Allereerst mijn proficiat voor jullie geweldige hulp aan elkaar. Ik kan niet meer slapen en eten uit ‘wanhoop, verliefd, keuze’ enz…
Hier gaan we : In Augustus heb ik een Turkse man leren kennen in Marmaris in het hotel waar hij werkt. (allebei rond 40 j)
Met het eerste oogcontact waren we verkocht aan elkaar, we hebben diepzinnige gesprekken gehad over het leven, huwelijk, kinderen enz, er was een voelbare klik.
Hij beweerd nooit te zijn getrouwd en geen kinderen te hebben. Kan dat ? Dat een knappe Turkse man niet getrouwd is ? Geen idee…maar ik geloof hem.
We hebben enkel gekust zonder meer de voorlaatste dag, en de dag van het ‘afscheid’ wist ik dat ik bij hem hoor. Nu het probleem is, ik ben getrouwd met het oog op scheiden (dit is al langer aan de gang),
maar mijn askim wil niet die ik uiteen ga voor ‘hem’ omdat dan een ‘ster’ van de hemel valt. Dus ik heb gezegd dat ik het voor mezelf doe en niet voor hem. Ik heb hem beloofd om in dec/jan hem te bezoeken bij hem thuis waar ik ben uitgenodigd
Maar ik woon nog bij mijn man, die weet van niets verlopig, ik ben naarstig op zoek naar een eigen huisje.
Ondertussen ben ik stiekem aan het smsen, skypen, telefoneren we dagelijks.
Ik heb hem op de man afgevraagd hoe hij onze toekomst ziet, hij antwoord telkens ‘we go with the flow my love’…
Hij wil zelfs kinderen van me…
Maar ik wil zekerheid of het iets wordt, anders breekt het mijn hart achteraf, hij zegt dat hij van dag tot dag leeft…we shall see…
Ik ben daar enorm verliefd op, maar wat moet ik toch doen ? Leven met het gevoel ‘had ik het toch maar een kans gegeven, scheiden van mijn man, en mijn hart volgen’ ?
Willen jullie me raad geven aub ?
Wat een lastige situatie. Ik vind het dan ook moeilijk om raad te geven maar wil toch wel proberen.
Scheiden van je man voor een andere man vind ik persoonlijke nooit een goede keuze. Daarnaast is het volgen van je hart vaak wel een goede keuze denk ik, want ook al blijkt het achteraf anders te zijn dan je had gehoopt je hebt het in ieder geval geprobeerd en je zal je dan ook nooit afvragen, wat als…
En het kan natuurlijk wel dat een Turkse man van 40 jaar nooit getrouwd is geweest maar dan is hij echt een uitzondering, laat ik het zo zeggen. Ik zou daar wel een beetje achterdochtig bij zijn eerlijk gezegd.
Kortom ik zou in iedergeval niet scheiden van je man voor een ander, want dan kan je nog wel eens teleurgesteld worden. Maar je askim opzoeken binnenkort zou misschien wel meer duidelijkheid voor jezelf verschaffen en als ik jou was zou ik vandaar uit verder kijken. Maar blijf voorzichtig
Dank je wel Dupke, maar het probleem is, ik kan nu niet zomaar ‘op vakantie’ om uit te zoeken of hij echt wel de ware is, want mijn man is er ook nog ‘verlopig’… En zelf durf ik mijn askim niet te zeggen dat ik echt wel ‘zekerheid’ wil … Waar heb ik me toch ingestord hé ?
Maar lig je wel in scheiding met je man of is dat nog niet ter sprake? Want begreep uit je verhaal dat het oog op scheiden ligt.
Zou je dan niet kunnen zeggen dat je alleen even een paar dagen op vakantie wilt om voor jezelf tot rust te komen of iets dergelijks?
Nogmaals ik denk sowieso niet dat het verstandig is om je ook meteen in een nieuwe relatie te storten, waarom niet lekker rustig aan doen en hem goed leren kennen?
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan maar zo voorkom je denk ik wel om teleurgesteld te worden.
Tsunami ik sluit me aan bij de woorden van Dupke…scheiden voor iemand anders is denk ik niet goed. Maar je gaf al aan dat die scheiding er al langer zat aan te komen, dus dat is niet van toepassing.
En een turk van 40 nooit getrouwd en zonder kids…Het zal niet veel voorkomen, maar persoonlijk ken ik ook een turkse man van 40 nooit getrouwd en zonder kinderen. En hij heeft zelfs nog 2 broers van die leeftijd ook nooit getrouwd. Dus het kan wel.
Voor de rest volg je hart, maar geef eerst de relatie met je “ex” een plaatsje voor je je in de volgende stort. Maar volgens mij besef je dat zelf ook heel goed.
Welkom en fijn dat je ons gevonden hebt om advies te vragen.
Er is een keer eerder een topic geweest waarin een vrouw in een relatie zat en verliefd werd op een turk, niet de bedoeling maar wel gebeurt. Ik denk altijd als je verliefd word op een ander dan zit er iets niet goed anders gebeurt dat niet!
Je zegt al te willen scheiden, maar begrijp ook aan je reactie, dat je dat nog niet met zekerheid besloten hebt… maar er nu (nog) sterk(er) over zit te denken om het wel te doen.
Ik moet zeggen een turk die zegt we zien wel wat er gebeurt we leven van dag tot dag, die zie ik niet veel, want meestal lopen ze helemaal op de dingen vooruit dat je denkt hallo… het is 2012 jij bent al bezig met 2015 ofzo.
Ook 40 en nooit getrouwd geweest geen kinderen klinkt niet heel aanemelijk, ze bestaan ik ken die ook die angela benoemde, maar die heeft al wel jaren een relatie…
Ik zou zeggen, ga niet scheiden om hem! Doe het voor jezelf je kunt denken wat als, maar dat kan ook omgekeerd stel dat het niks word zal je zeggen wat als …ik niet was gescheiden…ik wel was gescheiden.
Je hebt misschien weinig aan mijn advies, maar ik zou eerst meer te weten willen komen over die man in turkije alvorens je je leven hier helemaal opgeeft. Misschien oneerlijk naar allebei de mannen toe en lastig voor jezelf, maar neem niet te snel beslissingen gebasseerd op een verliefd hart!
Hartelijk dank voor jullie welgemeend advies, maar ondertussen vraagt mijn Askim alsmaar om op bezoek te komen, ondertussen probeer ik enorm veel informatie van hem los te krijgen aan de telefoon, dus hij beweerd écht wel vrijgezel te zijn, dat ik mag komen wanneer ik maar wil, dat hij geen ouders meer heeft enz. Hij laat me ook niet los want hij stuurt alsmaar mailtjes en smsjes, dus dan ben ik terug vertrokken. Niet meer eten, missen enz, je kent het verhaal. Maar ondertussen zit ik met mijn ‘man’ ‘verlopig’ die van niets weet, vanwaar ik me van wil losrukken, en niet meer weet is het voor mezelf of voor mijn Askim. Enorm moeilijk allemaal…