Hanbagage gewicht en afmetingen Corendon

Ik vlieg volgende week met Corendon naar Turkije. Ik vertrek vanaf Eindhoven airport.
Ik vraag mij af of er mensen zijn die al vaker met Corenden hebben gevlogen, liefst ook vanaf Eindhoven airport. Ik wil jullie vragen of jullie weten of de afmetingen en het gewicht van de handbagage altijd streng worden gecontroleerd?
Ik neem 1 kleine koffer mee en een kleine handtas. Ik was van plan om meer dan 5 kilo handbagage mee te nemen en ik dacht eraan om een aantal zware dingen in mijn handtas te stoppen en 5 kilo in het koffertje. De gedachte hierachter is dat ik verwacht dat je handtas niet gewogen wordt en het koffertje misschien wel. De zware dingen uit mijn handtas doe ik dan na de controle in het koffertje.
Wie weet hier meer over?

ik vlieg regelmatig met Corendon en heb nog nooit problemen met mijn handbagage gehad in tegenstelling met transavia en pegasus
soms vragen ze of je handbagage hebt en dan krijg je een kabine label, aan mij is nog nooit gevraagd of ik handbagage had, heb altijd een koffertje en handtas mee
ook over 1 kilo meer in je koffer doen ze niet moeilijk.
goede reis!

Bedankt voor je reactie chankov!
Weet je zo de afmetingen van het handbagage koffertje dat je meeneemt? Ik heb er gewoon een van 55 x 35 x 25 cm zoals bijna overal toegestaan maar volgens de site van Corenden mogen de afmetingen maximaal 45 x 35 x 15 cm zijn. Ik maak me een beetje zorgen of mijn koffertje dan wel mee mag? Ik heb hierover gebeld maar de vrouw aan de telefoon kon me enkel de afmetingen doorgeven die ik zelf ook op de site van Corendon heb gevonden en ze kon me verder niets vertellen.
Laat jij dan bij het inchecken je handbagage zien of laat je deze tijdens het inchecken even achter bij familie/vrienden? Ik heb namelijk weleens gelezen dat mensen dat doen om te voorkomen dat de handbagage gewogen wordt.

hoi,

ik heb zo’n standaard koffertje, 55x35x25, heb de laatste keer een rugzak met wieltjes meegenomen daar zat zeker 8 kilo in, geen probleem
ik zet mijn handbagae altijd op de grond tegen de bali aan bij het inchecken, ze vragen er niet na, als je op zeker wilt spelen laat je je handbagage bij degene achter die je wegbrengt, dat moet je altijd doen als je met Transavia gaat , die maken van alles een probleem.
ik vertrek altijd vanaf A’dam maar dat maakt m.i. niet uit, het personeel van Corendon is gewoon relaxed evenals het cabine personeel

ga er lekker van genieten
waar ga je naar toe en wat ga je doen daar?
nb. als je het prive wilt houden prima hoor!

Oke dat stelt me al gerust! Het is toch altijd al zo’n stress voor je op vakantie gaat of je alles wel hebt en of je koffer niet te zwaar zal zijn.
Ik vertrek dinsdag met nog twee vriendinnen naar Marmaris, we gaan gewoon lekker 11 dagen genieten van de zon en we hebben all inclusive geboekt dus ook geen zorgen.
Nogmaals bedankt voor je reactie!