Ik vroeg mij af hoelang je het beste kan uittrekken om Hanoi en omgeving een beetje (relax) te bekijken.
Ik heb er nu 6 dagen voor staan inclusief een twee daagse naar Halong Bay. Zoals ik heb gezien ben je dan rond de middag terug in Hanoi.
Dan zou ik nog 4 volle dagen over hebben. Dan had ik het volgende schema in mijn hoofd…
Ik heb dan ongeveer 2,5 dag om Hanoi te bekijken. Ik had de laatste 2 dagen bedacht om een gecombineerde trip naar de Pagode, Nihm Bihn en Coc Phuong te maken.
Is de gecombineerde trip mogelijk (evt eigen vervoer)? Ik had namelijk een beetje uitgevogeld dat de trip naar de pagode 2 uur duurt, daarna 's middags door naar Nihm Bihn (einde v/d middag / 's avonds schijnt het rustiger en mooier te zijn?) Daar overnachten en de volgende dag een trip naar het Nationale Park en dan retour naar Hanoi om 's avonds half 12 richting huis te vliegen… :vak01:
Ik weet het een super strak schema, maar ik wil het maximale uit mijn reis halen! :nod:
Ik bedoel de perfume pagoda. Volgens mij gaat de boot tocht vanuit Duc Khe. Ik zag dat het ongeveer 45 km vanaf Nihn Bihn is. Dat zou toch makkelijk te combineren moeten zijn op 1 dag?
Het rondreisje is doen maar ik zou dan kiezen voor prive vervoer.
Je kan in dit tijdbestek niet naar Tam Coc als ook nog naar Coc Phuong wilt.
Je kan in het park, net als ik gedaan heb, een wandeling maken, lunchen en het bezoekerscentrum en het apenopvangcentrum bezoeken.
Zelf zou ik meer gaan om eerst 1.5 dag Hanoi,trip en dan Hanoi en vertrekken.
Bied je meer zekerheid wanneer je ergens vertraging oploopt. Vliegveld is nog best een stukje rijden vanaf Hanoi en moet toch ergens rond 21;00 uur op het vliegveld zijn.
Ook geniet je volgens mij meer van trip, anders zit je misschien steeds op je horloge te kijken tijdens je trip en je op te winden wanneer je in een file terecht komt.
Het rondreisje is doen maar ik zou dan kiezen voor prive vervoer.
Je kan in dit tijdbestek niet naar Tam Coc als ook nog naar Coc Phuong wilt.
Je kan in het park, net als ik gedaan heb, een wandeling maken, lunchen en het bezoekerscentrum en het apenopvangcentrum bezoeken.
Zelf zou ik meer gaan om eerst 1.5 dag Hanoi,trip en dan Hanoi en vertrekken.
Bied je meer zekerheid wanneer je ergens vertraging oploopt. Vliegveld is nog best een stukje rijden vanaf Hanoi en moet toch ergens rond 21;00 uur op het vliegveld zijn.
Ook geniet je volgens mij meer van trip, anders zit je misschien steeds op je horloge te kijken tijdens je trip en je op te winden wanneer je in een file terecht komt.
Dat was m’n plan ook wel een beetje om dat privé te doen. Bieden ze wel een 2-daagse tour aan naar deze drie bezienswaardigheden? Ik heb ze namelijk niet kunnen vinden.
Het is inderdaad wel rustiger om na 1,5 dag Hanoi deze tour te doen. Hoeveel dagen heb je trouwens nodig om de highlights van Hanoi een beetje relax te bekijken?
aanvankelijk had ik ook het idee om the perfume pagode met ninh binh te combineren …maar dacht dat het iets dichterbij lag .Voor het ogenblik opteer
ik voor 2 volle dagen ninh binh . Las ondertussen ook dat het niet echt om de
pagode te doen is maar meer een bedevaartsplaats in een grot … is dat niet
een beetje vgl-baar met met gebeuren in de grotten van de marble-mountains tussen danang & hoi an ? of toch niet ?
en is de riviertocht nabij perfume-pagode niet vgl-baar met omgeving ninh binh ? of toch niet ,
enfin voor het ogenblik heb ik de perfume-pagode geskipt …ten ware jullie
me terug op andere gedachten brengen …?
Of je de pagode zou moeten schrappen is persoonlijk.
Heel veel mensen vinden het geweldig.
Maar als ik in jouw schoenen sta en wist wat ik nu wist zou ik het volgende doen.
Bedenk wel dat dit alleen prive kan en volgens mij niet met een tour.
dag 1 Van Hanoi naar Tam Coc naar Coc Phuong ( bezoekerscentrum/vietnamese stichting AAP / wandeling en overnachting ( dus niet Ninh binh city zelf )
7 uur vertrek naar Tam Coc, boottocht, 13:00 lunch, 15:00 bezoekerscentrum/wandeling (5 km), aap, diner.
Kan het diner voor de AAP doen evt: wanneer het ergens te laat zou worden
zo flexibel ben ik nu ook weer niet …hoedanook is tijd de grootst beperkende factor …hoe meer je leest hoe meer mogelijkheden,hoe meer keuze’s die moeten gemaakt worden, hoe meer je beseft dat je tijd tekort komt . Sapa stond bvb bovenaan m’n verlanglijst…maar toch ga ik er nu niet naar toe … januari is volgens mij niet de ideale periode ,en zo heb ik alvast een reden om vietnam later nog eens aan te doen . Zo passeerde ik al op 150 km van den
Taj Mahal …maar liet hem toch links liggen …of was het nu rechts…moet ik natuurlijk ook nog terug naar toe. Enfin ik bekijk in ieder geval jouw optie , al is de aanzet iets anders . In principe komen we toe vanuit halong-bay , en steken we na de omgeving ninh binh verder door naar Hue. liefst met een nachtbus .
geert,