Hanoi naar Bangkok via Cambodja in 5,5 week

Beste allen,

Ik had mij afgelopen avond voorgenomen om mij te orienteren op Cuba… vraag me niet hoe, maar uiteindelijk stond ik bijna op het punt om zomaar spontaan een ticket naar Hanoi (begin Juli) te boeken om dan halverwege Augustus (40 dagen) terug te vliegen via Bangkok. Ik heb het ticket net niet geboekt omdat ik toch even wil weten of wat ik wil uberhaupt haalbaar is.

Ik heb al veel (en lang) gebackpackt (Oceanie, zuid-Amerika) maar Azie vind ik dan toch wel weer even spannend. Op dit forum is veel info te vinden en ik zal het zeker allemaal doorspitten :), maar ik wil wel (liefst morgen) zo spoedig mogelijk het ticket boeken.

Ik ben iemand die het liefst over land reist en het liefst niet vliegt om een afstand te overbruggen omdat je dan vaak mooie dingen mist.

Plan is dus om via Hanoi naar beneden te gaan en dan via de Mekong Delta naar Cambodja te gaan om uiteindelijk via Bangkok terug te vliegen en dat allemaal in 5,5 week. Is dit te doen of kan ik beter vanuit Cambodja terug naar NL vliegen??

Tips zijn natuurlijk ook welkom, maar het gaat me nu in eerste instantie om de haalbaarheid van deze afstand.

Bedankt alvast :slight_smile:
Groetjes Alie

Hallo Alie,

Radicale switch, van Cuba naar Viet Nam en Cambodja.
Overeenkomst is wel het communisme, maar denk dat je daar niet in eerste instantie aan hebt gedacht.

40 dagen voor Viet Nam en Cambodja en dan door naar Bangkok is geen probleem en zeer goed te doen.
Wel een beetje afhankelijk van hoeveel dagen je wilt doorbrengen in Bangkok; 3 is geen probleem, maar een week is wel iets minder relaxt.

Denk dat je moet rekenen op een 3.5 week ( 26 dagen ) voor Viet Nam.
1.5 ( 10 dagen ) week voor Cambodja en dan 3 dagen voor Bangkok.

Kan je alles over land doen.

gr.
Ton.