1,5 Dag Hanoi

Beste Vietnam reizigers

Over 4 weken vertrek in vanuit Bangkok voor 5 dagen naar Vietnam . Ik verblijf 1,5 dag in Hanoi ga dan 2 dagen ( 1 overnachting ) Halong Bay en weer terug naar Hanoi om de volgende dag terug naar Bangkok te vliegen. Mijn vraag is ! waar moet ik absoluut heen in Hanoi en omgeving en wat hoef in niet te doen. Ik wil die 1,5 dag gebruiken om zoveel mogelijk te zien/doen. Al vast bedankt voor eventuele reacties. :dag:

Hallo Karin,

Het mooiste van Hanoi vond ik het oude gedeelte en de verschillende drukke straatjes. Elk straatje heeft z’n eigen naam en verhaal. Wij hebben een wandelroute gelopen die ik volgens mij via Ton heb gekregen. Ik vind niet echt dat Hanoi bepaalde trekpleisters heeft, misschien het mausoleum van Ho Chi Minh. Het is wel echt een mooie authentieke stad. 1,5 dag is genoeg om een goede indruk te krijgen van Hanoi. Jammer voor je dat je niet langer dan 5 dagen Vietnam hebt… :slywink:

gr Bael

Ik zou ook inderdaad door het oude gedeelte van Hanoi gaan wandelen. Dat is gewoon ontzettend leuk.
Savonds kun je misschien naar de puppet theater show gaan. Dat vond ik zelf heel erg leuk!

Hallo Karins,

Ik kan je van alles adviseren, maar waar liggen je interesses; cultuur geschiedenis enz?
Is wandelen een optie; de wandeling die Bael gedaan heeft is volgens mij ook leuk.

voor de avond is het oude gedeelte de aanrader.

Ik kan je het museum voor de moderne kunsten aanbevelen maar hou je daar echt niet van dan is dat dus al geen optie.

Ik zou gewoon een city tour nemen prive en met gids.
red je alles in 1 dag en laat je afzetten in het oude gedeelte voor de avond.
Eventueel boek je met de city tour de puppets.

De wandeling gaat dan niet door.

gr.
Ton.

Dank voor de diverse reacties. Ik ga zeker maar de city tour toen en in de avond de puppets. Ik heb ook een hotel in het oude gedeelte geboekt waar van uit je ook div excursies kan boeken. Dit hotel stond goed aangeschreven in tripadviser zowel als hotel als de excursies. ( Hanoi Elite hotel) ik zat ook nog aan de parfum pagode te denken?

Hoi Karins,

Als je de Perfume Pagode aandoet, weet ik niet hoeveel tijd je hebt voor Hanoi zelf. Misschien kiezen tussen beiden?

Ik zou ook zeker een wandeling gaan maken door de oude straatjes van Hanoi.

Groetjes, Anne

1 like

Hallo Karins,

Sluit me aan bij Anne.

trip naar de perfume pagode is een dagtrip en dus moet je kiezen.

Maar ga je niet voor de pagode en vind je het boottochtje leuk.

Misschien is dan de optie om van Halong Bay naar Tam Coc te gaan.
Daar overnachten en de daar te varen en dan naar Hanoi en terug naar Bangkok.
Je bent dan met een prive auto rond 14:00 uur terug in Hanoi ( of vliegveld ).

gr.
Ton.

1 like