Havana

Via Study Travel ga ik (vrouw, 50+) de eerste twee weken van mei Spaanse les en dansles nemen in Havana. Ik logeer bij een gastgezin. In 2004 ben ik in Cuba geweest, daarna heb ik diverse landen in Zuid Amerika bereisd. Mijn Spaans is redelijk. Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken, bijvoorbeeld wat is écht de moeite waard in Havana, (dag/weekend) excursies buiten Havana, gebruik telefoon, internet enz.
Ben erg benieuwd!

Hallo Ybeltje,

In Havana is het veel te doen en te zien.
Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je wensen. Als je van cultuur en geschiedenis houdt dan Oud Havana is het beste plekje om te bezoeken. Houdt je van stranden dan zijn “las playas del este” het beste om te gaan. Wil je een unieke ervaring te beleven dan is een tour door Havana in een Oldtimer een goede keuze.
Wil je iets doen die de Cubaanse zelf doen, loop dan langs de Malecón…enz.

Buiten Havana kunt je Viñales bezoeken waar de beroemdste tabak ter wereld groeit en wordt geoogst. Dit is de platengrot van Cuba. Hier kan je van de natuur genieten en ook zal je leren hoe ‘s werelds meest beroemde tabak “Habano” wordt geoogst en handmatig wordt verwerkt tot sigaren.

In Cuba werkt je mobiele telefoon zonder problemen als je roaming activeert. Echter bellen vanaf of naar Cuba is tegenwoordig erg duur. Je kunt ook gebruik maken van vaste telefoons of prepaid kaarten die je kunt gebruiken in de communicatie centra “ETECSA”, maar de kosten zijn ook hoog.
In grote hotels is internetverbinding, maar de prijzen zijn hoog en de verbinding is traag. Er zijn ook kantoren van “ETECSA” waar je tegen betaling internet kunt gebruiken. Momenteel biedt Cuba ook wifi in bepaalde plekken in steden, voor 2 CUC per uur. Buiten deze plaatsen heb je geen gratis internet op je telefoon.

Heel veel succes met de voorbereiden en alvast veel plezier.

1 like