Bangkok-Hanoi

Hallo,

In december willen mijn vriendin en ik van Bangkok, over cambodia, via Saigon naar Hanoi trekken. We komen in BKK aan op 5 december, op 29 december hebben we onze terugblucht vanuit Hanoi. Is dit te doen in deze dikke drie weken, wetende dat we niet van plan zijn om dag na dag verder te trekken? Iemand ervaring met deze route?
Dank bij voorbaat.

Kris en Veerle

kan, maar wel dat wordt wel haasten en prioriteiten stellen.

Hallo,

Dat zal een vluchtige reis gaan worden en veel haastwerk. Je kan nog beter rechtstreeks naar Vietnam gaan en daar 3 weken rond gaan reizen. Daar heb je alleen al niet genoeg tijd voor. Vergis je niet in afstanden. Ik denk dat je veel zult moeten vliegen.

gr van Moira

Hoi Kris,

heb 2 jaar geleden precies die route afgelegd maar dan nog iets verder doorgegaan met als eindbestemming Hongkong. Naar mijn mening kan je dit echt niet doen in 3 weken. Je zal niks goed kunnen doen en alles echt gehaast en specifiek moeten bezoeken een beetje aan de cultuur snuffelen en lekker een keertje rondslenteren zit er dan niet bij en juist dit moet je doen in deze landen dan maak je de leukste dingen mee en krijg je een echte “feeling” met waar deze mensen, landen, samenlevingen en culturen voor staan. Als advies geef ik dan maak een keus en bezoek dat land goed en geniet er dan optimaal van. Als je nog vragen hebt laat het mij maar weten.

Gr Rogier

Hallo,

We willen het echt wel op een ontspannen manier doen, dus zullen we stukken moeten overslaan. Welke stukken zouden we overslaan?

dankje

dat hangt af wat jij wilt zien…

We gaan de Mekong-delta en midden-Vietnam overslaan, daar komen we nog wel eens voor terug.
Het voorlopig programma wordt dan.
2-3 dagen Bangkok
1 dag reizen Bangkok - Siem Reap met bus
3 dagen Siem Reap en Angkor
1 dag Siem Reap-Phnom Pehn met bus of boot
2 dagen PP
vliegreis van PP naar Hanoi met Vietnam airlines.
Dan hebben we nog ongeveer 2 weken om een trekking te doen in het noorden, Halong Bay te bezoeken en Hanoi te ontdekken.
Mijn vraag is nu : Moet je de vlucht met Vietnam airlines lang op voorhand boeken of kan dit ook 2 dagen tevoren of zelfs de dag zelf. Een vlucht zou ongeveer 200 euro kosten? Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips en opmerkingen.

Hallo,

Het werkt vaak wel zo hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. De kans is ook aanwezig dat je vlucht is volgeboekt dus ik zou het wel boeken als ik jullie was.
Je moet wel rekening houden dat het niet lukt om in 1 dag van Bangkok naar Siem Reap te komen. Die kans heb je wel als je zou gaan vliegen.