In februari gaan we een aantal dagen naar Havanna, en zijn opzoek naar een goede gids welke ons een dag wat andere kanten, het nachtleven van Havanna laat zien.
Tevens willen we met zo’n oude taxi rondrijden.
Wie heeft voor ons contacten ?:dag:
Carla & Ad
Een oude taxi in Havana is geen probleem er rijden er genoeg rond. Als je op de plaats voor het Capitolio wat rondhangt en vraagt aan de mannen die rond de geparkeerde auto’s hangen zal er wel één een oude amerikaanse taxi opduiken.
Vraag altijd, herhaal altijd prijs, de meeste van deze taxi zijn illegaal, en durven wel eens meer aanrekenen dan een officiele taxi ( Panatax , OK tax enz.)
Een gids voor het nachtleven in Havana is iets tricky, de meesten gaan goed geld aan je verdienen zonder dat je het zelf beseft en gaan je mee
sleuren naar plaatsen waar zij de hoogste procentjes krijgen. Wees gerust jij gaat niets merken, maar je gids gaat goed verdienen.
Havana is een zeer grote stad, daarom moet je zelf bepalen wat je wil zien anders ga je de ganse nacht rondrijden en een pak geld aan taxis opdoen.
Let wel op 's nachts zijn sommige buurten ( zoals in elke grote stad) niet
zonder gevaar, loop niet alleen door de schaars verlichte zijstraten vooral niet in Havana Centro en Barrio Chino. Het nachtleven en kroegleven in Havana kun je niet in enkele nachten zien, ik zou me daarom beperken voor een eerste kennismaking tot Oud Havana, Havana Veija, (het meest veilige deel ) Begin op het terras van Hotel Inglaterra, recht voor je staat het standbeeld van José Marti, die wijst richting Obispostraat. In en rond Obispostraat liggen verschillende (toerist) bars. Je kunt beginnen met La Floridita (begin Obispo) waar Hemingway kwam (maar duur en 100% toeristen) dan “La casa del Escabeche” , LLuvia de Oro, Café de Paris. Verderop Taberna de la Muralle en Bar Dos hermanos enz. enz.
In de Vedadowijk (+/- 6km van Oud Havana) is het nachtleven geconcentreerd rond en langs La Rampa ( 23ste straat) aan Cinema Yara en hotel Habana Libre. De Tropicanashow is in de wijk Miramar ( nog eens 5km verder)deze show kun je best reserveren samen met vervoer in een hotel, meer info op http://www.havana-guide.com/havananightlife.html
Nog een goede raad, neem niets van waarde mee en niet teveel geld, betaal discreet houdt een “low profile” en check de rekenig, te kort weergeven of een extra consumatie aanrekenen gebeurt dikwijls.
Have a nice trip
Havanalover
http://www.havana-guide.com
Die officiele oude taxi’s van Grancar zijn wel duur, reken op 30 cuc per uur
Een goede betrouwbare gids is Pototo, Cuba-Junkiy’s man in Havana, meer info over hem op de volgende pagina: Cuba-Junky.com
Succes
CJ
Haai, heb wel een naam en een nummer voor je van een Cubaanse jongen, Roni (28 jr) Heel lief en verlegen en vraagt eigenlijk alleen de benzinekosten. Binnen Havana is hij t voordeligst met zn blauwe oldtimer
Ik heb m via een Canadees stel ontmoet en was echt zo blij met m. Voelde me heel veilig, plus hij liet me de (uitgaan)plekjes zien waar alleen de Cubanen komen.
het mobiele nummer is: 052421274
Het nummer van zn ouders: 6431173/ 6403925
Roni (die zichzelf ook weleens Rene noemt voor toeristen) spreekt alleen spaans. Zijn vader spreekt ook engels. Als je zegt dat je mij kent en je een beetje weet wat de taxi-tarieven en benzinekosten zijn, dan kun je er iets onder gaan zitten en heel goedkoop door Havana reizen met deze gids!
Succes en als jullie m bellen, doe m de groetjes van me!
grtz Alyssa