Nieuw jaar, nieuwe reisplannen!
Wie gaat waar naar toe dit jaar?
Mijn reisplannen:
- Januari: Italië
- Maart: Curacao
- September: Marokko
Nieuw jaar, nieuwe reisplannen!
Wie gaat waar naar toe dit jaar?
Mijn reisplannen:
Voorlopig:
Semana Santa: Lissabon & Sintra met de camper.
Augustus: Ierland met de camper.
Druk jaartje: Portugal (appartement Lissabon), Dominicaanse Republiek (resort), Marokko (congres) en Patagonië (rondreis).
Lekker divers dus!
ohh jeroen, moest je je reisplan van patagonië willen delen?
mijn zoon gaat en is het echt niet gewend om te reizen
ik plan steeds maar nu wilt hij zelf doen
maar een route van een ervaren reiziger zal zeer welkom zijn
Hoi Natheke,
Een specifieke route moeten we nog maken. Maar als we die hebben, dan kan ik die zeker met je delen.
Tot die tijd is er veel info over Patagonië op Wereldwijzer te vinden:
https://forum.wereldwijzer.nl/search?q=patagonie%20route
Dat zal dan wel spannend zijn voor je zijn als hij het nu helemaal zelf gaat doen?
Beste, top dank je alvast!
Ja idd spannend
Moeten op eigen benen staan hè
Mvg
Nathalie Corthout
Druk, druk, druk:
Zuid Afrika (Kgalagadi)
Zambia (met daarna nog een paar weken Zuid Afrika)
Zuid Afrika (alweer, maar nu een ander gedeelte)
Pfff, niet meer werken valt niet mee
Haha, groot Afrika fan zo te lezen? En andere werelddelen?
We zijn ook al geweest in:
Nieuw Zeeland, China, Cambodja, Mexico, Guatamala, Honduras, Peru, Chili, Indonesie, Sri Lanka, India, Bhutan, Galapagos eilanden, Antarctica, Spitsbergen, Canada, Costa Rica.
En dan Afrika:
Egypte, Oeganda, Rwanda, Botswana, Namibie, Kenia, Tanzania, Zimbabwe en natuurlijk al al Zuid Afrika (13 keer).
Van Zuid Afrika zeggen ze wel eens “een land in de wereld en de wereld in een land”. Het is enorm groot en heeft besneeuwde bergen, woestijnen, tropische gebieden, pinguins, noem maar op.
Wij reizen altijd met z’n tweeen en als het kan rijden we zelf. En dat kan in Zuid Afrika heel goed.
En we hebben hier in Nederland een reisbureau gevonden, die zijn van origine Zuid Afrikaans en hebben in Zuid Afrika ook een kantoor en kennen het land en de landen eromheen perfect. En na zo vaak daar te zijn geweest leggen wij altijd aan hun voor wat wij in gedachten hebben en komen dan tot reizen die helemaal ons ding zijn.
We zeggen ook wel dat wij “het Afrika virus hebben en dat moet je regelmatig verversen”.
Dus als mensen meer info willen, laat maar weten.
Wow een echte wereldreiziger maar “besmet met het Afrika virus”
Ik twijfel over Venetië Il Carnevale (ben feitelijk te laat, wat rest zijn prijzige hotels), georganiseerd in een toergroep Sicilië of Lissabon (voor het laatst in een reisgroep jaren 80) en vrijwel zeker is een roadtrip van Zuid naar Noord door Engeland en Schotland om de Shetland Isles te bezoeken. Safe travels all!
Dat klinkt in ieder geval goed die roadtrip! Heb je al eerder door Engeland gereisd? En hoe lang ga je dan?
Eerste keer was mid-1970s, op de fiets met een jeugdvriend. Wildkamperen. Paar jaar later met mijn vriendin, later mijn vrouw. Engeland, Wales en Schotland ca. 25x, Ierland 1x. Beide interesse in geschiedenis, boeken, de Engelse cultuur, rijden door het typische landschap, pubs. Paar vrienden, helaas vorig jaar eentje overleden. Paar interesses laatste 10 jaar toegevoegd: straatfotografie en ‘birding’. We gaan meestal 12-20 dagen. Engeland is ons favoriete reisland in Europa, Italië voor mij een goede tweede. Groet.
Korte vakantie naar spanje.
Van het najaar wederom terug naar Indonesie. Deze keer duiken op Raja Ampat. Zin in …
Lekker. Vaker naar Indonesië dus? Waar in Spanje?
Catral, zo’n 50 km onder Alicante
Familie bezoek , maar wel lekker er effe uit
Wat een mooi vooruitzicht, vooral die mix van zon (Curaçao!) en cultuur (Marokko & Italië).
Wij zijn zelf ook veel bezig met reizen dit jaar, vooral voor jongeren vanaf 14 jaar die een taal willen leren in het buitenland. Denk aan plekken als Florence, Rabat of zelfs Cuba (met salsadansen erbij ). Mooie manier om iets te leren én nieuwe mensen te ontmoeten!
Ik ben begin dit jaar 4 weken naar Tibet geweest. In juni/juli ga ik een georganiseerde rondreis door Mongolië maken. En dan in oktober weer een maand rondreizen in de westelijke provincies van China. Wat ik daar precies ga doen, bedenk ik na mijn Mongolië reis.
We gaan het anders dan anders doen…
Ben tel even kwijt maar inmiddels 60+ landen en altijd zo licht mogelijk reizen.
Laatste reis was Australië voor een maand voor een bruiloft. Verder niks geboekt en tijdens de bruiloft gevraagd waar we de volgende dag heen moesten…
Inmiddels een kleine, dus de volgende vakantie zullen we heel ander gaan inrichten. Regio Kroatië maar eens gaan ontdekken.
Ik sta er sinds kort alleen voor, heb veel gereisd met mijn man samen maar die is ziek.
Nu ga ik voor het eerst alleen op pad. Eind juni een lang weekend Stockholm en eind September heb ik een groepsreis Griekenland geboekt. Kijken wat beter bevalt, alleen of met een groep..