hCMC - Thu dau mot.

Hoi allemaal, ik heb even een vraag. Ik woon op dit moment in PP, cambodja. Woensdag vertrek ik voor een voetbaltoernooi waar mijn vriend aan meedoet naar Vietnam. Het toernooi wordt gehouden in het plaatsje thu dau mot (binh duong). Ik heb overdag de tijd om wat dingen te ondernemen. Hebben jullie tips? Weet ook iemand hoelang het met de taxi van HCMC naar thu dau mot is en de kosten? Bedankt alvast!

Via Wereldwijzer app

Hallo Lisanne ,

Ik ga niets schrijven over tempel, pagodes ed, want die heb je waarschijnlijk al vele gezien in PP.

Denk om je dag te besteden, denk ik, heb je 3 mogelijkheden.

1
Speelt je vriend over dag, moedig hem en zijn team aan.
2
thu dau mot is vlak bij de Cu Chi tunnels, dus een gelegenheid om die te bezoeken.
Is wel een halve dag, dus prima te combineren met optie 1
3
Naar Saigon
Denk dat dit is wat je voor ogen hebt.

Kan natuurlijk ook, maar dan niet kijken naar de reistijden die je vind op internet.

Reis je naar Saigon in de spits, dan kloppen deze niet.

Bijv. reizen van het vliegveld naar het Opera house ( 8 km ) kost je 45 minuten in de spits minimaal.
Van thu dau mot naar het Saigon centrum is ongeveer 22 km.

Probeer dan buiten de spits te reizen en dan ben je ongeveer voor VV 2 a 3 uur onderweg max.

Taxi hiervoor.
Zelf zou ik het in thu dau mot laten regelen door de mensen daar en dan die taxi voor de gehele dag huren.
Taxitarieven zijn daar lager dan in Saigon en dus bespaar je op de terug reis naar thu dau mot.

Maar op iets van 50 a 75 USD moet je toch wel rekenen.

Wens je vriend veel succes van me en hoop dat jij je prima vermaakt en hoop dat mijn kleine bijdrage je wat geholpen heeft?

gr.
Ton.

Hi ton! Bedankt voor je reactie! De voetbalwedstrijden worden over het algemeen s’avonds gespeeld! Overdag heb ik de tijd om het een en ander te ondernemen. Saigon gaan we een paar dagen bezoeken na het toernooi. Ik wil dus voornamelijk in de omgeving van tu dau mot blijven. Misschien toch een tempel/pagoda/markt/natuur? Heb je tips?

Weet je of er ook een bus gaat van hcmc naar tu dau mot?

Bedankt!

Via Wereldwijzer app

Hallo Lisanne,

Heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat je aan het voetbal wilde ontsnappen (-:

Maar voor de dagen Thu Dau Mot, is misschien dan toch de Cu Chi tunnels een idee, wanneer je daar niets voor gepland hebt.

Wanneer je in de stad wilt blijven is misschien ook wel een aanrader om de kerk te bekijken; is bijna een kopie van de Notre Dame in Saigon.
Anders zijn het vooral pagades en tempels, misschien kan je een boottochtje regelen over de Saigon rivier.
Misschien kan je dit combineren met een bezoek aan Cu Chi, door de tunnels over het water te bezoeken.

Weet niet of het kan, maar dat kan je daar natuurlijk beter navragen.

Wens je Vriend veel succes met het voetballen van mij , en een leuke tijd in Viet Nam samen.

gr.
Ton.

Bedankt ton!

Via Wereldwijzer app