Hallo Johno,
Leuk dat je Viet Nam gaat bezoeken; is zeker de moeite waard en ik weet zeker dat het geweldig gaat worden.
Nu je vragen
Hanoi
Waarschijnlijk kom je daar aan en de eerste uitrusten en misschien een tour boeken, tweede dag citytour, derde dag, misschien Tam Coc of wat anders , en de vierde naar Halong Bay, en de vijfde verder.
Dit zijn dus dan 4 nachten.
Halong Bay is voor mij persoonlijk 1 dag voldoende. Is dan wel veel rijden op 1 dag maar je hebt een indruk en kan er later over meepraten.
Hue
aankomen en tour boeken of zelf de stad verkennen, dag 2 de citadel en tombes, en dag 3 verder
dus 2 nachten
Hoi An
Aankomen en stad verkennen, dag twee stad en strand, dag 3 verder; is 2 nachten
Mui Nee
aankomen en rust en strand, dag strand en verder; eigenlijk maar 1.5 dag strand is in mijn ogen wat karig.
Saigon
Weer aankomen en wat zelf verkennen, dag erop city tour ( kan je een hee dag van maken of combineren met Cu Chi ), derde dag Mekong delta, vierde dag verder.
Je voorstel kan dus perfect.
Je keuze voor de lokaties zijn zeker het bezoeken waard.
Je hebt dan zon, zee, strand, geschiedenis, cultuur, natuur; een goede mix.
Nadeel is wel dat de afstand tussen verschillende steden wel wat groot is.
Hanoi naar Hue is echt bijna een dag ( 15 a 18 uur ) reizen.
Hoi An naar Mui Nee kost je al snel 12 uur.
Je schrijft dat je binnenkort gaat.
Wanneer je in oktober, november gaat bedenk dan wel dat Hoi An en Hue in mindere mate getroffen kunnen worden tyfonen. Houd daarom een alternatief voor handen wanneer je flexibel reist en de situatie daar ernstig is. Gebeurt niet elk jaar, maar je weet het vooraf niet.
Of er nog andere steden de moeite waard zijn is een open deur ingooien.
Maar hier zijn er wat
Sapa, Nha Trang, Dalat, Can Tho, My Lai enz.
Samen met de door jouw genoemde steden heb zo ruim een maand vol.
Ik hoop dit dit wat op een spoor kan brengen.
gr
Ton.