Hallo alle Turkije-liefhebbers,
Ik lees veel over Turkije en vakanties op het internet, o.a. op vakantiereiswijzer.nl. Daar lees ik heel veel over allerlei verschillende hotels die ik eventueel wel zou willen boeken.
Nou valt het mij op dat er verschrikkelijk vaak gezegd wordt dat er te weinig bedjes zijn bij het zwembad, of dat je heel vroeg op moet staan om een bedje B) te bemachtigen.
Kunnen wij daar met z’n allen dan niks aan doen???
Gewoon die handdoeken in een boom hangen, of over een stoel als er (langdurig) niemand op een bedje ligt?
Wat kan er nou helemaal gebeuren? Een boze rus of zo?
Als we met z’n allen meedoen dan is volgens mij het probleem zo uit de wereld.
Hoe denken jullie daarover?
Groetjes en veel Turkijeplezier,
Marretje
hihi best leuk, als het maar de Russen zijn
die maken er toch altijd maar een onaangename boel van ![]()
Wat anders ook aan te raden is, en iets minder drastisch dan het handdoekeninboomhangen, kan je altijd een goedkope luchtmatras meedoen of zo die je dan gewoon achterlaat als je ze niet meer in je koffer wil meedragen. Zo doe ik het en als er geen plaats is dan lig ik op die luchtmatras én je kan er nog mee het water in ![]()
Groetjes xxx
JA ZO DOE IK HET OOK, IK NEEM ALTIJD EEN LUCHTBED MEE OOK OMDAT NIET IEDER HOTEL MATRASJES OP ZIJN LIGBEDDEN HEEFT EN DAN KRIJG JE NIET ZO
EEN PIJN OVER JE LIJF ALS JE OP ZON LUCHTBED LIGT/
kan je niet gewoon goede banden aanknopen met degene die voor het zwembad zorgen, of de obers enz enz enz… weet nog wel toen ik op vak. was en emin leerde kennen en die (en zijn collegae) zorgde er toen wel voor dat er, al was er idd geen ligbank meer vrij, dat ik en mn ouders er altijd wel een kregen
ze wisten precies wie al heel lang niet meer geweest waren… B) altijd handig, dat soort contacten.
daarna ging ik altijd naar emin dus heb het probleem nooit meer gehad.
hihi ja nur dat geval ken ik ook. Doen wij ook altijd. Eens een dikke fooi geven aan de jongen die voor de ligbedden zorgt en je bent je hele vakantie gerust
Niet meer vroeg opstaan, altijd plaats waar jij het liefste ligt!
Héél handig !
Groetjes xxx
Ja,ja maar dat lost het probleem niet op in het algemeen, zeg maar.
Niet dat wij nederlanders de wereld kunnen verbeteren, maar het is toch een belachelijk systeem, dat handdoekje leggen?
Kijk eens goed om je heen als je bij het zwembad zit of ligt. Twee bedjes naast elkaar met alleen een handdoekje erop en al een hele tijd niemand erbij? Weg ermee!!!
Die zijn gewoon een dagje weg, en als ze terugkomen gaan ze misschien nog een half uurtje op dat bed liggen, of helemaal niet.
Gewoon doen met z’n allen!
Succes, Marretje
Heej !
K moet gewoon eventjes reageren want ben het er niet helemaal mee eens … ik en mn stiefmama stonden ook altijd vroeg op en legden dan de handdoeken neer … dit was dan rond een uur of half 8, toen lagen er ook al handdoeken van anderen (mensen met een babytje en dat kindje was tog elke dag al half zeven wakker …) maar wij stonden niet zo vroeg op om alleen die handdoeken neer te leggen, maar gewoon omdat k niet van uitslapen hou ! Ik ging dan met mn stiefmoeder de handdoeken neerleggen, even kopje thee drinken in de zon, douchen, mn zusjes wakker maken … en daarna gingen we met zn vijven eten. Na het eten nog weer naar boven, tanden poetsen en dan naar beneden en vanaf toen lagen wij er dan al … af en toe gingen we eventjes naar het strand om te wandelen maar langer dan twee uurtjes waren wij nooit weg … we waren ook met een groep van 11 personen dus er bleef eigenlijk altijd wel iemand bij de ligbedden, maar ik heb zoiets van ja als je vroeg wakker ben waarom zou je dan niet de handdoeken neer mogen leggen ? Kijk, als je een hele dag weggaat vind ik het ook wel anders, maar zoals wij vind ik er niks raars aan !! Wij hadden dus ook elke dag dezelfde plek en dat is gewoon lekker ! Ik en mn stiefmoeder lagen gingen dan 11 handdoeken halen elke ochtend en elf stoelen naast elkaar zetten … lekker aan de rand van het zwembad , vlakbij het animatieteam … heeerlijk !
Als je laat gaat eten heb je tog ook kans dat sommig eten al op is … tsjaa dat is dan tog een beetje ‘eigen schuld’ en dat vind ik bij dit ook een beetje … het is misschien hard maar zo denk ik er persoonlijk wel over ! Dit is bij elk hotel en ik denk dat je het niet tegen kan houden !!
Dit weet ik haast wel zeker … dus …
Groetjes …
Hay Missy,
Natuurlijk, maar dat is heel wat anders. Ik heb in Bodrum weleens de hele middag (We waren 's morgens lekker de stad in geweest, en ik leg van te voren geen handdoek neer!) op de grond op het strand gelegen naast twee lege, (nou ja op een handdoek na) ligbedden, en toen kwam er om half zes een dikke duitser die handdoeken weghalen.
