Hay allemaal, even voorstellen!

Hay Allemaal,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Desiree ,41 jaar en van beroep Aromatherapeut.
Als ik niet in mijn praktijk werk, werk ik er naast als verzorgende IG.
Ik ben gehuwd met mijn lieve man en heb 2 kinderen.
Verder ga ik graag op vakantie om andere culturen op te snuiven.
De landen die ik intussen bezocht heb zijn: Turkye,Hongarije,Kroatie,Schotland,Frankrijk,Zuid Afrika.
De volgende reis die op de planning staat gaat naar India, een maand rondreizen.
Mijn hobby’s als ik niet op vakantie ben: Aromatherapie, lezen,klaverjassen en alles wat gezellig is !

Tot mails!
Groetjes Daizy

Hi Daizy,

Leuk dat er ook bent!
Ik lees dat je ook in Hongarije bent geweest, waar ben je geweest en wat vond je ervan?

Groetjes,
Sandra

Hay Sandra,

We zijn in Vargesztes geweest, ongeveer 70 km van boedapest.
Vriendelijke mensen, heerlijk eten, prachtige omgeving en Boedapest is geweldig! Wat een mooie stad!

Groetjes Daizy

Hoi Daizy,

Je wilt culturen snuiven? Geen land ter wereld waar zoveel “cultuur” te snuiven valt als in India. Echter wanneer je strak op de uitgeholde toeristenpaden blijft waar iedereen al geweest is, zie en ruik je lang niet hun werkelijke cultuur.
In India krijgen al je organen en zintuigen het meestal zwaar te verduren. Hygiëne is nauwelijks een begrip bij die mensen. Alle facetten van het leven op deze aarde kun je daar in een paar dagen aan je voorbij zien trekken. Laat je inenten bij de GGD en neem maagtabletten, gezichtsmaskers tegen de stank, oordoppen tegen de stadsherrie mee, want dat ze daar op hun auto’s een toeter hebben dat willen ze weten ook - en daar kun je niet aan ontkomen. Ga nooit ergens in de Ganges zwemmen want dan zwem je tussen de lijken en de stront van de daar tandenpoetsende bevolking.
Onbeschrijflijk boeiend land met een bijzonder interessante, eeuwen oude cultuur met veel foute Westerse invloeden. Een verrijking van een westers mens om daar eens een maand te vertoeven. >>>:vak01:

ter opwarming:
http://web.mac.com/ferdiglobal22/iWeb/FerdiGlobal/Blog/EB236570-407F-46EA-A7DE-0C3FA0C8F4D8.html

Hay Globbetrotter,

Ik heb inderdaad al het een en ander gelezen!
Ik neem het nodige aan etherische olien en groene leem mee voor mijn maag en darmen, om te ontsmetten enz… Het idee alleen al om te zwemmen in de ganges was nog niet bij me opgekomen! En na jouw reactie laat ik het al helemaal uit mijn hoofd hahaha! Ik kijk er wel naar uit om te gaan het lijk me echt facinerend om daar rond te trekken. Aan oordoppen had ik zelf nog niet gedacht dus da’s een goeie! Nog meer goeie tips, alles is welkom!

Groetjes Daizy

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar het beste kan je niet low budget gaan. Tenzij je geen bezwaar hebt tegen kakkerlakken over je gezicht tijdens het slapen.:slapen::india: Om nog maar niet over hun sanitaire faciliteiten te spreken. Voor de laagste kasten zijn ratten zelfs een delicatesse! :mad: Ik kan je al de hoogtepunten van het land wel noemen maar die kan je bij iedere toerist information in overmaat krijgen. Ik ben en was altijd erg geïnteresseerd in alles waar een normale toerist geen weet van heeft omdat de reisorganisaties i.s.m. het departement van Indiaas toerisme dat niet zullen aanbevelen. Té des Indiaas! Kom je weer thuis met een Oceaan van ervaringen waar niemand van roept, “Oh dat hebben wij ook gezien of gedaan!” Genoeg keus wanneer je lef hebt en avontuursgeest. Als vrouw alleen zou ik toch liever op de toeristen paden blijven. De jongeren en de betere kasten spreken goed Engels. Koop een olifant en sjouw op je gemak midden tussen het verkeer door Calcutta of door Bombay (Mumbai). Je hebt dan altijd voorrang! Geniet van de lijkverbrandingen die af en aan plaats vinden. Nogmaals, ga nooit alleen op stap in India als vrouw. In Goa, Aguda is het lekkere luxe leven. Mooie stranden echter met veel snel dieven en een altijd slapende politie die absoluut niet weet wat diefstal in het Engels betekent. Nooit al je waardepapieren aan het strand bij je houden. Tenzij je er op blijft zitten in de zengend hete zon.:vak02::wub:

Hay Globbetrotter,

Ik dank je voor je bezorgdheid, maar ik ga samen met mijn man naar India.
En ja ik wil zeker van de gebaande paden afwijken. Voor een deel willen we een taxi met chaffeur huren en een ander deel met de trein. En dan voornamelijk nachtritten. Natuurlijk zijn er dingen die je gewoon gezien moet hebben, Taj Mahal, ganges enz… Maar ik ben benieuwd naar de niet gebaande paden. Leuke/mooie plekken waar geen of weinig toeristen komen.
Ik heb zo eens zitten lezen op je site en je schrijft echt hele grappige stukken! Jammer dat sommige mensen dat dan zien als iets negatiefs.
Maar ik heb er van genoten!
Groetjes Daizy