In juni ga ik naar Cuba voor 3,5 week en ben me alvast aan het oriënteren voor leuke casas particulares. Zouden jullie het aanraden om in Havana in vedado te overnachten of old havana? Ik wil 's avonds graag naar een restaurantje kunnen gaan en ergens een drankje doen, maar niet 's nachts te veel herrie van buitenaf hebben. Wat is aan te raden?
En hoe ver van tevoren is het raadzaam auto-huur vast te leggen?
wij zaten in old Havana en waren erg blij daar voor gekozen te hebben. Wij houden er ook van 's avonds naar een restaurantje te kunnen en ergens een drankje te doen. Die waren er meer dan genoeg en alles op loopafstand. Onze pleisterplaats werd de brouwerij op Plaza Viaja, die hadden een gezellig terras. Daar eindigden we de avond in Havana meestal. Wij zaten niet in een casa maar in hostal Valencia. Een beetje aan de rand van Old Havana, geen last gehad van lawaai.
Ik kan niet zeggen hoe het in Vedado is. We hebben wel door de stad gereden ook de andere wijken, maar vonden zelf Old Havana het leukst.
Wij hadden onze huurauto vooraf vanuit Nederland al geregeld.
in ieder geval heel veel plezier in Cuba, wij vonden het daar fantastisch.
Naar mijn mening zowel Vedado als Old Havana zijn goede plekken om te verblijven.
In beide plaatsen vind je restaurants en bars waar je ergens een drankje kan doen, alles op loopafstand.
Het verschil tussen Vedado en Oud Havana is eigenlijk dat Oud Havana oude gebouwen,oude straatjes,enz. heeft, en Vedado is het moderne deel van Havana stad.
In beide kun je casas particulares vinden met goede condities.
Dus er hangt meer af van je smaak, als je meer voorkeur voor de oude deel hebt of van het moderne deel. In Oud Havana heb je de Floridita, Bodeguita del Medio, het Capitool, de brouwerij, de Kathedraal en vele andere bezienswaardigheden te bezoeken.
El Vedado biedt je een beetje minder trekpleisters, maar de nachten zijn onderhoudend, omdat hier veel nachtelijke bars, restaurants, bioscoop, de Coppelia zijn. Bovendien is gelegen in de buurt van de Malecon, allemaal plaatsen die vaak door lokale mensen word bezocht dus met een geweldige sfeer.
Zowiezo Vedado ligt op ongeveer 5-10 minuten rijden van Oud Havana. De beslissing ligt in jouw handen, omdat de keuze hangt meer af van jouw voorkeuren.
Wat voor de auto betreft. Ik adviseer je alles zo snel mogelijk te regelen en te boeken, omdat het aantal toeristen in Cuba in de afgelopen maanden is toegenomen, met name de Amerikaanse toerisme, en de huurauto vloot is vrij beperkt.
Kijk ook op de mogelijkheid van het huren van een Oldtimer met chauffeur, die goedkoper en unieke ervaring is.
In ieder geval heel veel succes en alvast heel veel plezier.:vak02: :zon02:
Hi Jeanine,
Ik zag je blog en je reisverlag van jouw reis naar Cuba. Bedankt voor het delen. Ik ben blij dat je mijn land leuk vond :bier:
Persoonlijk zou ik kiezen voor Habana Vieja (Oud Havana). Je zit hier wat meer midden in Havana. Wij hebben hier nooit echt overlast van ondervonden, alleen maar plezier :-D.
V.w.b. de autohuur, zoals al aangegeven wordt, zou ik dit zo snel mogelijk regelen. Het toerisme neemt behoorlijk toe in Cuba en het aanbod van huurauto’s groeit niet net zo hard mee. Afgelopen maanden (dec-jan) was het heel moeilijk om een betaalbare huurauto te regelen. Ik heb nog wel wat tips en info voor je rondom het huren van een auto en accomodaties in Havana als je dat leuk vindt. Die kun je hier vinden:
Bedankt voor alle reacties en tips! Erg nuttig Het wordt waarschijnlijk old Havana en we gaan binnenkort kijken voor een huurauto. Nog ver weg, maar nu al zin in! Ook leuk om alle blogs e.d. te lezen!
Wij zaten in Havana Vieja. Erg gezellig en als je van te voren contact met de Casa hebt kunnen zij ook een taxi regelen vanaf het vliegveld.
Als je een auto huurt heb je die niet nodig voor de dagen die je in Havana bent, dus laat de huur iets later ingaan.
Wij hebben de auto ingeleverd bij Hotel Saratoga tegenover het Capitool. Voordeel was dat we vlakbij Havana Vieja weer uitkwamen en rijden door Havana is een ervaring apart