Toen ging ik ook al bijna weg, dus dat bed hoefde ik toen ook niet meer. Maar ik was in staat om…Nou ja, je hebt vakantie, dus probeer je niet te druk te maken, maar om dat soort mensen gaat het, die handdoeken moet je gewoon in een boom hangen.
Maar op de een of andere manier heb ik er ook het lef niet voor, hoor.
Maar als je als familie je plekje inricht, en er is constant iemand bij, en het wordt ook echt gebruikt dan heb ik er geen moeite mee, hoor. Alleen kan je je misschien wel afvragen of je , als je met z’n elfen bent, je ook wel echt 11 bedden nodig hebt, als toch niet iedereen tegelijk ligt te zonnen? Dat dan als er bij het hotel een chronisch bedden tekort is.
Het is toch sneu als mensen niet kunnen zitten/liggen terwijl er constant bedden ongebruikt zijn?
hey miere…
ik ben het wel met je eens…soms lig je je helemaal rot te zoeken naar een bedje (wij staan 's morgens niet op om handdoeken te leggen) zijn er allemaal bedjes met alleen handoeken erop…heb je uiteindelijk gesjouwd met bedjes enzo iets allemaal, kom je er aan het einde van de dag achter dat er nog steeds niemand op die ‘handdoeken’ heeft gelegen…zoo vervelend. het lef heb ik ook niet hoor om er iets over te zeggen, laat staan er iets aan te doen. niet echt veel zin om allemaal duitsers of russen over me heen te krijgen. ik ben toch nog op vakantie, en dat doe ik om te relaxen niet om te gaan stressen over bedjes.
maar over het aantal bedjes ben ik het niet eens, waarom zou je geen 11 bedjes pakken als je ook met zn elven bent. je pakt toch niet maar 1 bedje als je met zn 2e bent…??
groetjes
filiz
thats the spirit…eigelijk ![]()
Dat afwachten is inderdaad wel een goed plan. Wij leggen normaal altijd onze handdoek neer als we gaan eten, rond half 8. Maar op een gegeven moment kwamen we toen terug, en lagen onze handdoeken in het zwembad… Dat was rond een uur of 9.
Dat vind ik dus niet kunnen he! Er waren nog zat bedden leeg!
@ cynthia…dat vind ik ook niet normaal nee…als er genoeg bedden zijn hoef je handdoeken niet weg te leggen…en zeker niet in het water te gooien!!!
wisten jullie wie het gedaan had…actie ondernomen…?
liefs,
filiz
@filiz; nee we hebben niet ondekt wie het gedaan zou kunnen hebben, en we hebben ook geen actie ondernomen. Die handdoeken drogen op zich wel snel, maar vond het wel bijdehand!!! Ze hebben ook een keer onze bedden gejat. Toen was er echt geen plek meer om 9 uur, en toen kwamen we terug, lagen er andere handdoeken, en onze handdoeken waren weggehaald!!! Heb zo die handdoeken van die bedden afgerost en ben er mooi zelf weer gaan liggen, bekijk het ff!!!
Eigenlijk wordt je gedwongen om mee te doen aan dit dillema, omdat je anders geeg plekje had.
Ik leg mijn handdoekje om 8 uur neer, ga eten en kom om half 9 terug.
Maar ik ken dat ook hoor van die mensen die hun handdoekje neerleggen en pas tegen een uur of vier/ vijf eens aan komen lopen.
Of die al de gehele dag op het strand hebben gelegen en dan nog eens bij het zwembad willen liggen.
En ik moet eerlijk toegeven het zijn meestal wel de nederlanders en de russen die dat doen.
Groetjes jac.
P.s ik heb een keer met een manager gepraat en gezegd dat ik het belachelijk vond, die handdoeken.
Hij heeft toen opdracht gegeven die handdoeken die er voor 8 uur lagen weg te halen.( De handdoekenservice ging om 8 uur open).
Al die mensen boos, ik kon er wel om lachen.
En nu als de jongens zagen dat een ligbed langer dan 2 uur leeg was, werd het bedje weggegeven aan iemand anders.
Ik vond dat toen wel prettig, want een keer was ik op excursie geweest en kan optijd terug zo’n 3 uur en zo’n poolboy zag me zoeken en ik en mijn ouders kregen alledrie een bedje.
Nou dat is toch service.
Nogmaals groetjes
Hey !
Eerst dacht ik dat het handdoeken wegnemen een straatje zonder eind zou zijn, en als mijn handdoeken weggepakt waren, had ik nooit het lef hetzelfde te doen maar nu ik jullie reacties zie en er zovéél zijn dan ga ik me dit keer ook zeker niet meer inhouden :lol: hehe!
Dus: als jullie handdoek weg is … ![]()
vele groetjes xxx
Ik gooi als er niemand ligt gewoon die handdoek weg en ga ik er liggen
sommige hotels lossen het op, door de handdoeken weg te halen als er een uur lang niet op de handdoek wordt gelegen. Ze zien wel als je tussen door gaat eten, dan laten ze hem wel liggen. En als je naar zo’n "badmeester;handdoekenman"gaat regelen ze meestal wel iets. Als je een beetje vriendelijk tegen de obers doet, kun je veel gedaan hebben.