1/3 olijfolie (de huid lust dat wel :wink:
Bijzonder efficient natuurlijk middel waar geen chemische troep in zit dus

Naar Andalusië in mei 2018

Ik bekijk vaak de mooie reizen op de website van Holidayguru.nl , en ik zou ze allemaal wel willen doen… Mijn gedachten gaan wel het vaakst uit naar een camperreis door Amerika, maar dit is ook nog maar een droom…

Goh, onze plannen zijn nogal veranderd sinds mijn vorige post in oktober.
December zijn we gaan skiën in Winterberg.
Januari zijn we naar Fuerteventura geweest.
Vrijdag a.s. vertrekken we naar de Costa Blanca.
April gaan we nog eens een week naar Barcelona.
Juni gaan we een week fietsen in de Elzas.
Juli gaan we in drie weken de Grand Tour of Switzerland rijden (roadtrip 1600 km).
Augustus gaan we fietsen op Texel (bij redelijk weer).
Oktober gaan we voor een hele maand naar de Costa Blanca.
Met kerst en nieuwjaar willen we naar Curaçao en Aruba.

Schotland, schotland, schotland, schotland, schotland…
had ik al verteld dat ik dit jaar weer naar Schotland ga? Net als vorig jaar en het jaar ervoor en het jaar ervoor en het jaar voor het jaar ervoor (Ierland zat er tussen)

Naar waar ging je ook alweer @C4th?:nadenken:

Ik heb ook mijn plannen wat aangepast

In juni weekje Turkije (met mijn alleenstaande moeder)

Zomer met zoon 4 weken Canada

November / december met mijn man 4 weken Azië. Tickets voor Bangkok al in huis. Exacte bestemming nog geen vastomlijnd plan.

Leuk dat je het vraagt. Ik ga dit jaar voor de verandering eens naar Schotland :biggrin:

Ik heb alvast een hotel gereserveerd in Dufftown voor begin oktober…

Pff, onze plannen zijn zwaar onderhevig aan onze “onverwachte” financiële uitgaves (andere auto, studentenuitwisseling van mijn dochters, kampioenschap Spanje volley van één van mijn dochters in Gran Canaria, etc, etc)
Het budget wordt steeds krapper.
We begonnen met:
Met de camper naar Schotland
Daarna:
Met de camper naar Bretagne
Vervolgens:
Met de camper naar Noord Spanje
Toen:
Met de camper naar Eurodisney (de jaarkaarten van vorige zomer zijn nog geldig) en dan door naar België en Luxemburg.
Op dit moment:
Met de camper naar Eurodisney en daarna naar de Alpen en terug langs Carcasonne…

Haha, we gaan in ieder geval met onze camper, dat is zeker.:biggrin:

O ja, Marrokko met de camper stond ook nog in het rijtje maar dat hebben we geschrapt vanwege de hitte in augustus.

Wij gaan van de zomer weer naar Mallorca. De vorige keer gingen we in mei, dat was al fijn, maar nu willen we het in het hoogseizoen meemaken! Hotel, plaats, uitjes, alles is ons zo goed bevallen dat we weer gaan! In mijn boek ‘Keuzes’ heb ik o.a. mijn reis in Mallorca beschreven. Op mijn website www.roosvlaar.nl kun je meer informatie vinden over mijn boek en bijvoorbeeld het eerste stukje van het eerste hoofdstuk lezen, mocht je interesse hebben.

Jazeker! Ik ga met m’n vriend naar IJsland, en we willen kijken of we in de winter nog een goedkope wintersport kunnen vinden, dan wordt het waarschijnlijk Oostenrijk. Ook staat er deze zomer nog een reisje naar LA gepland met een aantal minorstudenten! Dus al met al genoeg te doen dit jaar :zon02::cheer: