autohuur waar/hoe

Wij willen in april ca 2.5 week naar Cuba. Wat is een betrouwbare plek om een auto te huren? In een ander draadje noemde iemand skybreakers, die zijn voor 2.5 week ca eur 1000, terwijl cubacar iets van eur 514 vraagt. Zijn deze ok? (het plan is om via Arkefly naar Varadero te vliegen en van daar uit 2.5 week rond te toeren met verblijf in casas). Alvast bedankt! Frans. PS: het is voor ons ook best een optie om van Varadero meteen naar Havan te gaan en daar de auto op te halen. Is in Havan een auto uberhaupt nuttig?

Is een auto in Havana handig, ja en nee.
Als je de eerste keer in Havana bent dan zou ik zeggen nee, je kent de weg niet, en als je in het oude stadsdeel van Havana een hotel/casa hebt dan wil je waarschijnlijk niet direct ergens naartoe dat op afstand ligt. Wandelen door Havana is goed te doen, vergeet niet dat Havana de grootste stad van Cuba is en er heel wat delen zijn waar je als gewone toerist ook liever niet komt. In de buitenwijken wonen arme mensen en criminaliteit is er minder ongewoon.
Korte ritjes kun je met de taxi maken, dat is niet duur, en je hoeft je ook niet druk te maken om een parkeerplaats.
Buiten Havana hoef je niet zo gek ver te kijken, de stranden zijn bijvoorbeeld niet bijzonder.

Ben je eerder in Havana geweest dan kan ik me voorstellen dat je niet te lang ing de stad wilt blijven zitten en kun je direct verder reizen wanneer je wil. Je kunt dan een paar mooie tochten maken en enkele ondergewaardeerde plaatsen de tijd geven.

Vanuit Varadero zou je direct naar Havana kunnen gaan, kun je een taxi vol krijgen neem dan een taxi. Afhankelijk van of er nog lijnbussen gaan kun je vragen of je met een tourbus mee kunt, die willen je soms wel tegen een kleine vergoeding meenemen.

1 like

Via internet vind je diverse aanbieders. Zelf komen wij net terug uit Cuba en hebben erg slechte ervaringen met het bedrijf Transgaviota. Auto in slechte staat van onderhoud en service, zelfs voor cubaanse begrippen abominabel.