hoeveel bagage bij continental ?

Hallo

Ik ben al en keer of twaalf naar Texas gevlogen , dan weer met Continental dan weer met Delta
Ik kon altijd twee koffers in het ruim mee nemen en een koffertje handbagage…
De regels zijn veranderd, en ik snap er om eerlijk te zijn geen barst meer van…

Als ik bij Continental kijk is de afmeting van handbagage kleiner geworden.
Als je lengte, breedte en hoogte bij elkaar opteld mag het niet meer dan 114 centimeter zijn …
Ok dat snap ik , maar dat gaat over de handbagage…

Maar het wordt verwarrend als ze het dan opeens hebben over bagage die je het vliegtuig in mag nemen (in het zelfde pagina als de hand bagage)… waar zit het verschil, wat in het ruim gaat , komt toch ook mee in het vliegtuig ?

OUD:
De eerdere keren mocht ik twee koffers mee nemen in het ruim
En één handbagage ding voor laptop enzo
**totaal drie dingen

NIEUW ?**
Je mag nu volgens de ticket nog maar één stuks bagage me nemen
Is dat nu dat ene handbagage ding van max 114cm ? die hand bagage ?
**
OF NIEUW:**
Of mag ik nu één koffer in het ruim
En één handbagage ding van maximaal die 114 cm ?
**totaal twee dingen
**
wie kan mij hier wijzer in maken ?

Hoi Dirkio,

De handbagage staat los van de ruimbagage.

Wat handbagage betreft mag je gewoon nog steeds 1 stuk handbagage meenemen en bijvoorbeeld nog een kleine laptop, camera, portable cd-speler e.d.
Je dient uiteraard wel rekening te houden met de max afmetingen.

Op je ticket zie je voor bagage waarschijnlijk 1PC staan. Dit betreft de ruimbagage. Er mag nog 1 stuk ruimbagage (koffer) kosteloos meegenomen worden (vlucht Europa => VS). Voor het meenemen van een 2e stuk ruimbagage dienen er tegenwoordig kosten betaald te worden (tenzij je bijv. Silver Elite Member, Platinum of Gold Elite Member bent of in First Class reist).

Op de luchthaven betaal je meer voor het meenemen van een 2e stuk ruimbagage dan online.